Skocz do zawartości

Aniol

  • Liczba zawartości

    1
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O Aniol

  • Urodziny 11.11.1980

Informacje osobiste

  • Imię
    Krzysztof
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    węgorzewo

Samochód

  • Silnik
    B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
  • Rok produkcji
    1999
  1. Mam to samo, z tym że u mnie stało się coś jeszcze w dokładnie tym samym czasie i myślę że tu leży pies pogrzebany, mianowicie opiszę sytuację. Pojechałem na grzyby, niby wszystko ok ale zobaczyłem, usłyszałem że po wyłączeniu silnika włączył się wentylator chłodnicy, myślę lol, pierwszy raz od 3 lat słyszę że się włączył, nigdy wcześniej się nie włączał, szczerze byłem zdziwiony bo odcinek jaki przejechałem to około 12 km i bez katowania, normalna eko jazda. Dobra pal go licho jest gorąco więc mógł się zagrzać, w końcu jeżdżę po lasach. Wracając z grzybków zobaczyłem spadek mocy, gaz w dechę turbo chodzi przez dwie sec. potem odcina, puszczam gaz i znów w dechę i to samo, coś jak by w tryb awaryjny wchodził. Kolejny dzień rano odpalam silnikiem rzuca jak by na 2 garach odpalił, biały/ błękitny dym czuć nie spaloną ropę z tłumika czarny płyn chlapie, po dodaniu gazu gdzieś do 3 ty. i przetrzymaniu około 10sec wszystko mija, chodzi jak zegarek,. Kolejny dzień to samo z tym że znów słyszę ten wentylator po wyłączeniu silnika i zaobserwowałem że silnik się nagrzewa o wiele szybciej niż to było wcześniej czyli do 90 stopni, kolejne dni to samo, złe odpalanie kopcenie i wentylator po zgaszeniu. Wstawiam do mechanika podłączamy pod komputer i wyskakuje błąd czujnika tem. wymieniamy czujnik na nowy, przy okazji wymieniam intercooler bo mój jest przetarty od osłony, po czym sprawdzamy auto i znów błąd czujnika tem. kasujemy a on znów wskakuje, sprawdzamy przekaźnik może się styki zlutowały czy coś ale jest ok, Auto nie naprawione, dalej źle pali i dymi, dalej włącza się wentylator na chłodnicy po zgaszeniu auta, dalej wyskakuje błąd czujnika temperatury. Moje podsumowanie: skoro stało się to nagle i wentylator i zadyma spadek mocy to winą może być coś z tym czujnikiem, ponieważ sterownik dostaje fałszywe informacje dotyczące temperatury może dowalać większą dawkę paliwa do rozruchu, przykład wskazanie czujnika 90 stopni na zegarach a w realu silnik ma z 50 stopni płyn w przewodach ciepły, nie gorący. Czujnik 100% sprawny, dalej nie mam pojęcia co jest ale wiem 100% że jest to powiązane.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności