Skocz do zawartości

ekran

  • Liczba zawartości

    7
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O ekran

  • Urodziny 01.01.1988

Informacje osobiste

  • Imię
    Elvis
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Wrocław

Samochód

  • Silnik
    B2 1.6TD 70KM
  • Rok produkcji
    1988
  1. Dzięki, mam jeszcze jedno pytanie: czasami podczas jazdy zaczyna mi migać kontrolka ładowania, gaśnie i zapala się. Zdarza się to rzadko i co ciekawe słychać, że podczas tych wahań zmieniają się obroty silnika. Ciekawe.
  2. Witam, mam padnięte zegary w passacie 1.6 TD 88. Zegary klasyczne z zegarkiem, dwa sloty i zastanawiam się, czy mogę wrzucić zegary od golfa 1.6 D. Czy to zaprądzi?
  3. Cześć Maca, wymieniłem przepalony rezystor miał z 300k Ohmów jak zmierzyłem, na 22 Ohmy i liczniki działają. Ja z taką przepaloną rezystyancją nie miałem w ogóle masy i myślę, że to jest najczęstszy problem. Poszukaj gdzieś u siebie zimnych lutów. Łatwo je rozpoznać są matowe i mają bardzo dużą rezystancję. Wątki i dużo wskazówek o niedziałających zegarach znajdziesz w archiwum. Pozdrawiam
  4. Omomierzem, ale z rezystancją jest ten problem, że nie wiadomo, czy mierzysz tak naprawdę rezystor, czy jakieś inne rezystancje podpięte równolegle, bez schematu nie dociekniesz. W każdym razie, nikuss, dzięki za odpowiedź. 9,5 V jest OK.
  5. Musisz sprawdzić jakie napięcie daje stabilizator. Między 2 a 3 nóżką powinien dawać 10V +/- 0,5V. Sprawdź też czy żadna ścieżka się nie przepaliła. Łatwo to zaobserwować, bo przy za dużych prądach folia przykrywająca ścieżki się topi. Czy mógłbyś mi podać wartość tej rezystancji, bo rozumiem, że masz wymontowane zegary? U mnie najbardziej na lewo pod stabilizatorem.
  6. Oryginalny stabilizator to TCA700Y, wiem, że niektórzy stosują jako substytut LM7310. Rezystor jest podpięty do środkowej nóżki (raczej na 100% masa). Czasami stosuje się małe rezystancje na masie, żeby to one się grzały, a nie ścieżka, ale 20k to chyba musi być wartość po przepaleniu. Z tego rezystora dalej ścieżka wchodzi na żarówki podświetlające.
  7. Ostatnio w passacie B2 padły mi zegary: brak wskazań czujnika temperatury i poziomu paliwa. Wymontowałem zegary i stosując się do rad, przeczytanych na forum, szukałem zimnych lutów, przerw w obwodzie etc. Stabilizator daje poprawne napięcie natomiast jeden z rezystorów (dokładnie rezystor pomiędzy masą stabiliztora - środkowa nóżka, a masą układu) jest spalony. Chciałem go wymienić ale nie wiem na jaki, jest cały czarny i nie mogę dojrzeć kodu paskowego. W schematach, które znalazłem przemilczana została kwestia wartości elementów. Omomierz pokazuje, że rezystor ma wartość 20k, ale trudno mi sobie wyobrazić w jakiej konfiguracji pracowałby stabilizator gdyby miał podpiętą taką dużą rezystancję na masie. Czy ktoś posiada jakieś chrześcijańskie schematy obwodu drukowanego zegarów, albo przypadkiem zna wartości elementów biernych? Dodam, że powodem problemów była awaria stabilizatora napięcia w alternatorze (dawał z 20V na wysokich obrotach). Pozdrawiam!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności