Cześć,
chciałem podpiąć się do tematu i przedstawić problem jaki napotkałem przy zmianie kiery bez na MF. Miałem moduł 3C0953549 A, licznik 1/2 FIS, tempomat, obsługa licznika z manetki. W dniu dzisiejszym przy okazji wizyty u mechanika, zostały wymienione kiera MF + łopatki (mam dsg), moduł na AE (chyba) i cały pająk wraz ze zwijakiem które były razem z modułem AE (kupiłem cały moduł zintegrowany). Dodatkowo została zamontowana dokupiona oddzielnie wiązka taka jak w manualu na forum (nr nie pamiętam). Przed całą operacją zmieniłem zegary na białe i tu nie było żadnego problemu i błędów, po prostu plug&play. Ale do rzeczy. Mechanik powymieniał, poskładał, zrobił adaptacje i tu jest pierwszy problem, ponieważ notorycznie wyskakuje błąd poduszki, kasował błąd mechanik, kasowałem ja prostym viakenem, nic nie daje. Na pierwszy rzut oka operacja się udała, poza tym błędem poduszki, przyciski MF podświetlają się, ściemniają się, obsługują kompa w zegarach (nawet udało się odpalić "ukryte menu", z manetką nie dało rady), łopatki przy kierownicy się podświetlają i zmieniają biegi. Co nie działa lub do czego mam wątpliwości:
1.) występuje błąd poduszki, nie da się skasować,
błąd 01587 - zapalnik 2 Airbag; strona kierowcy (N250), 001 - górna wartość skrajna przekroczona - MIL zapalona
2.) po zmianie tempomat nie działa:
błąd 00895 - Przełącznik utrzymywania zadanej prędkości jazdy (GRA/ADR) (E45), 012 - usterka elektryczna w obwodzie, sporadyczny
błąd 00895 - Przełącznik utrzymywania zadanej prędkości jazdy (GRA/ADR) (E45), 014 - wadliwy - sporadyczny
3.) mam pytanie co do podświetlania przycisków MF na kierownicy, bo nie jestem pewien czy tak ma być. Mianowicie przyciski się podświetlają tylko po włączeniu świateł, a nie przy odpaleniu zapłonu tak jak reszta wskaźników/nawiewy/itp. Czy tak powinno być czy jest coś źle zamontowane?
4.) czy nie działający tempomat to wina modułu AE, doczytałem gdzieś w tym wątku, że różne moduły obsługują różny osprzęt i np. AE może nie obsługiwać tempo.
5.) nie sprawdziłem klaksonu i czy została zrobiona adaptacja kąta skrętu tj, czy przy skręcie kierownicą doświetla zakręty jak to było poprzednio (piszę to czysto informacyjnie, i posprawdzam jeżeli pomoże to w diagnozie problemu
Uprzejmie proszę kolegów z większą wiedzą i doświadczeniem o pomoc lub ewentualne wskazówki. Z góry dziękuję. Marek