Skocz do zawartości

mfrydel

  • Liczba zawartości

    4
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O mfrydel

  • Urodziny 31.03.1977

Informacje osobiste

  • Imię
    Marcin
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Wrocław

Samochód

  • Generacja
    B6
  • Silnik
    B6 2.0 TDI-CR 170KM (CBBB) DSG
  • Rok produkcji
    2010
  1. Cześć Powracam z tematem ubytku płynu chłodniczego... Zaobserwowałem, że bezpośrednio po uruchomieniu silnika przez jakiś czas z tyłu wydobywa się biały dym/para. Wcześniej myślałem, że to normalne - jest zima, zimno to i spaliny bardziej widać. W połowie lutego przystąpiłem do naprawy. Rozkręciliśmy EGR i oprócz nagaru widać w nim było dużo wilgoci... Mechanik twierdził, że przyczyną jest chłodniczka spalin. Po zakupie w ASO (ok. 1500pln) i wymianie zalaliśmy płyn chłodniczy i... po 500km znowu zbiornik pusty! Dowiedziałem się jednak, że w B6 po wymianie płynu bez odpowietrzania trzeba jeszcze uzupełnić 3,5L. I faktycznie, po tygodniu uzupełniania dokładnie 3,5L i po problemie! Od 28 lutego do dziś zrobiłem już 2500km i płyn w zbiorniczku ani nie drgnął. 1. Przyłącza EGR 2. Przyłącza EGR 3. Nowa chłodniczka spalin 4. Chłodniczka spalin zaraz po demontażu. 5. Chłodniczka spalin zaraz po demontażu.
  2. @raxis OK, będę niedługo wymieniał rozrząd wraz pompą wody, to poproszę o ewentualną wymianę tej uszczelki (ona z tego co się orientuję jest po przeciwnej stronie bloku co pompa). Skąd wiedziałeś, że to ta uszczelka? Miałeś jakieś zacieki na bloku? @Duży Węże są miękkie (te grube). W zbiorniczku jak zaleję ponad zgrzew (połowę) to wokół wewnętrznego przelewu są mikroskopijne bąbelki, ale pojawiają się bardzo powoli i są ledwo zauważalne. raczej wygląda to na własność płynu chłodniczego, niż "bulgotanie" jak na zamieszczonych na forum filmikach. Przypominam, że była sprawdzana szczelność układu w ASO, gdzie nic nie wykryli (chyba, że tak kontrolowali). Jak wyglądała UPG po wyjęciu? Widoczna była nieszczelność? Musiałeś planować? Jakie to są koszty po za ASO?
  3. Witam Forumowiczów. Posiadam Passata B6 2.0 TDI-CR DSG 170KM w wersji kombi (High Line) z 2010.12 z przebiegiem 405.000 (od nowości) Od około 4 miesięcy zaczął ubywać mi płyn chłodniczy w układzie chłodzenia bez żadnych oznak - na początku dno zbiornika wyrównawczego osiągał po dystansie 3.000-4.000km, teraz już po około 1.000km... Z samochodem byłem w ASO Lellek Opole, gdzie za 150pln wykonano test szczelności układu. Nie wykazał obecności CO2, ani spadku ciśnienia (podobno testowali pod ciśnieniem 2 barów). Zasugerowali dalszy demontaż samochodu w celu poszukiwań za około 700pln, z czego na razie zrezygnowałem. Z wymienionych na forum objawów nie występuje u mnie nic. Ani nie dymi na biało, dywaniki suche, szyby nie parują, silnik i osłona dolna sucha jak Sahara. Przewody suche, mocy nie traci, nie pali więcej niż zwykle, korek oleju czysty, płyn w zbiorniczku czysty. Wlałem do układu barwnik UV, ale nawet pod lampą UV nic nie wykryłem. Gdzie więc może dochodzić do "wyparowania" tego z układu jeśli symptomy na to nie wskazują? Uszczelka = powinno dymić na biało. Chłodniczka spalin = powinno dymić na biało. Pompa wody = powinien być ślad po wycieku. "Legendarny plastikowy trójnik" = suchy. Czy ktoś z Was ma jakiś pomysł?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności