Skocz do zawartości
Gość MarekM226

płyn do filtra cząstek stałych ...prosze o pomoc

Rekomendowane odpowiedzi

Gość MarekM226

Mam Pasata 2004 rok 2.0 tdi i mam taki problem . Płyn który jest wtryskiwany do filtra cząstek stałych(norma euro 4 ) jest bardzo drogi 1l=235zł a wchodzi 4l - gdzie można kupić go taniej. Bo miga mi kontrola od świec żarowych czy można z tym jeździć bez żadnych konsekwencji.płyn podobno trzeba uzupełniać co 100tyś km. Pomocy!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

konsekwencje są brutalne. Zabijesz filtr na głucho, moc spadnie bedzie muł. Bedziesz musiał kupic nowy filtr i do tego oczywiscie płyn uzupełnić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Jeśli chodzi Ci o płyn AdBlue to mogę załatwić taniej i 10 litrów. Jeśli jest inny płyn to może być gorzej.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dunes

no witam pięknie ja mam dokładnie ten sam problem passat 2.0 TDI 2004 ROK 136 koni.lampka od swiecy żarowej zapala sie po przekreceniu kluczyka i przejechaniu ok 18 -25 km ciagłej jazdy.bład w sterowniku pokazuje że należy uzupełnić płyn z w zbiorniku ktory jest dostarczany do filtra czastek stałych tzw paliwo.jesli ktos moze pomoc lub juz ktos praktykowal dolewajac np plynu at blue to prosze o recenzje.u mnie w serwisie vw chcą za napełnienie tego zbiornika prawie 1800 zł wiec to troche porażka kupilem samochod na rope zeby taniej jezdzic a tu paliwo prawie 5 zł i do tego ten plyn dodatkowy normalnie masakra.podobno moj mechanik mowil ze gdzies tam na slasku bo mechanicy wymieniaja sie doswiadczeniami nalali juz at blu do golfa 5 i samochod nie wrocil z powrotem do warsztatu wiec albo jest dobrze albo padł i juz go nie ma.tak wiec narazie pozostaje czekac.gdzies podobno w bielsku jest grupa kolesi co maja wszystko do nowych i mlodych aut za mala kase mechanik powiedzial mi ze poszuka czy caly zbiornik przypadkiem nie da sie zalatwic z płynem zeby wielkich kosztow uniknac.w serwisie do napelnaina tego eliksiru jest niby jakas specjalna maszyna nie wiadomo czy mozna normalnie tego dolewac czy robi to maszyna pod cisnieniem.wiec narazie duzo niewiadomych jest.panowie czekam na porade i pomoc moze juz ktos tego doswiadczyl ????

 

jeszcze jedno kto ci powiedzial ze wchodzi 4 litry tego? zbiornik jest pod kołem zapasowym po wyciagnieciu koal wyglada na duzo wieksza objetosc niz 4 litry na moje oko ok 8 ale moge sie mylic oczywiscie

 

// edytuj posty

// kazio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość JBFM

Witam,

mam tem sam problem.Ten sam model passata 2.0tdi 2004r. Też mruga kontrolka świec. pojechałem do zaprzyjaźnionego warsztatu na VAG. faktycznie po diagnozie wyszło że brakuje tego płynu.Poinformowano mnie że wchodzi go 4 litry ale miniimalny poziom to podobno 0,3l. Pojechałem do ASO bo niestety nigdzie indziej tego płynu nie mozna zabardzo dostać i kazałem im wlać narazie jeden litr. Co dziwne panowie tak zrobili, myslałem że będą mie chcieli naciągnąc. Jeden litr starcza na ok 30tys. Km. Płynu z tego co wiem lepiej samemu nie wlewać bo to jakieś nie zbyt zdrowe i dodatkowo sam proces napełniania nie jest łatwy. Auto właśnie odbieram z serwisu i zobaczymy czy problem znieknie. A swoja droga jaki masz przebieg swojego passata?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

mam tem sam problem.Ten sam model passata 2.0tdi 2004r. Też mruga kontrolka świec. pojechałem do zaprzyjaźnionego warsztatu na VAG. faktycznie po diagnozie wyszło że brakuje tego płynu.Poinformowano mnie że wchodzi go 4 litry ale miniimalny poziom to podobno 0,3l. Pojechałem do ASO bo niestety nigdzie indziej tego płynu nie mozna zabardzo dostać i kazałem im wlać narazie jeden litr. Co dziwne panowie tak zrobili, myslałem że będą mie chcieli naciągnąc. Jeden litr starcza na ok 30tys. Km. Płynu z tego co wiem lepiej samemu nie wlewać bo to jakieś nie zbyt zdrowe i dodatkowo sam proces napełniania nie jest łatwy. Auto właśnie odbieram z serwisu i zobaczymy czy problem znieknie. A swoja droga jaki masz przebieg swojego passata?

