Skocz do zawartości

JACEK1970

  • Liczba zawartości

    11
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O JACEK1970

  • Urodziny 11.09.1970

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    siedlce

Samochód

  • Silnik
    B5(3BG) 1.9TDI-PD 131KM (AWX)
  • Rok produkcji
    2004

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Witam. Co do silników 1.9 i 2.0 tdi PD , są produkowane w Polsce w Polkowicach i zalewane są olejem FUCHS TITAN Supersyn Longlife Plus SAE 0W-30 (506 00,506 01) na przebieg 30 tys. km, (dla ciekawości ,do kryzysu szła cysterka 30 000 litrów dziennie) Mój pasek 1,9 tdi pd 130 KM ma przejechane 200 tys i zalewam go FUCHS TITAN Supersyn Plus 5W40 (505 01) i jest OK Dla ciekawych podaję normy VW VW 500 00 - Oleje lekkiego biegu do silników benzynowych i wolnossących silników Diesla. Wyłącznie oleje klasy SAE 0W-XX, 5W-XX i 10W-XX. Po 10/91 oleje XX>40 nie są już uwzględniane. VW 501 01 - Konwencjonalne oleje silnikowe o wszechstronnym zastosowaniu bez właściwości oleju lekkiego biegu do silników benzynowych i wolnossących silników Diesla. VW 502 00 - Oleje lekkiego biegu do silników benzynowych pracujących w trudnych warunkach. VW 503 00 - Norma dla silników benzynowych w samochodach osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV: 30 000 km, 2 lata). Przewyższa wymagania 502 00 (HTHS 2,9 mPas). VW 503 01 - Norma dla olejów do doładowanych silników benzynowych w samochodach osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV, np. Audi S3, TT; HTHS>3,5 mPas). VW 504 00 - Nowa norma dla pojazdów z systemem Longlife. Do silników benzynowych i Diesla łącznie z silnikami Diesla wyposażonymi w filtry cząstek stałych bez dodatku paliwa. VW 505 00 - Wielosezonowy olej silnikowy do silników Diesla z i bez turbodoładowania. VW 505 01 - Wielosezonowy olej silnikowy specjalnie dla silników Diesla z pompowtryskiwaczami. VW 506 00 - Norma do silników Diesla z przedłużonym okresem między wymianami (WIV: 50 000 km, 2 lata, HTHS 2,9 mPas). VW 506 01 - Norma dla silników Diesla z pompowtryskiwaczami z przedłużonym okresem między wymianami (WIV). VW 507 00 - Nowa norma VW dla pojazdów z systemem Longlife. Do silników benzynowych, silników Diesla, łącznie z silnikami Diesla z systemem cząstek stałych bez dodatku paliwa. Pozdrawiam
  2. gdy dostaniesz się juz do środka to do lutowania linek od szczotek potrzebny będzie kwas do lutowania bo na samą kalafonię bardzo słabo się lutuje , a po potraktowaniu kwasem od razu przyjmowało cynę , szczegulnie kabelki od starych szczotek , do nowych przystaje o wiele lepiej. ja obcinając stare szczotki ucinałem kable w połowie i potem nowe dopasowując długość przylutowałem do końcówek starych kabli. oryginalne kabelki szczotek są przygrzewane do mosiężnych elementów , do nich bardzo żle się lutuje dlatego pozostawiałem kawałki starych przewodów żeby do nich przylutować nowe szczotki .
  3. ściskałem klasycznymi obcęgami , kombinerkami niebardzo wychodziło . te druty na szczęście są wmiarę miękie i po zmontowaniu i ponownym rozginaniu żaden nie pękł
  4. komutator i szczotki są po drugiej stronie , nie po stronie wiatraka chyba zaczołeś od złej strony , ja porozginałem zaciski mocujące pokrywę od strony szczotek (tam gdzie są wypuszczone blachy z otworami do przykręcenia silniczka do obudowy wentylatora) drugiej strony nie ruszałem , rirnik nadal pozostawał w korpusie silnika , wyjołem tylko szczotkotrzymacz ze szczotkami i gotowe .
  5. dobierz klucz nasadowy trochę większy od komutatora , powciskaj szczotki jedną po drugiej i umiść w tym miejscu klucz (zamiast komutatora) A potem wyciskając klucz komutatorem , wsuń komutator na misejsce klucza i gotowe pozdrawiam
  6. nie chodzi o to żeby się tylko kręcił bez powodu , ma wczasie jazdy np. w cyklu miejskim i na postoju zastępować pęd powietrza który jest w czasie jazdy . a przepływ powietrza ma odbierać ciepło wynoszone z wnętrza samochodu przez czynnik chłodniczy klimatyzacji ps.powiec temu mechanikowi niech wystwia głowe przez okno to wiatr i jego włosy poruszy jak łopatki wentylatora pozdrawiam
  7. Witam obawiam się czy nie popełniłeś błędu kupując szczotki przed rozebraniem wentylatora . mogły być zmiany konstrukcyjne w różnych rocznikach . powinieneś tak jak ja wyjąć szczotkę na wzór. Ale być może będziesz miał farta i trafisz z rozmiarem. pozdrawiam
  8. jeżeli nie dostaniesz to 1 mm nie jest takim dużym problemem . wystarczy dotrzeć na papierze ściernym idzie jak masło , ja nawet te wymiarowe przycierałem żeby lekko chodziły i nie przycinały się w prowadnicy(szczotkotrzymaczu) powodzenia
  9. w pasku 2004 wygląda to trochę inaczej , szczotki są w mosiężnych obudowach/prowadnicach nie trzeba nic nacinać , jedynie lekko przyszlifować szczotki żeby lekko chodziły U mnie problemem był jedynie to że robiłóem to na samochodzie , bo kable zasilające wentylator nie mają kostki blisko niego a przwody poprowadzone są do dołu chłodnicy , po pasie dolnym i przytwierdzone opaskami .Trzeba by odchylać chłodnicę do przodu a co za tym idzie odjechać pasem przednim . Ale na tyle jest przewodu że da się to zrobić na przednim pasie pozdrawiam
  10. Wyciołem starą szczotkę na wzór i pojechałem do sklepu z częściami elektromechanicznymi (alternatory,rosruszniki i części do nich) pokazałem szczotkę i powiedziałem do czego i do jakiego samochodu . Z tego co się orjętuję szczotki od sprzętu AGD się nie bardzo nadają , są praktycznie z samego grafitu a motoryzacyjne mają dodatek miedzi lub czegoś podbnego i są dlatego trwalsze pozdrawiam
  11. Witam Miałem ten sam problem , i taki sposób pomagał na jeden raz , po każdym wyłączeniu i ponownym uruchomieniu wentylator nie ruszał. Odólnie ten silniczek jest nierozbieralny ale polak potrafi.Wczoraj rozebrałem go , 99 % usterek tego silniczka to szczotki które się szybko zużywają, kupiłem nowe szczotki (wymiary 7x8x16) koszt 30 zł za 4 sztuki , wlutowałem je i wiatrak śmiga jak nowy. Każdy kto miał trochę do czynienia z mechaniką i elektryką/elektroniką napewno sobie poradzi . W razie wątpliwości doradzę pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności