Skocz do zawartości

adek80

  • Liczba zawartości

    7
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O adek80

  • Urodziny 12.12.1980

Informacje osobiste

  • Imię
    Adam
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Wrocław

Samochód

  • Silnik
    B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
  • Rok produkcji
    2001
  1. Spoko. Dzięki za pomoc z termostatem. Za licznik i bajery wezme się jak skoncze z silnikiem. No i jeszcze mam troche problemów z radiem (antena), ale to nie ten wątek..
  2. Też tak miałem, teraz mam ten z lewej, tylko chciałbym wiedzieć nz co wpływa obecność/brak tej zaślepki. ---------- Post added at 23:00 ---------- Previous post was at 22:58 ---------- Wiesz, i to jest prawda, zapłaciłem 20% mniej ale teraz mam nispokojne myśli bo nie taki sam.
  3. Włożyłem coś takiego co jest po lewej stronie na zdjęci, to po prawej to mój wyjęty. http://img80.imageshack.us/i/termostatv.jpg/ Jak widać ten po lewej jest krótszy i nie ma tej okrągłej zaślepiki na końcu od strony silnika. Jak już pisałem, zauważyłem, że w orginalnym rozdzielone są trzy kanały (wlot do silnika "na wprost" - zaślepia ten brakujący krążek, kanał "w dół" - znajdujący się w bloku w miejscu gdzie jest pomiędzy tym krążkiem a zaworem termostatu - kruciec), wygląda mi to jak by termostat był czymś w rodzaju zaworu na trójniku. Temperature trzyma, ale czy taki termostat bez tego grzybka nie jest problemem? Ktoś wie po co jest ten koreczek na końcu? Nawet nie wiedziałem, że jest coś takiego jak ori termostat i termostat W/g speców z Biestrzykowa we Wrocku tylko jeden zakład robi poprawną wyminę dynamiczną i dlatego trzeba tak dużo oleju, bo 2 litry więcej nic nie dadzą - bo w skrzyni jest gdzieś jakiś blok (chyba ze sprzęgłem), z którego ciężko wciągnąć olej i trzeba długo pompować, z tąd te ponad 20 litrów. Tak mi tłumaczyli ale już dokładnie nie pamiętam. Spryskam jeszcze cięgno od kierownic turbiny. ---------- Post added at 16:39 ---------- Previous post was at 16:16 ---------- Dzieki. Zdaje się, że jeszcze dużo nauki przede mną, bo opis jest dla kogoś kto zna podstawy. Ja nie wiem nawet jak zczytać/wgrać pamięć z/do sterownika. Zmiany danych w hexach też będą wymagały troche nauki... Zmienić język ze szwabskiego na bardziej przyjazny ludziom też przy tym można? pozdrawiam
  4. Możliwe, ale z tego co mi powiedzieli to szarpanie było spowodowane wyłamanymi takimi zębami w koszu i poprostu kolejno się wyłamywały aż padł kosz doszczętnie, wiury aluminium zniszczyły sprzęgło wiskotyczne i pozapychały kanaliki. Tak czy inaczej regeneracji/remontu tej skrzyni taniej się chyba zrobić poprostu nie da. Samo wyjęcie do sprawdzenia i włożenie to 1200PLN. Wymiana oleju już dokładnie nie pamiętam, ale do skrzyni wchodzi coś 10~12 litrów, caena za litr 65PLN + filtr i uszczelka. Podczas wymiany wchodzi troszke mniej oleju bo nie da się go wszystkiego tak poprostu spuścić. Myślę, że nie da sie tego zrobić za 300-400 (5-6 litrów oleju do tiptronica + filtr + uszczelka = ~500-600). Można wymieniać dynamicznie, ale to potworne koszty (trzeba podobno około 25litrów oleju przechnąć przez skrzynie). Żeby było śmiesznie VW nie zaleca zmian oleju w TIPTRONICach, dopiero w DSG zdaje się co 30kkm. W tiptronicu po 200kkm nie ma oleju, jest zupa. Sprawdzałem w ASO, czunik, termostat ceny 97,xx PLN. Kupiłem nie w ASO za 70PLN i już żałuje, bo był inny. Trzyma temperatere na poziomie 85-90 stopni (VAG), in minus: włożyłem taki sam jak w wątku gdzie pisze Marek o wymianie (bo taki kupiłem) a mój był inny, tzn. maił jeszcze od strony silnika taką pokrywkę, która chyba zamykała wejście "na wprost" do silnika i rozdzielałą ten kanał na wprost od tego co idzie w dół w bloku, niby działa ale myślę, że nie spełnia jakiejś funkcji z powodu braku tej zaślepki na końcu zamykającej kanał). Hmm, Panowie, myślicie że mogę śmigać na innym termostacie niż ten co miałem? Patric i masz rację, bo dziś temp. 90 i notlauf. Zaglądałem dziś jak się dobrać do tej turbiny, nie jestem mechem i się troche obawiam, że dzień i noc przy tym spędzę. Schowana ta turbina... Możesz podać link/info jak to zrobić? PS. Cociaż wymiana osłon/odboji amorków z tyłu poszła bez problemowo.
