Skocz do zawartości

desmo

  • Liczba zawartości

    7
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O desmo

  • Urodziny 01.06.1976

Informacje osobiste

  • Imię
    Marcin
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Poznań

Samochód

  • Silnik
    B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
  • Rok produkcji
    2001
  1. no i problem rozwiązany , sprzegło i pompa do wymiany jednak nie ma tego złego , po naprawie pięknie pracuje
  2. niestety ta metoda nie działa , kody pojawiają sie ponownie a skrzynia wchodzi w tryb awaryjny. Olej i filtr wymienialem jakies 4 miesiace temu dla scisłości
  3. Taki oto prezent pod choinke dostałem od swojego paszczaka : Adres 02: Skrzynia biegów Numer seryjny sterownika: 3B0 927 156 S Komponent i/lub wersja: AG5 01V 1.9l-PD RdW 1416 Kodowanie: 00103 Kod serwisu: WSC 05311 3 - ilość znalezionych błędów. Oto one: 18233 - Zawór 3 regulujący ciśnienie (N217): zwarcie z plusem P1825 - 35-10 - - - Sporadyczny 17117 - 3 bieg: błędne przełożenie P0733 - 35-10 - - - Sporadyczny 17118 - 4 bieg: błędne przełożenie P0734 - 35-00 - - bede wdzieczny za analizę
  4. opis bardzo przydatny , cała operacja zajęła prawie 4 godziny i wygląda jak fabrycznie , służę pomocą w razie czego
  5. Małe sprostowanie do tego tematu. Możliwe że w wcześniejszych Passatach dolny plastik zdejmował się po odkręceniu dwóch śrubek pod kierownicą,niestety w 2001 roczniku u mnie są dodatkowe plastikowe wpusty w kolumnę kierowniczą. Żeby dostać sie do kostki należe niestety zdemontować kierownice lub siłowo zniszczyć owe wpusty, innego wyjścia nie ma. Więc nie jest to możliwe jak to tutaj napisano "...10 minut.." Sama wymiana kostki jest bardzi prosta , wypinamy wtyczkę od migaczy,później od kostki i najprościej małym chudym śrubokręcikiem wykręcamy dwie srubki pomalowane na czerwono fabrycznie. Można użyć próbnika prądu, nadaje sie idealnie do odkręcania. Składamy w odwrotnej kolejności i gotowe
  6. Z dużym zaciekawieniem czytałem ten wątek w poszukiwaniu jesnego opisu, cóż jak to w życiu bywa nie zawsze jest łatwo. Dodam do opisu info , że da się wymienić lewy przegub bez rozpinania wahaczy w B5 3B3 2001 AVF ze skrzynią automatyczną , jednak potrzebne są dwie osoby, kanał lub podnośnik. Nie da się tego wykonać bez tego. Zgadzam się że jest to mega duża gimnastyka manualna więc nie polecam osobom które nie mają sporego doświadczenia w mechanice i i zaplecza w postaci narzędzi. Opis jak najbardziej prawidłowy lecz u mnie wersja skrócona wyglada tak: - odkęć piastę imbus 17 - poluźnij sruby koła - podnieś auto , zabezpiecz żeby sie nie przemieszczało podczas kręcenia kierownicą, - skręć koła w prawo i tu się przyda właśnie druga osoba,która kręci a ty wyciągasz przegub - łatwo nie będzie ale trzeba trochę kombinować i wyjdzie - po wyjęciu wkręcamy starą śrubę do oporu ręką i teoretycznie powinno zejść jednak trzeba użyć siły z rozsądkiem i zbić delikatnie przegub najlepiej przy pomocy młotka i drewna, trzeba wyczuć moment w którym przgub sie rusza bez półosi przez wkręcanie srubki -możemy wcześniej usunąć starą osłonę gumową jeśli jest do niczego , jeśli nie zdjelismy wcześniej robimy to teraz -jeśli montujesz nowa gumę wyczyść wszystkie elementy, umyj dokładnie przegub ze starego smaru , składaj w kolejności:guma nowa,podkładka,tulejka,przegub -zaciskamy małą opaskę przed skosem na półosi , wciskamy przegub z wkręconą starą srubą oraz nowym smarem ręką do oporu, poczujesz jak wskoczy, bez obawy - wykręcamy srubę i nie spinamy duzej opaski,łatwiej sie kieruje końcówką przegubu - ponownie druga osoba nam pomaga z kierownicą -po zamontowaniu w piaście uzupełniamy resztą nowego smaru przegub i spinamy dużą opaskę - wkręcamy nową śrubę w piastę do oporu ręką - zakładamy koło - dokręcamy koło już bez podnośnika i następnie dokręcamy nakrętkę kluczem dynamometrycznym na wartość 80Nm -gotowe
  7. Odgrzeję kotleta , niestety dopadła mnie najprowdopodobnie ta sama usterka czyli wymiana kostki , ale moje pytanie brzmi czy będzie ktoś w stanie podać mi numer katalogowy tej kostki do AVF :ocochodzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności