JACEK1970
-
Liczba zawartości
11 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Statystyki sprzedającego
- 0
- 0
- 0
O JACEK1970
- Urodziny 11.09.1970
Informacje osobiste
-
Płeć
Mężczyzna
-
Miejscowość
siedlce
Samochód
-
Silnik
B5(3BG) 1.9TDI-PD 131KM (AWX)
-
Rok produkcji
2004
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
505 01 norma mi nie wystarczy. Kto mi pomoże???
JACEK1970 odpowiedział temat → Passat B5 (3B i 3BG)
Witam. Co do silników 1.9 i 2.0 tdi PD , są produkowane w Polsce w Polkowicach i zalewane są olejem FUCHS TITAN Supersyn Longlife Plus SAE 0W-30 (506 00,506 01) na przebieg 30 tys. km, (dla ciekawości ,do kryzysu szła cysterka 30 000 litrów dziennie) Mój pasek 1,9 tdi pd 130 KM ma przejechane 200 tys i zalewam go FUCHS TITAN Supersyn Plus 5W40 (505 01) i jest OK Dla ciekawych podaję normy VW VW 500 00 - Oleje lekkiego biegu do silników benzynowych i wolnossących silników Diesla. Wyłącznie oleje klasy SAE 0W-XX, 5W-XX i 10W-XX. Po 10/91 oleje XX>40 nie są już uwzględniane. VW 501 01 - Konwencjonalne oleje silnikowe o wszechstronnym zastosowaniu bez właściwości oleju lekkiego biegu do silników benzynowych i wolnossących silników Diesla. VW 502 00 - Oleje lekkiego biegu do silników benzynowych pracujących w trudnych warunkach. VW 503 00 - Norma dla silników benzynowych w samochodach osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV: 30 000 km, 2 lata). Przewyższa wymagania 502 00 (HTHS 2,9 mPas). VW 503 01 - Norma dla olejów do doładowanych silników benzynowych w samochodach osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV, np. Audi S3, TT; HTHS>3,5 mPas). VW 504 00 - Nowa norma dla pojazdów z systemem Longlife. Do silników benzynowych i Diesla łącznie z silnikami Diesla wyposażonymi w filtry cząstek stałych bez dodatku paliwa. VW 505 00 - Wielosezonowy olej silnikowy do silników Diesla z i bez turbodoładowania. VW 505 01 - Wielosezonowy olej silnikowy specjalnie dla silników Diesla z pompowtryskiwaczami. VW 506 00 - Norma do silników Diesla z przedłużonym okresem między wymianami (WIV: 50 000 km, 2 lata, HTHS 2,9 mPas). VW 506 01 - Norma dla silników Diesla z pompowtryskiwaczami z przedłużonym okresem między wymianami (WIV). VW 507 00 - Nowa norma VW dla pojazdów z systemem Longlife. Do silników benzynowych, silników Diesla, łącznie z silnikami Diesla z systemem cząstek stałych bez dodatku paliwa. Pozdrawiam -
Wentylator, wiatrak klimy, Sprawdzony sposób na uzdrowienie
JACEK1970 odpowiedział Fokus → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
gdy dostaniesz się juz do środka to do lutowania linek od szczotek potrzebny będzie kwas do lutowania bo na samą kalafonię bardzo słabo się lutuje , a po potraktowaniu kwasem od razu przyjmowało cynę , szczegulnie kabelki od starych szczotek , do nowych przystaje o wiele lepiej. ja obcinając stare szczotki ucinałem kable w połowie i potem nowe dopasowując długość przylutowałem do końcówek starych kabli. oryginalne kabelki szczotek są przygrzewane do mosiężnych elementów , do nich bardzo żle się lutuje dlatego pozostawiałem kawałki starych przewodów żeby do nich przylutować nowe szczotki . -
Wentylator, wiatrak klimy, Sprawdzony sposób na uzdrowienie
JACEK1970 odpowiedział Fokus → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
ściskałem klasycznymi obcęgami , kombinerkami niebardzo wychodziło . te druty na szczęście są wmiarę miękie i po zmontowaniu i ponownym rozginaniu żaden nie pękł -
Wentylator, wiatrak klimy, Sprawdzony sposób na uzdrowienie
JACEK1970 odpowiedział Fokus → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
komutator i szczotki są po drugiej stronie , nie po stronie wiatraka chyba zaczołeś od złej strony , ja porozginałem zaciski mocujące pokrywę od strony szczotek (tam gdzie są wypuszczone blachy z otworami do przykręcenia silniczka do obudowy wentylatora) drugiej strony nie ruszałem , rirnik nadal pozostawał w korpusie silnika , wyjołem tylko szczotkotrzymacz ze szczotkami i gotowe . -
Wentylator, wiatrak klimy, Sprawdzony sposób na uzdrowienie
JACEK1970 odpowiedział Fokus → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
dobierz klucz nasadowy trochę większy od komutatora , powciskaj szczotki jedną po drugiej i umiść w tym miejscu klucz (zamiast komutatora) A potem wyciskając klucz komutatorem , wsuń komutator na misejsce klucza i gotowe pozdrawiam -
Wentylator, wiatrak klimy, Sprawdzony sposób na uzdrowienie
JACEK1970 odpowiedział Fokus → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
nie chodzi o to żeby się tylko kręcił bez powodu , ma wczasie jazdy np. w cyklu miejskim i na postoju zastępować pęd powietrza który jest w czasie jazdy . a przepływ powietrza ma odbierać ciepło wynoszone z wnętrza samochodu przez czynnik chłodniczy klimatyzacji ps.powiec temu mechanikowi niech wystwia głowe przez okno to wiatr i jego włosy poruszy jak łopatki wentylatora pozdrawiam -
Wentylator, wiatrak klimy, Sprawdzony sposób na uzdrowienie
JACEK1970 odpowiedział Fokus → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
Witam obawiam się czy nie popełniłeś błędu kupując szczotki przed rozebraniem wentylatora . mogły być zmiany konstrukcyjne w różnych rocznikach . powinieneś tak jak ja wyjąć szczotkę na wzór. Ale być może będziesz miał farta i trafisz z rozmiarem. pozdrawiam -
Wentylator, wiatrak klimy, Sprawdzony sposób na uzdrowienie
JACEK1970 odpowiedział Fokus → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
jeżeli nie dostaniesz to 1 mm nie jest takim dużym problemem . wystarczy dotrzeć na papierze ściernym idzie jak masło , ja nawet te wymiarowe przycierałem żeby lekko chodziły i nie przycinały się w prowadnicy(szczotkotrzymaczu) powodzenia -
Wentylator, wiatrak klimy, Sprawdzony sposób na uzdrowienie
JACEK1970 odpowiedział Fokus → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
w pasku 2004 wygląda to trochę inaczej , szczotki są w mosiężnych obudowach/prowadnicach nie trzeba nic nacinać , jedynie lekko przyszlifować szczotki żeby lekko chodziły U mnie problemem był jedynie to że robiłóem to na samochodzie , bo kable zasilające wentylator nie mają kostki blisko niego a przwody poprowadzone są do dołu chłodnicy , po pasie dolnym i przytwierdzone opaskami .Trzeba by odchylać chłodnicę do przodu a co za tym idzie odjechać pasem przednim . Ale na tyle jest przewodu że da się to zrobić na przednim pasie pozdrawiam -
Wentylator, wiatrak klimy, Sprawdzony sposób na uzdrowienie
JACEK1970 odpowiedział Fokus → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
Wyciołem starą szczotkę na wzór i pojechałem do sklepu z częściami elektromechanicznymi (alternatory,rosruszniki i części do nich) pokazałem szczotkę i powiedziałem do czego i do jakiego samochodu . Z tego co się orjętuję szczotki od sprzętu AGD się nie bardzo nadają , są praktycznie z samego grafitu a motoryzacyjne mają dodatek miedzi lub czegoś podbnego i są dlatego trwalsze pozdrawiam -
Wentylator, wiatrak klimy, Sprawdzony sposób na uzdrowienie
JACEK1970 odpowiedział Fokus → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
Witam Miałem ten sam problem , i taki sposób pomagał na jeden raz , po każdym wyłączeniu i ponownym uruchomieniu wentylator nie ruszał. Odólnie ten silniczek jest nierozbieralny ale polak potrafi.Wczoraj rozebrałem go , 99 % usterek tego silniczka to szczotki które się szybko zużywają, kupiłem nowe szczotki (wymiary 7x8x16) koszt 30 zł za 4 sztuki , wlutowałem je i wiatrak śmiga jak nowy. Każdy kto miał trochę do czynienia z mechaniką i elektryką/elektroniką napewno sobie poradzi . W razie wątpliwości doradzę pozdrawiam