do aut bez ESP stosujemy plyn hamulcowy DOT4 np. ATE SL
do aut z ESP stosujemy plyn hamulcowy DOT4 "rzadszy" np. ATE SL6,ktory to jest identycznym plynem jak ten zalewany w fazie produkcji pojazdu.(jest on dlatego rzadszy,aby system ESP jak najszybciej mogl "zbudowac" cisnienie potrzebne do uruchomienia zacisku hamulcowego i przyhamowania kola!!!)
odpowietrzanie winno odbywac sie za pomoca urzadzenia pompujacego plyn hamulcowy do ukladu pod zadanym cisnieniem w wiekszosci wystarcza 1,2 bara, a w ukladach z nowymi pompami ESP gdzie kanaliki sa ciensze od wlosa trwaloby to zbyt dlugo wiec cisnienie 2 bary.
jednakze wiadomo,ze czesc osob nie korzystajacych z profesjonalnych urzadzen do wymiany plynu hamulcowego depcze na pedal i tez udaje sie im odpowietrzyc uklad. i takim sposobem nie uszkadzamy pompy ABS/ESP jednakze moze sie zdarzyc,ze uszkodzimy pompe hamulcowa,gdyz przy odpowietrzaniu pedal hamulca wpada nienaturalnie gleboko i uszczelnienia wchodza na obszar pompy "niewytarty" na codzien nieuzywany i tam moga ulec zniszczeniu...
co do uszkodzenie pompy ABS/ESP,a bardziej ESP,ktore mozemy spowodowac cofnieciem zanieczyszczonego plynu np.starta guma z uszczelnien zacisku hamulcowego do pompy ESP,powinnismy przy cofaniu tloczka odkrecic odpowietrznik i zanieczyszczony plyn wylac przez niego
do pojazdow zwyczajnych,standardowych,produkowanych seryjnie nie stosujemy plynu hamulcowego DOT5,ktory jest zupelnie innym plynem od DOT4;DOT 5.1
mam nadzieje,ze informacje,ktore napisalem pomoga w temacie odpowietrzania ukladu hamulcowego...