Skocz do zawartości

obibok1

  • Liczba zawartości

    11
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O obibok1

  • Urodziny 17.08.1990

Informacje osobiste

  • Imię
    Krzysiek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Poznań

Samochód

  • Silnik
    B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
  • Rok produkcji
    1997
  1. Dzięki serdeczne za rady. Miałem też podejrzenia odnośnie N75, dlatego w pierwszej kolejności jego sprawdzę i dam znać jak się sprawa ma - potem ew. zajmę się wężykami i filtrami. Przepływomierz jest nowy BOSCH'a, będę go próbował zwrócić. Wątpię żeby kwestia leżała w jego uszkodzeniu, bardziej w innej przyczynie.
  2. Cóż - wymieniłem przepływomierz, zgodnie z radami które dostałem, no i ... nic, kompletnie nic, jest to samo. Kopcił na biało czy tam lekko niebiesko - po wymianie przepływomierza zdaje się przestał, ale to wszystko. Wartości powietrza z przepływomierza są b. podobne jak przed wymianą, po przeglądnięciu i analizie wszędzie wychodzi mi, że odmierzone wartości są błędne. Zastanawia mnie więc - coś jest zatkane? Katalizator był czyszczony. Czy może coś z turbosprężarką? Logi: Dynamiczne 000, 001, 003 Dynamiczne 004, 008, 010 Dynamiczne 003, 010, 011 Basic Settings 000 Basic Settings 003 Basic Settings 004 Basic Settings 011 Statyczne 000, 001, 003 Statyczne 004, 007, 013 Statyczne 014, 018, 023 W ogóle, sprawa zasadnicza - 14 sekund od 40 do 100km/h na trzecim biegu - ile więc mi jeszcze brakuje, w jakim czasie od 40 do 100km/h powinien na 3-cim biegu (1500-4200rpm) przyspieszać?
  3. Witajcie ponownie, po jakimś czasie. Dzięki serdeczne za dotychczasową pomoc. Przeczyściłem przepływomierz, turbosprężarkę i katalizator (okazał się być zapchany). Teraz samochód jest już dużo bardziej żwawy, szczególnie jeśli chodziło o ruszanie. Błąd 00575 jak ręką odjął. Obecnie komputer nie znajduje żadnych błędów. Jest zdecydowanie lepiej - choć wydaje mi się, że samochód nadal nie ma takiej mocy, jaką mieć powinien - przy wyprzedzaniu nadal zbiera się dość leniwie (choć wcześniej nie zbierał się praktycznie wcale - gaz w podłodze a on nic), potrzeba dużo czasu i miejsca, że ciężarówkę jadącą 80km/h wyprzedzić czasem naprawdę ciężko. Być może, że się mylę, że 110-konny 1,5-tonowy słoń z silnikiem diesla to nie 110-konny 900-kilogramowy samochód miejski w benzynie, ale ... Cóż, najwyżej po prostu dowiem się, że to już kres możliwości mojego samochodu Podaję arkusz kalkulacyjny zawierający logi - dynamiczne, statyczne oraz grupy BS. Każdy osobny pomiar (plik CSV) znajduje się na osobnej karcie (arkuszu). Plik znajduje się w załączniku. Szybki podgląd na Google Docs Z góry dzięki za wszelką pomoc, zainteresowanie tematem, odpowiedzi - jeżeli rzuci się Wam coś w oko. Pozdrawiam --- edit @17.08 12:04 Przeanalizowałem logi samodzielnie; ciśnienie doładowania jest w normie, nie zgadza się ilość zasysanego powietrza (MAF), zgodnie z tym co jest napisane tutaj: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=51667 i wcześniejszymi wskazówkami stwierdzam, że trzeba wymienić przepływomierz. Dam znać na ile pomogła wymiana. Pozdrawiam log_13_08_2011.xls
  4. Ok, wymienię, zanim zrobię następne pomiary - pytanie czy to jest na pewno termostat, czy możliwe, że jeden z tych czujników? Turbina wyczyszczona, przepływomierz też. Samochód jest już bardziej żwawy, choć jeszcze wydaje mi się nie ma tej mocy co mieć powinien. Przede wszystkim - nawet przy najbardziej gwałtownym przyspieszaniu ekonomizer pokazuje spalanie góra kilkanaście litrów, kiedyś pokazywał nawet ponad 40.
  5. LMM jest wyczyszczony, obecnie czyszczona jest też sprężarka. Jaki będzie tego efekt dam znać. Samochód pali dobrze, bez problemów. Ten zaworek postaram się sprawdzić - z tym że konkretniej jeżeli mógłbym prosić co w którą stronę, bo wiem gdzie są te czujniki co prawda, nie jestem pewien jednak dokładnie który jest który Dynamiczne 003 i 010 robiłem, podaję linki jeszcze raz: 003(1), 003(2), 010 Może jeszcze raz pozbieram wszystkie logi i podam linki, bo tak po trochu to się zrobił śmietnik: - statyczne 000, 003, 002, 001: TUTAJ - dynamiczne 000, 004, 008: TUTAJ - dynamiczne 008, 010, 011: TUTAJ - dynamiczne 002, 003 (1): TUTAJ - dynamiczne 002, 003 (2): TUTAJ - Basic Settings 000: TUTAJ - Basic Settings 003: TUTAJ - Basic Settings 004: TUTAJ - Basic Settings 011: TUTAJ Wszystkie pomiary były wykonywane przed wyczyszczeniem LMM czy turbo.
  6. Oto logi z Basic Settings - bloki 000, 003, 004 i 011 Log (0 - 011) Log (1 - 004) Log (2 - 000) Log (3 - 003) Z moich analiz wynika, że to będzie przepływomierz G70 - przy pomiarze dynamicznym w bloku 003 mamy faktyczną ilość dostarczanego powietrza mniejszą (śr. ok. 600mg/skok) aniżeli żądanie kierowcy (850mg/skok), natomiast w bloku 008 wartość ograniczenia dymienia (4) jest najniższa spośród wartości życzenia kierowcy (2) i ograniczenia momentu obrotowego (3) podczas, gdy powinna być pomiędzy - wg TEJ instrukcji jednoznacznie powiedziane jest 'G70 mierzy nieprawidłowo' - czy ktoś jest teraz tylko w stanie mi potwierdzić słuszność tej analizy? (żeby nie było że kupię, a potem się okaże że to nie to bo np. nie wziąłem czegoś pod uwagę). Poza tym zastanawia mnie też pomiar 011BS, gdzie to co prawda N75 zmienia wartości z 0.0% na może nie 100% a 99.6%, ale ciśnienie na stałym poziomie się nie utrzymuje (przynajmniej na początku, potem jest lepiej). I ogólnie, pomiar dynamiczny 011 wykazuje, że turbina generuje nieodpowiednie ciśnienie, budzi się bardzo późno, aż wreszcie nawet odrobinę przeładowuje. Pzdr.
  7. Ok, dzięki serdecznie za radę, termostat wymienię bo to wielki wydatek nie jest Wężyki sprawdzone - wszystkie szczelne, nie pozaginane (chyba, że o którymś zapomniałem). Tymczasem wrzucam zgodnie z obietnicą logi dynamiczne bloku trzeciego: Log (0 - 003,002) Log (1 - 003,002) Przyspieszenie od 40km/h do 100km/h w ponad 15 sekund mówi chyba samo za siebie. Czy coś więcej da się z nich wywnioskować? Pozdrawiam edit: Zapomniałem o BS - wrzucę wieczorem.
  8. To znaczy zanim rozpocząłem testy przejechałem samochodem na drugim biegu 3km, kolejne 3 ostro przyspieszając, wskazówka na desce rozdzielczej już dawno wskazywała 90 stopni, na komputerze jednak wskazywana temperatura nie przekroczyła 75,6, stąd zdecydowałem się rozpocząć test stwierdzając, że to może być kwestia po prostu błędnego odczytu. Test robiłem wg tego: KLIK - nie ma tu uwzględnionego w pomiarze dynamicznym bloku 003, dlatego też tych logów nie wrzuciłem. Drugą różnicą jest to, że nie kręciłem silnika do 4200, a do 350 - reszta jest chyba w przypadku obu instrukcji identyczna. Postaram się wszystkie zaległe testy wykonać, gdy będę miał taką możliwość.
  9. Niestety pomiarem bloku 003 dysponuję tylko statycznym Log (1 - 000,003,002,000,001,003) oraz z pewnych względów nie będę miał możliwości zrobienia pomiaru dynamicznego, będę miał taką możliwość dopiero za dwa-trzy tygodnie (wtedy też je postaram się od razu wrzucić). Postaram się sprawdzić (właściwie zlecić sprawdzenie) w tym czasie układu dolotowego. A z 'zalog. gr bs' co masz na myśli? Samochód ma przejechane ok. 210.000km.
  10. LOGI z pomiaru dynamicznego (bloki 000, 004, 008, 010, 011) Log (0 - 008,010,011) Log (1 - 000,004,008)
  11. Witam. Mam Passata z silnikiem j/w. Kupiłem kabel OBD-II do diagnozy, bo samochód przy wciśnięciu pedału w podłogę najpierw prawie w ogóle nie przyspiesza, a potem niemiłosiernie kopci (chmura dymu, na dodatek jasnego). Gdy jest zimny, przy przyspieszaniu słychać syczenie, więc to może być któryś z przewodów (problem pojawiać się zaczął po kolizji). Przy przyspieszaniu silnik nie wchodzi w tryb awaryjny. Warto dodać może jeszcze, że niegdyś przy wciśnięciu gazu w podłogę ekonomizer pokazywał spalanie w granicach 40 litrów, teraz co najwyżej kilkanaście. Samochodem jedzie się oszczędnie i komfortowo, dopóki nie trzeba wyprzedzać. Diagnostyka VAG'iem wykazała jeden błąd: "00575 - Intake Manifold Pressure; 17-00 - Controll Difference" Czytałem na forum, że może być to kwestia 1) Zaworu magnetycznego N75/N18 2) Przewodów podciśnienia (zagięć/nieszczelności) 3) Przepływomierza 4) Turbosprężarki Moje pytanie brzmi przede wszystkim (bo na takie nie udało mi się znaleźć odpowiedzi przeszukując wątki, jeżeli przeoczyłem - wybaczcie) - czy mogę przeprowadzić jakąś dodatkową diagnostykę parametrów (jeżeli tak, to jaką i w jakich warunkach; domyślam się że chodzi o test Measuring Blocks na 3 biegu przy pedale w podłodze 1500-3500rpm, tylko które bloki zmierzyć by tu należało), aby móc lepiej zdiagnozować czy wyeliminować/potwierdzić/ustalić prawdopodobieństwo któreś z tych przyczyn? Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi. Pozdrawiam, Krzysiek
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności