Skocz do zawartości

lukas1607

  • Liczba zawartości

    1
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O lukas1607

  • Urodziny 16.07.1983

Informacje osobiste

  • Imię
    Łukasz
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Bełchatów

Samochód

  • Silnik
    B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
  • Rok produkcji
    1998
  1. Witajcie kochani, zmieniłem swojego wysłużonego passata na audi a6, zwracam się jednak do was o pomoc. Piszę u was na forum, ponieważ na forach audi nie uzyskałem pomocy. Może wy po starej dobrej znajomości będziecie w stanie mi pomóc. Mam problem, tak na biegu 3 i 4 przy obrotach silnika koło 2500 - 3000 przy utrzymywaniu stałej prędkości (pedał gazu w stałej pozycji) - silnik szarpie (tak jakby gaz puszczał i zaraz za chwilkę dodawał). Problem nie występuje podczas przyśpieszania, jak również przy całkowitym zdjęciu nogi z gazu. Dodam iż cewki i świece są sprawdzone, przepustnica czyszczona, czujnik przepływu powietrza też czyszczony i niedawno wymieniony kompletny rozrząd. Aha, nieraz rano jak jest zimny, obroty potrafią przez chwilkę falować, potem się normują i jest wszystko ok. Byłem u polecanego speca od diagnostyki komputerowej, jeździliśmy i jeździliśmy z podpiętym komputerem i nic. Błędów brak. Jedyne co zauważył, to że wykres pracy jednego z wariatorów w tym przedziale obrotów jest mniej płynny od drugiego (taki bardziej skokowy). Stwierdził iż może to być właśnie ten wariator, ponieważ w tym zakresie obrotów następuje dość duża regulacja faz, natomiast podczas intensywnego przyśpieszania - otwiera maksymalnie i problem szarpania nie będzie występował. Czy uważacie że wariator może być przyczyną takiego szarpania w zakresie obrotów 2500-3000? Podkreślę, VCDS nie pokazuje żadnych błędów. Czy to może być ten wariator, kurcze nie widzi mi się wydać 2k, tak w ciemno... Co sądzicie? Tak czytam różne wątki na forach dotyczące szarpania i nie doszedłem do jednoznacznej odpowiedzi. To jedni piszą że może przepływomierz, inni że może sąda lambda, jeszcze inni że zawór EGR. Na podstawie informacji z forum postanowiłem porobić trochę logów dynamicznych i statycznych, mam nadzieję że pomierzyłem odpowiednie bloki pomiarowe. Proszę was o analizę moich logów pomiarowych. 1. Dynamicznie (obr ok 2500 - wariatory) 91,92,93 (to jak pisałem wcześniej, że jeden spec stwierdził iż tutaj może być coś nie tak) http://vaglog.pl/log_238080.html 2. Dynamicznie (obr. ok. 2500) 31,36,5 http://vaglog.pl/log_238081.html 3. Dynamicznie (4-bieg, obr. 1500-4000 - przepływomierz) 2,3,33 http://vaglog.pl/log_238078.html 4. Dynamicznie (obr. ok. 2500) 2,3,33 http://vaglog.pl/log_238079.html 5. Statycznie 30,31,33 http://vaglog.pl/log_238075.html 6. Statycznie 5,31,36 http://vaglog.pl/log_238076.html 7. Statycznie 2,3,33 http://vaglog.pl/log_238077.html Serdecznie proszę o pomoc, czy w/w pomiary wskazują na coś co może powodować moje problemy z przerywaniem (szarpaniem) samochodu? Z góry dziękuję za pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności