nowy
-
Liczba zawartości
30 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Statystyki sprzedającego
- 0
- 0
- 0
O nowy
- Urodziny 05.03.1979
Informacje osobiste
-
Imię
Witek
-
Płeć
Mężczyzna
-
Miejscowość
Zachodniopomorskie (prawie Pomorskie)
Samochód
-
Generacja
B5
-
Silnik
B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (ATJ)
-
Rok produkcji
2000
-
Cała wymiana kosztowała mnie ponad 4.500zł, ponieważ przy okazji wymieniłem kilka dodatkowych elementów. 1.silnik AWX 1600 2.rozrząd 734 3.sprzęgło 485 4.chłodnica 150 5.olej, filtr 220 6. remont rozrusznika 70 7.płyn chł., pł do wspomagania 100 8. robocizna 1200 to takie przybliżone koszty. Do silnika nie musiałem nic dokupować, wszystko pasowało. Moim zdaniem ten silnik jest ekonomiczniejszy przy spokojnej jeździe ok 0,5l w trasie tez ma mniejsze spalanie nawet przy szybszej jeździe. Jeśli chodzi o szklanki to słyszałem już od kilku mechaników o wymianie ich przy 200 tyś. km dla bezpieczeństwa ale to nie jest zasadą ponieważ niektóre potrafią się skończyć nawet poniżej tego przebiegu, a inne wytrzymują nawet 500 tyś. Co dziwne moje szklanki były wypukłe, a powinny się zrobić wklęsłe. W niedługim czasie mam zamiar skontrolować szklanki w moim nowym AWX.
-
Jednak zmieniłem cały silnik na AWX, kupiłem od kolegi z naszego forum nie pamiętam nicka. Chyba to była najlepsza decyzja, ten silnik jest oszczędniejszy i mocniejszy. Mój miał juz 310 tyś. ten ma 212 tyś km.
-
Okazało się, że tłoki są w porządku. Zdecydowałem się na remont mojego silnika, teraz szukam kompletnej głowicy z wałkiem i zaworami.
-
1.osprzęt czyli co konkretnie ? 2.czy coś z mojego nie będzie pasowało ? 3.pompki czyli pompo wtryski ? 4.moje nie będą pasowały ? ---------- Post added at 23:07 ---------- Previous post was at 23:02 ---------- jeśli wymiana silnika to myśle tylko o tym AWX
-
przy wymianie słupka na AWX co jeszcze musze zmienić i dokupić ---------- Post added at 22:25 ---------- Previous post was at 22:21 ---------- czy podana przez ciebie głowica będzie do mnie pasowała ? sorry ale nie znam się na tym. do kosztów dojdą jeszcze na pewno zawory, olej, filtry, przy oazji wymiana rozrządu i pozostałych pasków. ---------- Post added at 22:26 ---------- Previous post was at 22:25 ---------- ciśnienie na tłokach mam 28 to jest dobrze ?
-
orientujesz się może jakie są koszta przy założeniu że tłoki są całe ?
-
marevel czyli proponujesz kupować drugi silnik ? ---------- Post added at 22:07 ---------- Previous post was at 22:06 ---------- nie do głowicy tylko przy zmianie silnika na AWX
-
kompa też trzeba zmieniać i reszte? znajomy mówił że nie wiele trzeba zmieniać
-
prócz głowicy zostają jeszcze zawory i wałek więc się raczej nie opłaci, z tłokiem też do końca nie wiadomo, jutro się dowiem czy jest cały.
-
cylinder szklanki jest wytarty, co do tłoka to nie wiem na pewno ale mechanik mówił że zawór się urwał i go zblokowała ale nie wpadł do komory z tłokiem, więc powinien być ok
-
Tylko że turbina to dodatkowe 700 zł, a na 160KM raczej się nie będę szykował bo to dodatkowy koszt przynajmniej o 1.000 PLN ---------- Post added at 21:37 ---------- Previous post was at 21:36 ---------- mechanik mówił że są dobre pompki
-
wymieniał już sporo silników i wszystkie auta jeżdżą do dzisiaj więc chyba potrafi (obyś się mylił co do niego). Czy moja turbina będzie pasowała do AWX 131 KM ??
-
Też nie, dopuszczalne jest od 1 do 3% u mnie wcześniej było 1% teraz było 5%, mechanik powiedział że to zbyt mało żeby się aż tyle stało.
-
No właśnie że nie pękł i nawet nie ma na nim śladów zużycia
-
mój pasek jest przed liftem, więc dla tego pytam. Nie znam się za dobrze ale mechanik mi pokazywał wyrobiony wałek, popękaną chyba "szklankę", zawór rozwalony, pozostałe mają wżery, porysowana głowica. Nie wiadomo tylko dla czego tak się stało olej lałem dobry bo castrola edge 505 01 ( wymiana co 15.000km ), ropa tankowana tylko na orlenie.