Skocz do zawartości

Aro89pl

  • Liczba zawartości

    1
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

Samochód

  • Generacja
    B8
  • Silnik
    B8 2.0 Bi-TDI 240KM DSG7 4x4
  • Rok produkcji
    2015

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Aro89pl

    Kontrolka EPC

    Witam serdecznie , borykam się od niedawna z takim oto problemem : Pacjent : Passat B8 2.0 TDI BiTurbo (CUAA) 4motion DSG-7 Problem : Nagły spadek mocy i wejście w tryb awaryjny (brak doładowania) przy przyśpieszaniu. Załączająca się kontrolka EPC. Jakiś czas temu ze względu na kwarantannę byłem zmuszony odstawić swoje autko na 3 tygodnie. Auto stało niestety niejeżdżone. Pod koniec tego okresu było zabrane przez mechanika na rutynową wymianę oleju i wszystkich filtrów i odstawione (pod koniec tego 3 tygodniowego okresu). Gdy już mogłem znów cieszyć się z jazdy autem wszystko było ok do czasu ,aż wyjechałem na trasę i postanowiłem wcisnąć mocniej gaz w podłogę. Zapaliła się kontrolka EPC, a auto straciło całą moc i weszło w tryb awaryjny. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wszystko było w porządku – kontrolka zgasła a moc wróciła. Podjechałem na szybko na diagnostykę i komputer wykazał błąd : P02CB00 – Sterowanie doładowaniem / turbosprężarką B Błąd był skasowany i musiałem jechać dalej. Problem opisany powyżej powtarzał się później jeszcze 3-4 razy. Zauważyłem, że dzieje się to tylko w momencie kiedy wcisnę mocniej pedał gazu i zacznie gwałtownie wzrastać ciśnienie doładowania (posiadam aktywowany Performance Monitor więc mogę w miarę śledzić te wartości). Wcześniej auto bez problemu pokazywało książkowe ~3.8 bara teraz jednak maksymalnie osiąga 3.55 jeśli wcześniej nie odetnie całkowicie doładowania. Problem właśnie nie jest też stały ponieważ czasem uda się wcisnąć gaz i idzie w miarę, a innymi momentami dojdzie do 2.55 bara i nagle odetnie turbiny. Sprawdziłem przewody w poszukiwaniu jakieś dziury, ale niestety nic nie znalazłem. W internecie niestety bez rewelacji aktualnie z rozwiązaniem. Czy można to jakoś dokładniej sprawdzić przy użyciu logów z VCDS’a ? Dodam też, że DPF (czytałem, że również może powodować podobne problemy) był wyczyszczony i normalnie funkcjonuje (wypalanie).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności