Skocz do zawartości

longmanpl

  • Liczba zawartości

    1
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

Samochód

  • Generacja
    Nie passat
  • Silnik
    Nie passat
  • Rok produkcji
    2011
  1. Witam, na wstępie dodam, że przejrzałem cały wątek 'Passat B8 vs Nowy Superb', ale główne rozważania i dyskusje miały miejsce już jakiś czas temu, dlatego pozwalam sobie na nowy wątek z dołożeniem nowej Insignii B do porównania. Prośba o poradę do wszystkich posiadaczy B8 oraz osób, które w ostatnim czasie testowały Superba i/lub nowego Opla Insignię B. Mam potwierdzone wyprodukowanie Insignii w silniku 2.0, 260 KM 4x4 8AT, ale pojawiły się wątpliwości, wahania ze względu na otrzymaną oferte na modele B8 w silnikach 1.8 180 KM i 2.0 220KM. Oficjalne potwierdzenie wyprodukowania mam na koniec czerwca. Auto ma być rodzinnym wozidłem 2+2, gdzie pociechy są jeszcze w wieku wózkowym (2 lata oraz 3 m-ce). Więc jeżdzę rodzinnie albo sam (wtedy tempomat ma ustawione wyższe wartości przelotowe) Wybrałem w Oplu silnik 2.0, ponieważ zabrakło czegoś trochę słabszego pomiędzy wersją 1.5 a 2.0 260 KM, a nie uznaję silników mniejszych niż 1.8 w tym segmencie aut. Poza tym tylko benzyna - robię poniżej 20 000 km/rok. Aktualnie jeżdżę Alfą Romeo 159, 2.0 136KM i jest to moja druga Alfa. Od 6-ciu lat jeżdżę Alfami , najpierw 147 TS w Pb, obecnie 159 SW w ON i jestem fanem tej marki, ale zmieniam podejście ze względu na potrzeby. Ma dla mnie znaczenie wygląd wnętrza - deska, zegary, konsola środkowa, tunel. Z rozpatrywanych marek, ze względu na ilość przestrzeni wybrałem ostatecznie Passata, Superba i Opla, do niedawna była jeszcze Kia Optima GT, ale zrezygnowałem z tej marki. W przypadku Insignii oraz Optimy podaba mi się skierowanie środkowej konsoli w stronę kierowcy. Na targach Motor Show, biegałem miedzy wybranymi markami z metrówką i mierzyłem przestrzeń na tylnej kanapie oraz bagażnik. Obecnie w Alfie jak posadzę za sobą starsze dziecko, to mam masaż pleców i staram się mieć ustawiony fotel tak, żeby nie całować kierownicy. Z nosidełkiem w bazie (3 miesięczne dziecko) siedzę niemal pionowo (189 cm wzrostu). Obecnie moje dylematy biorą się w związku z finansowaniem, rabatami dealerów. Skoda - poprzez firmę, dla której pracuję mam ok. 13% rabatu, niezależnie czy to Skoda Leasing Niskich Rat (Opel Drive Plan) czy typowy leasing z niskim wykupem. Standardowy rabat, jaki daje dealer to ok 5%, u jednego udało mi się dostać jakieś 8.1% jako Kowalski z ulicy. Ubezpieczenie 3.1%, tylko u dealera, aczkolwiek tutaj można próbować mieć swoje jeśli zakres zostanie zaakceptowany, ale VW Bank dolicza ok. 300 zl netto/rok za obsługę takiego ubezpieczenia. VW - warunki analogicznie takie same jak w Skodzie. VW jest bardziej elastyczny jeśli chodzi o rabaty, aczkolwiek auta są z placu już zrabatowane. CENY: VW Passat Highline - 1.8 180 KM - stopniowy DSG z 2017 i 3 Passaty 2.0 220 KM z 6-st. DSG z pełnym R-line. Wersja 1.8 180 w cenie 136 000 (cena bazowa 172 440) - dealer dorzuca pakiet przeglądów na 4 lata / 60 000km za 1490 zł. Skórzana tapicerka i ogólnie wyposażenie jest bogate. Minusem dla mnie jest w pełni dotykowy ekran na środkowej konsoli, brak pokręteł - nie przekonuje mnie to, ale jeśli macie pozytywne wrażenia z ergonomii użytkowania, będę wdzięczny za opinie. Wersja 2.0 220 obecna cena 153 000 (bazowa 183 510), być może jeszcze urwałbym 3-4 tysiące. W pakiecie przeglądy na 4 lata lub 60 000 km (zmieszczę się kilometrami), dodatkowa