JBFM - duży masz u siebie przebieg?

Ja mam 104 tysie i nie wiem czy jechać do ASO żeby go uzupełnili czy śmigać narazie. Żadne kontrolki póki co się nie świecą ale nie wiem czy w niemcowni go uzupełniali na przeglądach. Mam hist. furki ale po niemiecku i niestety nie bardzo sie w niej orientuje. W którym ASO to robiłeś?

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość driver72

Ja jezdze zawodowo ciezarowka euro5 od listopada,jezeli konczy sie adblue to auto ma norme euro4,jest nieodczuwalnie slabsze i to wszystko.w anglii ten plyn jest tani jak barszcz.moze placicie za jakies magiczne metody tankowania?moze ktos korzysta na nieznajomosci nowego?wierzyc sie nie chce ze w osobowkach to sa takie koszty.w dystrybutorze litr kosztuje pare pensow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dunes

ja bym at bluu nie lał chyba ze ktos pierwszy zaryzykuje i zobaczy jakie sa efekty Satacen 25 bo tak sie zwie ten eliksir w niemczech koztuje 1l 50 euro u nas jak zwykle chca zarobic.jade wlasnie napelnic do ASO VW w sobote .zobaczymy jakie beda efekty koszt 203 zl litr plus koszt napelnaina.

ja na moim pasku mam 147 tys wiec jest juz pusto i miga kontrolka a eksperymentowac z innym plynem to troche strach zeby nie nienawyrabialo strat wiekszych.moze ktos juz probowal at blue nalewac dajcie zanc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kubadu_80
...zbiornik jest pod kołem zapasowym..

Możesz zapodać jakieś zdjątka tego zbiornika. Mam ten sam silnik - 2.0TDI - 136KM - kod silnika BGW, wyciągam zapas i nic. W serwisie VW w Kaliszu powiedzieli mi żę nie NIE MA ŻADNEGO PŁYNU, ale nie wiem czy im wierzyć. Co mi powiedzieli to: filtr DPF zaprojektowany jest na 150 kkm a później tylko wymiana (koszt 3700PLN). Oczywiście czas życia możne się skrucić przez nieprawidłową eksploatację. Możesz podzieliś się skąd masz te informacje odnośnie płynu? Może masz instrukcję albo coś w ten deseń?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dunes

w polskim serwisie to oni wiele rzeczy nie wiedza i nie potrafia jedynie co maja to dlugi dlugopis przy kasowaniu klieta.moze jestes wyjatkiem ze to autko nie ma filtra etedy mozesz sobie powiedziec ze jestes szczesliwcem.jesli masz ksiazke serwisowa poczytaj czy masz tam cokolwiek napisane o partiken filter .co do zbiornika to juz ci mowie ze samochod ktory ma ten zbiornik ma kolo zapasowe zamontowane odwrotnie niz pozostale czyli ta glebsza strona felgi jest z otworami do wlewu miesci sei wlasnie w odwrotnej stronie felgi.zamontowane do spodu aby zbiornik mogl sie zmiescic.jest takie uwypuklenie ktore sie miesci wlasnie w odwrotnej stronie felgi.mozesz byc wyjatkiem ze tego nie ma autko moze byc z poczatku produkcji lub wersja amerykanska bo na tamten rynek bgw wychodzily bez tego filtra.u mnie niestety jest i niedawno dal o sobie znac.co do trwalosci filtra to jesli jest dobrze ekspaltowany to trwalosc jest podobno dozywotnia.nie mozna jezdzic jak mulem tylko autko musi miec obroty zeby go nie zapchalo,chyba ze jezdzisz po trasach to n ie ma problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kubadu_80
...moze jestes wyjatkiem ze to autko nie ma filtra etedy mozesz sobie powiedziec ze jestes szczesliwcem.

No niestety też mam, potwierdzone w serwisie i papierach.

...ma kolo zapasowe zamontowane odwrotnie niz pozostale czyli ta glebsza strona felgi jest z otworami do wlewu

to by się zgadzało - a na górze są jakieś dwie zaślepki z tworzywa, pewnie do dolewania.

nie mozna jezdzic jak mulem

Ten argument muszę przedstawić żonie :D

 

Mam tylko dwa pytania. Jeśli nie ma żadnej miarki to skąd będe wiedział że należy dolać płynu? Będzie jakiś komunikat na kompie?

Filtr DPF miałem wymieniany 11kkm temu (wyciąg z historii samochodu:p) więc zakładam że został też zalany płynem, na jak długo powinien wystarczyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na jak długo powinien wystarczyć?