  5. Ptrick, tego nie wyczytałem. Twoja pdpowiedź co do termostatu jest bardzo logiczna i wyczerpująca, dziękuję, jadę po termostat i go wymieniam. Wieczorem dam znać czy pomogło. O turbinie czytałem najwięcej i też w/g informacji z forum wnioskuję, że to kierowniczki. Natomiast, jak tydzień temu robiłem logi i na początku silnik miał 66°C to notlauf za każdym razem pow. 3000 obr. Jak po pociskaniu 130km/h na 3 biegu doszedł do 75°C notlaufy się skończyły. Pomyślałem, że może "przegoniłem" turbinę, ale jak temp. spadła poniżej 70°C zaczęły się spowrotem. Z tego wyciągłem wniosek o powiązaniu temp. z notlauf'em. pozdrawiam ---------- Post added at 10:20 ---------- Previous post was at 10:07 ---------- Jericho Jak, spodziewam się wiele wydatków w związku z tym autem i dlatego chcę dobrze zanalizować ten problem i wydać 100PLN a nie 3x100PLN. Wymieniać po koleji bez analizy to każdy mechanik potrafi (zresztą tak właśnie robią). Zanim go kupiłem, przejechałem nim około 60km + VAG na warsztacie. Jedyne co dało jakiekolwiek symptomy (oczywiście doszedłem po fakcie) to szarpnięcie podczas ruszania na wstecznym. Koniec końców zakończyło sie to szarpnięciami podczas jazdy i przejściem w tryb awaryjny. Koszt naprawy w Biestrzykowie 6kPLN + ~750PLN wymiana oleju na gwarancji po 1kkm. Dodatkowo wymienili mi jakiś sterownik (po naprawie na swój koszt), bo po naprawie były jeszcze dziwne objawy zmiany biegów. Wszystko ładnie ustąpiło i skrzynka śmiga świetnie, tyle, że po wymianie sterownika zauważyłem drgania w zakresie 1700~1900 obr (złącze elastyczne na tłumiku OK + dodane dodatkowe, poduszki pod silnikiem zmienione - w/g mechanika niepotrzebnie, pod skrzynią podobno są też OK). Masakra... pozdrawiam
  6. Witam szanowne grono. Od dawna czytam i śledzę tematy na forum grzebiąc czasami przy autku, które kupiłem 9 miesięcy temu i wtopiłem ostro - na dzień dobry remont tiptronica. Do teraz nie włączłem się do dyskusji, ale problemy się już tak nawarstwiły, że koniecznie muszę się za to wziąść mimo iż brakuje mi czasu. Do rzeczy. Pomijając wszystko inne a skupiając się na tym wątku, czyli na temp. silnika. Mam problemy z notlauf'em i postanowiłem porobić logi. W tym czasie odkryłem dziwną rzecz, a mianowicie temp. silnika jest niska (70~75 stopni) podczas gdy na desce wskaźnik zawsze pokazuje mi 85~90 stopni. Poczytałem forum, zrobiłem dochodzenie i ... nie jestem pewien. LOGI: LOG-01-007 Fuel Temp / Fuel cooling state / Intake Air Temp / Coolant Temp statyczny zimny: 7.2 /0.0 / 11.7 / 13.5 statyczny ciepły: 66.6 / 0.0 / 47.7 / 75.6 LOG-23-003 Temperature / ? / Temperature / ? statyczny zimny: 10.0 / OK / 2.0 / N/A statyczny ciepły: 70.0 / OK / 77.0 / N/A Dodatkowe informacje: Temperatura otoczenia -2°C. Wskaźnik na desce dla LOGów na ciepło wskazywał ~90°C. Po gazowaniu różnica pomiędzy odczytani (G2 i G62) była w okolicach 5~9°C, i podczas postoju zmniejszała sie do uzyskania tej samej temperatury (73~75°C) mimo iż zegary wciąż wskazywały 80~90°C. W czasie posiadania tego auta kilkukrotnie zauważyłem dość szybkie zmiany podczas jazdy (spadek i po chwili wzrost) temperatury na wskaźniku, powiedzmy w ciągu 5 minut 90°C 65°C 90°C zimą notlauf'y (wydaje mi się, że związane bardziej z temp. silinika niż czymś innym) Pytania do znawców: 1. Jeśli z jednego z tych czujników syganł idzie do komp. i jednocześnie na zegary, to czemu wskazuje mi ~90°C skoro odczyt LOGów mówi co innego dla obu czujników (15~20°C mniej)? 2. Czy to może być przyczyna notlauf'u? 3. Co jest zepsute? Bo analiza tego problemu z wykożystaniem tematu Samodzielna analiza TDI nie dporowadziła mnie do jednoznacznego wniosku. Dziś sprawdziłem ceny a ASO i czujnik czy termostat to koszt ~100PLN, więc nie chcę wydawać 3x100PLN zanim znajdę przyczynę. Bo jeszcze koszty będą...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności