marky Zgłoś #1 Napisano 19 Lipca 2007 Zauważyłem ostatnio, że z okolic pokrywy zaworów lub od strony łańcucha słychać taki słaby klekot. Siedząc w aucie jest niesłyszalny. Słychać go na zimnym jak i gorącym silniku. Jak odpalę auto na zimnym to niekiedy słychać taki 1-2sek. wyraźny klekot. Ale dźwięk o który mi chodzi jest wyraźnie słabszy. Czytałem nieco na ten temat. Ale jakoś nic mi nie pasowało w 100% do mojego przypadku. Czy taki dźwięk może oznaczać tylko problem ze szklankami lub napinaczem/łańcuchem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pepe32 Zgłoś #2 Napisano 19 Lipca 2007 napinacz hydrauliczny łańcuszka rozrządu 058109088E ;( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
angelo77 Zgłoś #3 Napisano 19 Lipca 2007 napinacz hydrauliczny łańcuszka rozrządu 058109088E ;( W silniku AEB występuje napinacz o numerze 058 109 217 B. Jego cena to ok. 420 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #4 Napisano 19 Lipca 2007 angelo77 napisał/a:W silniku AEB występuje napinacz o numerze 058 109 217 B. Jego cena to ok. 420 zł A nie przypadkiem 1420 zeta Zapomniałeś chyba o "jedynce" z przodu. Albo mylisz części. To "gówienko" jest dostepne ONLY w serwisach i niestety ich cena jest "czterocyfrowa" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marky Zgłoś #5 Napisano 20 Lipca 2007 Panowie. Mam wrażenie, że się licytujecie a mnie się ciśnienie podnosi. BTW Czemu objawia sie to klekotem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
angelo77 Zgłoś #6 Napisano 20 Lipca 2007 A nie przypadkiem 1420 zeta Zapomniałeś chyba o "jedynce" z przodu. Albo mylisz części. To "gówienko" jest dostepne ONLY w serwisach i niestety ich cena jest "czterocyfrowa" Nie zapomniałem o jedynce z przodu, nie pomyliłem również części, a za to "gówienko" płaciłem w serwisie VW 422 zł. Poza tym silnik AEB nie ma zmiennych faz rozrządu, które to zastosowano min. w silniku ADR a steruje nimi właśnie ten napinacz który do tego silnika kosztuje około 1600 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pepe32 Zgłoś #7 Napisano 20 Lipca 2007 a mi zaśpiewali 1590zł ale znalazłem na necie za 400 dulara kanadyjskiego;)+ paczka 20 funta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marky Zgłoś #8 Napisano 20 Lipca 2007 Czy łańcuch też należy wymienić, może jeszcze coś by wypadało? Wolę to zrobić raz a dobrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
angelo77 Zgłoś #9 Napisano 20 Lipca 2007 angelo77 robiłeś już to? Czy łańcuch też należy wymienić, może jeszcze coś by wypadało?Wolę to zrobić raz a dobrze. Dzisiaj wymieniam sam napinacz bez łańcucha, a czy to coś pomoże to jeszcze nie wiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marky Zgłoś #10 Napisano 20 Lipca 2007 angelo77 prośba, napisz ile kosztuje ta zabawa i jakieś szczegóły samej naprawy. Czeka mnie to w przyszłym tygodniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #11 Napisano 20 Lipca 2007 angelo77 napisał/a:Nie zapomniałem o jedynce z przodu, nie pomyliłem również części, a za to "gówienko" płaciłem w serwisie VW 422 zł. Poza tym silnik AEB nie ma zmiennych faz rozrządu, które to zastosowano min. w silniku ADR a steruje nimi właśnie ten napinacz który do tego silnika kosztuje około 1600 zł. Tak więc SORKI Przyznaję - moja "gafa" . A jak juz wymieniasz napinacz, to trzeba bylo ten łańcuch jednak wymienić. Łańcuszek coś koło 200 zeta kosztuje - wymieniłbys od razu komplet i zapominasz o problemach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
angelo77 Zgłoś #12 Napisano 21 Lipca 2007 Napinacz wymieniony. Trwało to niecałe dwie godziny. Teraz łańcuch nie wydaje już niepokojących dźwięków. Pozostał jeszcze do zlokalizowania metaliczny dźwięk jakby luźnej blaszki wpadającej w drgania podczas spadania obrotów silnika do obrotów biegu jałowego. Dźwięk ten dochodzi z okolic kolektora wydechowego, turbiny lub katalizatora. Do tej pory nie udało mi sie jeszcze zlokalizować tej usterki. Poniżej kilka fotek z wymiany napinacza łańcucha rozrządu. Zdejmujemy pokrywę zaworów. Oznaczamy korektorem łańcuch zgodnie ze strzałkami na pokrywach łożysk obu wałków. (Pokrywa prawego wałka jest już odkręcona) Zamontowany napinacz ściskamy przyrządem zdjętym z nowego napinacza, którym jest on ściśnięty. Odkręcamy czujnik Halla oraz wszystkie pokrywy łożysk wału dolotowego. Wyjmujemy