gwarancja 24 mce do 80 000 km. Cyfrowe zegary - nie mam przekonania do tego na 100%, aczkolwiek widziałem u sąsiada w Passacie 280KM. Jakość materiałów wydaję się najlepsza. Drażni mnie jasne szczotkowane aluminium, które w Superbie Style jest ciemne. Ekonomia spalania wg producenta i opinii jakie znalazłem, jest lepsza niż w Oplu. Muszę zaakceptować również kolor nadwozia - biały, czarny lub brązowy. Auto b. dobrze wyposażone, ma rzeczy, z których zrezygnowałem w Oplu i nie mam przekonania czy chce za nie dodatkowo płacić w VW. Z tego co wiem, wewnętrzny R-Line i skora Nappa wyklucza wentylację - mam poważne wątpliwości czy do dobre rozwiązanie. W konfiguracji Superba L&K dobrałem wentylację foteli. Każda wersja silnikowa ma łopatki zmiany biegów, z których zrezygnowałem w Oplu (być może był to błąd). Skoda Superb 2.0 220KM Style po rabacie niecałe 143 000 brutto ze 164100 z konfiguracji, wersja L&K 170700 po rabacie niecałe 149000. Rata miesięczna wypada wyżej niż w Oplu, ale tu opłata wstępna liczona jest od ceny po rabacie (leasing niskich rat na 3 lata przy takich samych założeniach. W L&K jest dużo Piano Black, w zasadzie najwięcej ze wszystkich rozpatrywanych modeli, a nie przepadam za tym - preferuje bardzie matowe wykończenie. W Superbie czy też w B8 nie ma wszystkich 'bajerów', które są w Oplu w standardzie we wskazanej wersji wyposażenia. Ubezpieczenie wypada taniej w VAGu i jest jakis % szans na własne ubezpieczenie. Napędy na przednią oś, mniejsze spalanie niż Opel. Auta do bólu praktyczne, największy bagażnik w całej trójce oczywiście Superb za nim Passat. Natomiast jeszcze nie mogę się przekonać do wnętrza obydwu marek - dla jednych to zaleta, ale dla mnie jakoś nudno. Za to jakość wykończenia i spasowanie może być lepsza niż w Oplu. Insignia Elite - po rabacie ok. 146 500 brutto (cena konfiguracji 173450) w programie finansowym Opel Drive Plan (czyli Easy Drive lub Leasing Niskich Rat). Wg info od dealera i specyfikacji programu, w pakiecie są przeglądy, naprawy, części (w tym tarcze i klocki), filtry, płyny (pewnie oprócz płynu do spryskiwaczy). Brak wyłączeń. Gwarancja przez cały okres (w moim przypadku zakładam 3 lata użytkować auto), ale jeszcze muszę to potwierdzić. Auto z najładniejszym dla mnie wnętrzem przedniej deski, konsoli i tunelu. Ubezpieczenie wyliczono dla mnie na ok. 4670 zł/rok. Co ciekawe Pani obsługująca obezpieczenia nie widziała w systemie moich zniżek. Zniżki powinny być powiązane z historią kierowcy w UFG. Wpłata wstępna 17 345 zl. Co ciekawe , w Opel Drive Plan użytkowanie auta 4 lata powoduje wzrost raty miesięcznej o 50-60 zł brutto w porównaniu do okresu 3 lat. Coś takiego w VW/Skoda nie występuje. Wszystkie w/w modele mają adaptacyjne zawieszenie. Wiem jak jest wyciszone wnętrze w Passacie 280KM HL (jechałem z sąsiadem na narty momentami 200km/h) i bardzo pozytywnie mnie to zaskoczyło - mogliśmy swobodnie rozmawiać. Natomiast jeszcze nie wiem jak jest z wyciszeniem kabiny przy wyższych prędkościach w pozostałych - jazdy testowe przede mną. W załączniku konfiguracje B8, które otrzymałem od dealera (nie sugerujcie się datami) oraz Insignii i Superba. W Oplu brakuje pakietu zimowego, który został dodany - szyba przednia i kierownica podgrzewana w cenie 1000zl od dealera. Superb_Combi_Style_220KM_16052018.pdf Passat 180KM123.pdf Passat 220KM 123.pdf Insignia_Elite_final_260KM.pdf Superb_Combi_L&K_220KM_16052018.pdf
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności