pavlo_78
-
Liczba zawartości
2 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Statystyki sprzedającego
- 0
- 0
- 0
O pavlo_78
- Urodziny 16.05.1978
Informacje osobiste
-
Imię
paweł
-
Płeć
Mężczyzna
-
Miejscowość
poznan
Samochód
-
Silnik
B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
-
Rok produkcji
2002
-
Zimny TDI dymi na bialo , pozniej spokoj.
pavlo_78 odpowiedział dax6 → na temat → Silnik, skrzynia biegów
wszyscy piszą o białym dymie przy odpalaniu i różne diagnozy piszą a zasada dla diesla jest jedna najważniejsza sprawą w dieslu jest ciśnienie na cylindrach około 30 do 50 bar jak będzie 28 bar to tragedi jeszcze niema ale może dymić i nierówno pracować na zimnym silniku ( nie mylić ze stopniem sprężania) przyczyną może być zużyty silnik, cylindry, pierścienie ,zawory ,uszczelka pod głowicą kąt wyprzedzenia wtrysku zależny od budowy silnika około 5* do 15* źle ustawiony kąt to ciężko zapalający silnik , mulno wkręcający się i dymiący na biało lub agresywnie wkręcający z charakterystycznie twardą pracą (metaliczną) sprawdzić i ustawić odpowiedni kąt dla danego silnika wtrysk paliwa wyregulowany na odpowiednie ciśnienie około 80-250 bar z dobrą końcówką (nie lejącą) gdy wtrysk leje to znaczy nie rozpyla paliwa na mgiełkę tylko sika małymi kroplami to na zimnym silniku nie spala całej dawki paliwa tylko część a reszta paliwa paruje wytwarzając charakterystyczny biały dym gdy się rozgrzeje to zanika ten efekt ponieważ wzrasta temperatura i spala całość ale gdy się zrobi zimniej na dworze to będzie tylko gorzej , ciężko uruchamiający się silnik nie równa praca dymienie na zimnym silniku sprawdzić i wyregulować wtryski na odpowiednie ciśnienie dla danego silnika lub wymiana na nowe można samemu sprawdzić vagiem np. kąt wtrysku czy dawki paliwa na dany cylinder (wyższa dawka oznacza że coś jest nie tak , komputer zwiększa dawkę by silnik pracował równo ogólnie mówiąc jeśli zadymi przy zimnym silniku przez około 5 - 9 sek. to sygnał że coś się dzieje ale jeszcze tragedi niema a jeśli dymi dłużej to już się robi niebezpieczne dla silnika ponieważ nie spalone paliwo w komorze może spalać się nie kontrolowanie i może dojść do wypalenia tłoków , zaworów lub uszczelki , zdarza się to przy dłuższych trasach 100km - 300km czy więcej kilometrów ciągiem -
Wymiana foteli przednich, problem wtyczki airbag!!!
pavlo_78 odpowiedział lopsol → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
przekodować sterownik i wyłączyć poduszki siedzeń