![](https://forum.vw-passat.pl/uploads/set_resources_1/84c1e40ea0e759e3f1505eb1788ddf3c_pattern.png)
mario_n
-
Liczba zawartości
8 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Statystyki sprzedającego
- 0
- 0
- 0
O mario_n
- Urodziny 10.03.1965
Informacje osobiste
-
Imię
Mariusz
-
Płeć
Mężczyzna
-
Miejscowość
Wrocław
Samochód
-
Silnik
Nie passat
-
Rok produkcji
2011
-
mario_n obserwuje zawartość → Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?
-
Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?
mario_n odpowiedział artmin → na temat → Ogólne tematy i dyskusje
Tutaj żeby było jakieś miarodajne odniesienie należałoby zrobić pomiary spalania dieslem (odcinki do 3 km na zimnym silniku). Może któryś z kolegów właścicieli diesla pokusiłby się? -
Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?
mario_n odpowiedział artmin → na temat → Ogólne tematy i dyskusje
Dziękuję MM_VW. To jest razem z miastem (w mieście kilometraż nie jest zbyt duży - do pracy ok 10 km w obie strony plus inne dojazdy, np. sklepy, lekarz, urzędy), Ponieważ urodził mi się syn niedawno, to np. trasę Wrocław - wieś k. Zamościa będę pokonywał pewnie z 6- 8 razy w roku (trzeba wywieść chłopaka na wieś plus podróże do rodziny - Warszawa, Mazury, a pewnie jakiś wypad nad morze. Moje myślenie o B8 TDI 190 KM nie ma do końca charakteru czysto ekonomicznego np. w kontekście zakupu 1.8 TSI (oczywiście też mam pewne ograniczenia). Raczej chodziło o frajdę z jazdy, tzn. dobre przyśpieszenie, elastyczność no i jednak niższe spalanie niż TSI (miałem jazdę próbną 1.8 TSI i spalanie średnie wyniosło ok. 10 l - cykl miasto, ale nie korki plus obwodnica W-wia). Obawiam się tego DPF-a dlatego zastanwiam się czy w przedstawionej przeze nie charakterystyce podróży nie miałbym z nim problemów. Dodam, że alternatywnie mogę jeździć do pracy kilkukilometrowym odcinkiem A8. Może to też byłby raz na jakiś czas sposób na DPF-a? -
Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?
mario_n odpowiedział artmin → na temat → Ogólne tematy i dyskusje
Czy ktoś z Forumowiczów miał/ ma problemy z DPF-em w B8 2.0 TDI 190 KM? Pytanie trochę w kontekście wypowiedzi kolegi (anka), że adblue korzystnie wpływa na filtr. I czy ktoś z was używa tego samochodu głównie w mieście, a trasy raz na jakiś czas? Czy wystarczy raz na jakiś czas (np. miesiąc) zrobić krótką przejażdżkę w trasie aby nie mieć problemów z filtrem DPF? Ogólnie proszę o Waszą opinie o tym silniku i wrażenia z jazd (spalanie przyśpieszenia, elastyczność). Kusi mnie ten silnik ze względu na osiągi i spalanie. Normalnie używam samochodu w mieście, ale w najbliższych latach czeka mnie rocznie ok. 8-10 tras średnio ok. 500 km każda. Rocznie coś ok. 12.000 - 15.000 km. Pytam o ten silnik bo inni użytkownicy (np. RADEK -któremu dziękuję za opinię) mieli problemy z DPF-em, ale w silniku 150 KM. -
Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?
mario_n odpowiedział artmin → na temat → Ogólne tematy i dyskusje
I co odebrałeś? Jeżeli tak napisz kilka spostrzeżeń po pierwszych dniach użytkowania (spalanie, przyśpieszenia, inne). - - - - - aktualizacja - - - - - I co odebrałeś? Napisz kilka uwag (spalanie, przyśpieszenia, inne). -
Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?
mario_n odpowiedział artmin → na temat → Ogólne tematy i dyskusje
Proszę o opinię użytkowników diesli (najchętniej 2.0 150 kM). Chodzi o filtr DPF i użytkowanie samochodu głównie w mieście, ale z kilkoma w ciągu roku trasami w Polsce (Wrocław - Zamość, Wrocław - Warszawa, Wrocław - nad morze, Wrocław - Mazury). Na co dzień kilkukilometrowe dojazdy do pracy we Wrocławiu. Czy ktoś użytkuje diesla B8 w podobnych warunkach (tzn. na co dzień miasto) i mógłby się podzielić swoimi uwagami, tzn. czy nie ma problemów z DPF-em, ogólna ocena, komfort jazdy, elastyczność itd. Czy wystarczy raz na jakiś czas (tydzień, miesiąc?) zrobić odcinek w trasie (np. wyjazd na obwodnice autostradową) żeby z DPF-em nie było problemów? Kusi mnie zakup diesla (2.0 150 kM) - przewaga w spalaniu, elastyczności, ale trochę obawiam się kłopotów z DPF-em. -
Proszę o opinię użytkowników diesli (najchętniej 2.0 150 kM). Chodzi o filtr DPF i użytkowanie samochodu głównie w mieście, ale z kilkoma w ciągu roku trasami w Polsce (Wrocław - Zamość, Wrocław - Warszawa, Wrocław - nad morze, Wrocław - Mazury). Na co dzień kilkukilometrowe dojazdy do pracy we Wrocławiu. Czy ktoś użytkuje diesla B8 w podobnych warunkach (tzn. na co dzień miasto) i mógłby się podzielić swoimi uwagami, tzn. czy nie ma problemów z DPF-em, ogólna ocena, komfort jazdy, elastyczność itd. Czy wystarczy raz na jakiś czas (tydzień, miesiąc?) zrobić odcinek w trasie (np. wyjazd na obwodnice autostradową) żeby z DPF-em nie było problemów? Kusi mnie zakup diesla (2.0 150 kM) - przewaga w spalaniu, elastyczności, ale trochę obawiam się kłopotów z DPF-em.
-
Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?
mario_n odpowiedział artmin → na temat → Ogólne tematy i dyskusje
Wygląda na to, że nie jestem odosobniony w tej opinii. Wcale mnie to jednak nie pociesza, bo z założenia chciałem kupić komfortowy samochód dla całej rodziny służący również do dalekich podróży, a tutaj jednak pasażerowie mogą narzekać. A np. niezadowolona żona to nie jest najlepsza opcja:). Co ciekawe, ale i bardzo subiektywne, tylna kanapa bywa bardziej komfortowa w samochodach o klasę niższych (jako punkt odniesienia samochód mojej żony - Toyota Corolla). -
Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?
mario_n odpowiedział artmin → na temat → Ogólne tematy i dyskusje
Szanowni Forumowicze, Dobry wieczór! Jestem nowym uczestnikiem Forum zainteresowanym zakupem nowego Passata w wersji TSI 1.8 DSG lub 2.0 220 km DSG. Moje pytanie dotyczy tylnej kanapy. Nie wiem czy będziecie w stanie odpowiedzieć, bo w końcu zasiadacie głównie za sterami ..., ale może ktoś podzieli się swoimi doświadczeniami. Mam wrażenie, że ta kanapa jest źle wyprofilowana i niezbyt wygodna. Jest oczywiście możliwość, że z moimi plecami jest coś nie tak, a kanapa jest całkiem w porządku. Proszę o Wasze, bądź Waszych pasażerów opinie.