Witam kolegów,
Jestem kilka dni po wycięciu DPF. Pacjent Passat B6, 2.0 TDI, 8V, BMP.
Przed usunięciem nie miałem żadnych błędów, ani problemów z filtrem poza jednym.
Głośnym terkotem (jakby dziura w tłumiku) przy dodawaniu gazu w trakcie wypalania filtra czyli co ok. 300-350 km.
Terkot był spowodowany jakąś nieszczelnością, która powstała podobno na skutek przytkanego filtra.
Zapełnienie filtra sadzą wynosiło ok 90 kilku gramów.
Po usunięciu generalnie wszystko. Został wyrzucony wkład ze środka.
Zespawany i zostawiona pusta obudowa, a następnie przeprogramowany soft.
Nieszczelność podobno usunięta.
Jedyną rzeczą, która mnie nieco niepokoi to świst turbiny, który jest teraz wyraźnie słyszalny.
W momencie rozpędzania samochodu jest cisza, natomiast świst następuję w momencie odpuszczenia gazu.
Jest niesłyszalny przy zamkniętych oknach, przy otwartym oknie słychać go dosyć wyraźnie.
Czy jest to normalny objaw po wyrzuceniu DPFa z tego samochodu??
Jest to podobny objaw jak na tym filmiku. Chodzi o świst, który słychać przy odpuszczaniu gazu.
U mnie zdecydowanie bardziej jest on słyszalny w czasie jazdy.
Na postoju słabiej. Trzeba konkretnie przegazować.
Samochód nie kopci w ogóle, ma moc.
Bardzo o proszę o informację czy jest to normalny objaw po wyrzuceniu DPFa?