 

w nowym pasku starcza na okolo 100.000 klockow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kubadu_80
w nowym pasku starcza na okolo 100.000 klockow

Ale będzie jakaś informacja na kompie żeby uzupełnić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dunes

jesli masz wymieniony dpf to ile ma przejechane twoj pasek?z tego co mi mowiono to dpf starcza na cale zycie auta.jesli bedzie brakowac plynu bedziesz mial komunikat po niemiecku motor verkstart czy cos takiego i bedzie miggac kontrolka od swiec.ja jestem juz ubozszy o 1000 zl tyle mnie kosztowala imprezka w serwisie vw 4 litry plynu plus nalanie specjana maszyna plus jakis dodatek do ON i diagnoza i kasowanie bledow vasem.nie oplaca sie wlewac 1 litra jak to niektorzy robia poniewaz min w zbiorniku to 0.3 l i troche pojezdzisz i na nowo .starcza go srednio 1 l na ok 30-35 tys km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kubadu_80
... ile ma przejechane twoj pasek?z tego co mi mowiono to dpf starcza na cale zycie auta

Obecnie mam 127 kkm a DPF był wymieniany na 110 kkm. Wszystko potwierdzone przez serwis VW (był wpis w systemie o wymianie). Co do życia DPF to znam dwie wersje, pierwsza, jak piszesz, całe życie samochodu a druga wersja (wersja serwisu) to 150 tys km. W którą wieżyć, z tego co doczytałem to zależy od sposobu eksplatacji. W moim były raczej małe przebiegi (na krótkich dystansach) co mogło załatwić DPF.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dunes

jesli masz samochod od pewnej osoby ze wiesz ze przebieg jest gwarantowany to mozesz spac spokojnie zaden wpis w serwisie nie gwarantuje !00% poniewaz i to juz oszukuja handlarze maja dostep.ja kupilem pasaka zekomo mial 137 tys ksiazka serwisowa itd jest niestety trafilem na oszusta licznik spuszczony o 100 tys wiec mam prawie 240 tys i dpf nie byl wymieniany sadzac poi wpisach i histori samochodu jaka jest zapisana w vw.mialaem to szczescie ze dotarlem do wlasciciela auta w niemczech i stad wiem ile ma przejechane orginalnie ostatni wpis na serwisie mial przy 210 tys i zero mowy o wymianie dpf.wiec moge twioerdzic ze jest trwaly.po uzupelnienu plynu jest wszystko ok autko jakby dostalo drugie zycie.mam na oleju przejechane 10 tys i musze dolac ok 1 l ,wiec nie jest to tragedia skoro wszycy wkolo mowia ze te motory żrą olej nagminnie przy tym przebiegu 1l i ja go nie oszczedzam to chyba nie jest zle.litrazowal ktos swojego paska? ile wam wychodzi na ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość cayugo
[ciach] wiec nie jest to tragedia skoro wszycy wkolo mowia ze te motory żrą olej nagminnie przy tym przebiegu 1l i ja go nie oszczedzam to chyba nie jest zle.litrazowal ktos swojego paska? ile wam wychodzi na ?

 

 

Mój BGW pali 7l/100 w cyklu mieszanym. potrafię zejść na trasie do 5,2 ale muszę sie mocno postarać.

Na Autobahn 8,5l/100 (leciałem czasami 200km/h). Paska mam od prawie nowego (4000km przy zakupie).

Passaty te są objęte darmowymi akcjami serwisowymi : 1) wymiana różnicowego czujnika ciśnienia G450 (błąd" Emission workshop" na MFA i 16855 - Exhaust Pressure Sensor 1 (G450): Implausible Signal ) oraz 2) wymiana śrub na pompie wtryskowej (ponoć się zrywały). Poza tym mój nie bierze oleju od zmiany do zmiany (co 15kkm). Brał tylko jak go przegoniłem na autobahn 200ml/ 3000kkm. Też macie lekką drgawkę silnika na jałowym na 1200 obr jak DPF sie przeczyszcza (około 10 min)? Wzrasta wtedy spalanie o ok 1,5-2l/100kk

i lekko telepie budą ....

 

Przemo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy jest tam jakis miernik bagnet za pomoca ktorego mozna mierzyc poziom tego plynu??? Mam paska B6 ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, czy jest tam jakis miernik bagnet za pomoca ktorego mozna mierzyc poziom tego plynu??? Mam paska B6 ???

Masz suchego DPFa, wiec tego zbiorniczka z plynem u Ciebie niema.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hudzior ja mam troszke inny silnik niz w opisie ale czy moze ktos mi powiedziec czy mam ten filtr czy nie na podstawie nr silnika? zaczynaja sie od BKP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności