-
Liczba zawartości
8 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Statystyki sprzedającego
- 0
- 0
- 0
O basser
- Urodziny 11.04.1984
Informacje osobiste
-
Imię
Janusz
-
Płeć
Mężczyzna
-
Miejscowość
Kraków
Samochód
-
Generacja
B5
-
Silnik
B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
-
Rok produkcji
1998
-
Cofnięte zegary (wskaźniki na minusie) po pęknięciu paska alternatora
basser odpowiedział basser → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
Dzięki wielkie za podpowiedzi. Jak bym jeszcze mógł, to przyznałbym pomógł. Ostatnio miałem w końcu trochę czasu, wyciągnąłem zegary i przestawiłem wskazówki. Okazało się, że zegary mają coś w stylu wewnętrznego ogranicznika o długości ok 3cm. Można go przesuwać dowolnie, czuć wtedy delikatny opór podczas obracania wskazówek. Po prostu przesunąłem ogranicznik, by wskazówka mogła opierać się na nim w pozycji zera. :dobrze Zapewne podczas zerwania paska od alternatora wskazówki musiały uderzyć mocno w dół i ogranicznik się przesunął. Przy okazji zegary dostały nowy look'n'feel z chromowanymi ramkami -
Cofnięte zegary (wskaźniki na minusie) po pęknięciu paska alternatora
basser odpowiedział basser → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
Po teście wskazówek sytuacja się nie zmieniła. Wskazówka prędkościomierza dotarła tylko do 180 (na 220) km/h i zamiast powrotu na 100 zatrzymała się na chwile na 60. Podobnie sprawa wygląda z pozostałymi wskazówkami. Czy faktycznie wyciągnięcie zegarów i majstrowanie przy nich da jakiś efekt, bo czy to nie jest to uszkodzenie mechaniczne? Komputer w dalszym ciągu nie pokazuje żadnego błędu. Dziękuję za wszelką pomoc. -
Cofnięte zegary (wskaźniki na minusie) po pęknięciu paska alternatora
basser odpowiedział basser → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
Nie robiłem jeszcze testu wskazówek, zrobię jutro jak tylko odzyskam pożyczony kabelek. Dzięki za porady. Jest jeszcze jedna kwestia której nie poruszyłem. Tuż po zdarzeniu opisanym wyżej, zegary opadły w troszkę mniejszym stopniu niż pokazane tutaj (było przekłamanie ok. 150 obr/min i 17km/h). Dwa dni temu, gdy wracałem z pracy wyłączyłem i uruchomiłem ponownie silnik, a odbywało się to podczas toczenia się pojazdu i związane było z przeładowaniem turbiny przy 3500obr na 3 biegu. Podczas zapłonu zegary nagle zeszły dwa razy niżej niż wcześniej (tj. przekłamanie już ok. 300 obr/min i 30 km/h) i jest tak jak pokazałem na zdjęciach. Dlatego nie róbcie tego w swoich Passkach, choć teoretycznie nie powinno się wydarzyć nic złego. -
Witam szanownych kolegów. Nie znalazłem opisu podobnego problemu na forum. Ostatnio miałem mały incydent. Otóż podczas żywiołowego przyspieszania przy ok. 3 tys. obrotów, pasek od alternatora poszedł w strzępy, jego odłamki trafiły na rozrząd i strzelił napinacz paska rozrządu, w konsekwencji czego rozrząd przeskoczył o ząbek, może dwa (silnik nadal pracował, ale bardzo dziwnie klekotał razem z porażającym piskiem). A cały rozrząd robiłem jakieś 9 tys. km temu. Na całe szczęście nie pokrzywiło mi zaworów/tłoków, więc udało się ponownie ustawić rozrząd (oraz opróżnić kieszeń z pozostałości oszczędności) i pasek jeździ jak wcześniej (w przybliżeniu). Pozostała jedna kwestia - podczas awarii razem z zaświeceniem się kontrolki ładowania, zegary zwariowały i przekręciły się do ujemnych wartości. Efekty można podziwiać na załączonych zdjęciach. Tylko wskaźnik temperatury pozostał na swoim miejscu i wskazuje odpowiednią wartość. Na drugim zdjęciu widać sytuację po uruchomieniu silnika. Wszystkie zegary funkcjonują prawidłowo, tzn. skala zmian wychylenia pozostała niezmieniona, tylko dla przykładu przy ok. 2000 obr./min. wskazuje mi ok. 1600 obr./min., podczas poruszania się 80 km/h wskazuje ok. 50 km/h. Zawsze muszę dodawać sobie obrotów, prędkości czy poziomu paliwa, by wiedzieć z jaką prędkością się poruszam, lub kiedy w końcu zaświeci się kontrolka paliwa. Najlepsze jest to, że po podpięciu VAG-COM zegary nie zwracają żadnego błędu, tak jakby komputer uważał, że wszystko jest jak powinno. Dodatkowo wskazania z komputera zgadzają się z faktyczną prędkością obrotową i prędkością poruszania się auta, a wskaźniki nadal przekłamują. Ktoś poradził mi czasowe odłączenie klem akumulatora, aby zresetować wskaźniki, ale nie przyniosło to efektu. Dlatego zwracam się do was z kilkoma pytaniami: 1. Jaka może być tego przyczyna i czy da się coś z tym zrobić in situ? 2. Czy można ewentualnie podmienić zegary na takie z innego auta? Jakie modele podeszłyby do zamiany? 3. Jakie konsekwencje będzie miała zmiana zegarów i jakie problemy mogą wystąpić. 4. Czy jest możliwość podmiany zegarów na te z wersji angielskiej (czy zegary są symetryczne/identyczne) i z jakimi problemami mogę się tutaj spotkać? Z tego co widzę po prostu angielskie zegary są tańsze, a wystarczyłoby przełożyć tło wskaźników. Posiadam Passka B5 (3B) 1.9TDI 110KM (AFN) z kwietnia 1998r. Niestety nie wiem jakie są numery zegarów, ale na pewno bez FISa i bez CANa.
-
Po jakim czasie dowiedziałeś się czegoś interesującego o swoim samochodzie?
basser odpowiedział 2.8_v6_30v_4x4 → na temat → Off topic
Ja też po 2 latach przy wymianie żarówki dowiedziałem się, że mam klapkę przeciwsłoneczną nad lusterkiem. Ponadto jakże ucieszyło mnie gdy odkryłem, że tą dużą osłonę przeciwsłoneczną można odpiąć z zaczepu i obrócić by słonko nie raziło nas z boku:cool -
Zmiana podświetlenia nawiewów powietrza
basser odpowiedział kazio → na temat → Poradniki i instrukcje
Dla wszystkich, którzy męczą się z wyjęciem żaróweczki potwierdzam to co pisze kolega tomnik: Stoczyłem z wyjęciem żaróweczki kilkugodzinną walkę. :doh Dopiero kiedy do rowka z tyłu żarówki wsadziłem gwoździk grubości ok 1,5 mm na głębokość ok. 30mm (niebieska strzałka), przy jednoczesnym wyciąganiu kombinerkami żarówki, puścił zaczep w gnieździe (zielona obwódka) zahaczony o mały występ żaróweczki (czerwona strzałka). Od tej pory żadna żaróweczka nie sprawiła mi problemu czego i wam życzę. -
Nie ma co, adrenalina musi być niezła. Jeszcze raz odwiedziłem ten krakowski tor i znów się nie zawiodłem, choć zaczyna brakować emocji i większej ilości koni... Chętnie się wybiorę w czerwcu na większy tor.
-
Ja także chętnie pościgam się na torze. Termin jak najbardziej pasuje, na dodatek mam dwa kroki. Dopiszcie mnie do listy.