wał rozrządu zaworów dolotowych jednocześnie zdejmując go z łańcucha. Wyjmujemy napinacz łańcucha. Zakładamy nową uszczelkę pod napinacz łańcucha rozrządu (cena 23 zł.). Montujemy ściśnięty nowy napinacz, wkładamy wałek rozrządu stosując się do wcześniejszych oznaczeń. Odległość między obiema strzałkami na pokrywach łożysk musi wynosić 16 rolek łańcucha łącznie z rolkami oznaczonymi. Przykręcamy pokrywy łożysk wału rozrządu w te same miejsca z których zostały odkręcone. Odkręcamy przyrząd ściskający napinacz, zakładamy nową uszczelkę pod pokrywę zaworów (cena 75 zł.) i gotowe. Żeby wymienić łańcuch rozrządu trzeba wyjmować drugi wałek, co wiąże sie z wysunięciem przodu i ściągnięciem paska rozrządu, a to już będzie zdecydowanie bardziej czasochłonne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marky Zgłoś #13 Napisano 21 Lipca 2007 Wielkie dzięki angelo77 Opisałeś więcej niż się spodziewałem. Martwi mnie tylko to, że nie wiem jak długo mam ten klekot. No cóż, mam nadzieję, że ten problem nie pociągnie następnego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Tworek Zgłoś #14 Napisano 24 Lipca 2007 angelo77, Pozostał jeszcze do zlokalizowania metaliczny dźwięk jakby luźnej blaszki wpadającej w drgania podczas spadania obrotów silnika do obrotów biegu jałowego. Dźwięk ten dochodzi z okolic kolektora wydechowego, turbiny lub katalizatora. Do tej pory nie udało mi sie jeszcze zlokalizować tej usterki. najprawdopodobnie zawor spustowy w turbinie, ja tak mialem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v Zgłoś #15 Napisano 25 Lipca 2007 Poza tym silnik AEB nie ma zmiennych faz rozrządu, które to zastosowano min. w silniku ADR a steruje nimi właśnie ten napinacz który do tego silnika kosztuje około 1600 zł. A silnik AWT ma zmienne fazy rozrzadu? Jak wyglada wymiana napinacza, tez jest taka prosta? Co do wymiany lancucha. Nie daloby rady jakos podniesc walka wydechowego tak zeby przecisnac lancuszek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jkeca Zgłoś #16 Napisano 25 Lipca 2007 AWT ma zmienne fazy ssania. Napinacz 058109088E. Jak mi mechanik to robił to ściągał dwa wałki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mikita2003 Zgłoś #17 Napisano 20 Stycznia 2008 super opis dzieki wielkie:) witam zrobilem tak jak jest opisane i lipa niechodzi:( wiec tak pozaznaczałem tak jak opisane i jeszcze zaznaczyłem wałek(kolo czujnika) po zkreceniy zaznaczone miejsca sie zgadzały na łancuszku a z tyłu niezgadzało sie ok 3mm ale pozkrecałem zapaliłem zapalił dosc ciezko przejechałem sie i chodziło tak jagby cos mu brakowało na wolnych obrotach dziwnie poszarpywał,pomyslalem ze to te 3mm rozebrałem i prestawilem wałek o 1 zabek na łancuszku zapalił ale juz straszie chodził nawet niejechałem,przestawilem z powrotem o ten zabek ale teraz to juz wogle niechodzi zapala tak jak by chciał ale niezapala.wyczytałem teraz dopiero:( ze ma jakies znaczenie jak sie odepnie wtyczke od czujnika na wałku moze pierwszym razem było ok tylko przez to ze ja sciagnołem ale co z tego teraz to niewiem jak ustawic wałem rozrządu gdzie sa jakies zanki pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
angelo77 Zgłoś #18 Napisano 26 Stycznia 2008 najprawdopodobnie zawor spustowy w turbinie, ja tak mialem Czy to jest ten zawór spustowy? Czy ta klapka otwiera się jak silnik po dodaniu gazu spada z obrotów? Z tego co ustaliłem to właśnie ta klapka potrafi brzęczeć gdy zrobi się luz na jej mocowaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mikita2003 Zgłoś #19 Napisano 28 Stycznia 2008 witam znaki ok wałek ustawiony ale teraz to kreci tak jak by niemiał kompresji,mysle ze wywalilo zawory:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marniu79 Zgłoś #20 Napisano 15 Kwietnia 2008 Witam mam taki problem , sąsiad kupił VW Passat B5 1,8 20V ADR podobno , na mechanice się nie znam od razu zaznaczam , stukał mu coś aż w końcu przestał palić , okazało się że napinacz łańcucha rozrządu a konkretniej tej ślizgacz jest ukruszony , pytanie jest następujące czy idzie dostać same ślizgacze czy trzeba kompletny napinacz , na załączonych zdjęciu zaznaczyłem czego poszukuję nr oryginalne na tym ślizgaczu PA 4.6 10.100472 bardzo proszę o pomoc w tej sprawie , zamiennik Febi w intercarsie to 1700 pln , hmmm sporo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach