Skocz do zawartości

calfy

  • Liczba zawartości

    2
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

Samochód

  • Generacja
    B6
  • Silnik
    B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR)
  • Rok produkcji
    2007

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Panowie, dzięki wielkie za podpowiedzi. Po przejściu przez ~20-30 stron wątku i radzie @pab567 na PW udało mi się pomyślnie wgrać soft 5238 i mapy v14. Poniżej dla potomnych moja droga do zwycięstwa 1. Pacjent to Passat B6 a RNS 510. Start z parametrami jak poniżej Deliery part number 1T0035680A HW-Version: H04 SW-Version: 1000 SV SW-Version: C_EU_5.540_t710 HDD Read Size: 30005821440 (30GB) 2. Jako, że startowałem z softu 1000 za radą pab567 zdecydowałem się to zrobić dwuetapowo - najpierw soft 2680 (konkretnie RNS510-2680-Factory.nrg) a później dopiero docelowe 5238 (RNS510-5238A-josi-VIM-Testmode-60-35-5-NO_GATEWAY.iso) - oba ze skarbnicy na chomiku pab567. 3. Pobrałem oba softy i obrazy nagrałem przy pomocy IMGBurn'a na płytki CD - ważne, żeby nagrać obraz na dysk, a nie przerzucić plik iso 4. Wizyta w samochodzie (album z fotkami: https://imgur.com/a/bkfoV). Płytka z 2680 do napędu, restart (< + > + i). Pokazały się ekrany #1, #2 Później mym oczom ukazało się pytanie z ekranu #3 - potwierdziłem ok. Następnie kilka razu #4, #5, aż w końcu rozpoczęła się instalacja - #6. Udałem się do domu. Po ~45 min zobaczyłem komunikat o poprawnym zainstalowaniu softu - #7. Wypluło płytę, sprawdziłem czy wszystko działa - było ok. Wszelkie ustawienia, pliki, mapy zostały usunięte (ale tego byłem świadomy po dopisce "factory" w nazwie pliku ) W ruch poszła płytka z 5238 - procedura jak powyżej. 5. W międzyczasie, na płytę DVD+R DL (Verbatim) wrzuciłem mapy v14. Użyłem jak poprzednio IMGBurn, prędkość 2,4x (taką minimalnie zezwala moja nagrywarka w laptopie). Podobnie jak poprzednio, ważne, żeby nagrać obraz na dysk, a nie przerzucić plik iso czy pojedyncze paczki archiwum. 6. Kiedy soft był już zaktualizowany do 5238, włożyłem płytkę z mapami. Coś zaczęło mielić, nawet przełączyło się na mapę (zaczytało z płyty, ale przy próbie wpisania np. nowego celu podróży - zawiecha). Wyjąłem płytkę, włożyłem, ale już jej nie czytało - komunikat Błąd CD/DVD. Nagrałem więc drugą płytkę, ustawienia jak powyżej, jedynie zmieniłem BookType na DVD-ROM (chyba zmieniłem, bo w okienku z całym szeregiem ustawień po prawej się tego nie dopatrzyłem, niemniej jednak w menu "Change Book Type" dla mojego producenta było ustawione DVD-ROM). Znowu do auta. Pomieliło, mapa się odpaliła. Przy próbie wpisania adresu - dało się wpisać kraj, ale już lista miast była pusta. Przy próbie wyjęcia płyty komunikat o kopiowaniu map na dysk twardy (jak na zdjęciu #8 z albumu). Pomyślałem - jest dobrze i zostawiłem auto. Jednak po jakimś czasie gdy wróciłem, pasek wrócił do początku i nie miał zamiaru ruszyć dalej. Po wyjęciu i włożeniu płyty już jej nie czytało - Błąd CD/DVD. Diagnoza na podstawie porad w tym wątku - czyścimy laser. 7. Wycieczka po IPA (alkohol izopropylowy) do pobliskiego sklepu. Przy okazji zatrzasnąłem kluczyki w bagażniku - człowiek się nigdy nie nauczy Na szczęście niedaleko od domu, więc 1,5zł na busa, 40 minut i byłem z powrotem w domu uzbrojony w magiczny spray. Czyściłem na podstawie poradnika z forum: link. Za pierwszym razem zrobiłem wersję na lenia, czyli doszedłem do momentu kiedy mamy napęd w dłoniach, przesunąłem soczewkę do góry i psiknąłem 2 - 3 razy izopropylem. Po godzinie złożyłem wszystko do kupy i zapakowałem do auta. Efekt - dalej nie czytało żadnej z płyt. Co więcej, nie czytało CD z softem, które testowo wrzuciłem do napędu. Więc zapadła decyzja o ponownej rozbiórce napędu - tym razem już do końca. 8. Po rozebraniu do momentu, kiedy miałem soczewkę w palcach, psiknąłem ją sprayem, wytarłem patyczkiem z wacikiem i jeszcze raz przepsikałem IPA. Po wyschnięciu (~1,5h) złożyłem całość i zamontowałem w aucie. Wrzuciłem płytkę, tą co poprzednio nagrałem i mapa wystartowała - dało się poprawnie ustawić np. adres docelowy. Przy próbie wyjęcia płyty pojawiało się info o kopiowaniu na HDD (#8), więc trzymając kciuki wróciłem do domu. Po 0,5h musiałem wyruszyć w trasę, więc musiłem odpalić auto. Nie zakłóciło to procesu. Kopiowanie dokończyło się w trakcie jazdy i mym oczom ukazał się komunikat o poprawnym przekopiowaniu map. 9. Po powrocie do domu z radości otworzyłem piwko i zabrałem się do czytania forum pod kątem dołożenia modułu bluetooth To taka moja droga, z perspektywy kogoś zupełnie nie znającego się na autach z VW i ich elektronice. Wystarczyło dobrze poczytać w temacie i zastosować się do reguły "Po pierwsze czyść laser!" Jeszcze raz dzięki wielkie za rady. Pozdro, Konrad
  2. @kpleon , mam jedno pytanie. Mam tą samą wersję radia co ty, tylko startuję z SW-Version 1000. Czy mogę wgrywać od razu 5238, czy powinienem to robić etapami (coś czytałem, że w którejś z wersji 3xxx robione są partycje pod punkty POI)?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności