Olgierd21 Zgłoś #1 Napisano 16 Lutego 2011 (edytowane) Witam! Od dłuższego czasu borykam się z pewnym problemem. W przedziale 3000-4000 pojawiają się wibracje. W trakcie jazdy mocniejsze a na postoju słabsze. Cała kabina wpada w rezonans. Huczy w środku tak, że można ogłuchnąć. Na zewnątrz nie słychać nic. Ustaliłem z pomocą stetoskopu diagnostycznego, że drgania pojawiają się na poduszce prawej silnika. Silnik lekko drży, karoseria wcale a poduszka mocno. Wczoraj podwiesiliśmy prawy bok silnika i poluzowaliśmy poduszkę. Wibracje ustały. Pomyślałem, ze może zła poduszka, za twarda (od diesla). Dziś założyłem nowa, katalogową. Bez zmian. Wibracje biorą się z silnika. Podpowiedzcie gdzie, jak i czego mam szukać? Nie mam już pomysłów. Pomóżcie, bo zwariuję! Zrzuciliśmy pasek alternatora – bez zmian. Wymieniana była uszczelka pod głowicą – bez zmian. Wymieniane świece, rozrząd, pompa wody – bez zmian. Naprawy były robione przy okazji, ale piszę o nich ponieważ może jest to istotne. Skrzynia automatyczna, jeśli ma to jakieś znaczenie. Wymieniona poduszka pod skrzynią – bez zmian. VAG – tylko jeden błąd: 16706 (G28). Uparcie powraca po skasowaniu. Czujnik wyciągnięty, przeczyszczony, pomierzony – teoretycznie wszystko OK. Jutro wymieniam na inny, dziś kupiłem. Moje logi w tym wątku: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=97398 HELP! ps. Jeszcze jeden trop. Jak silnik się rozgrzeje, po podniesieniu maski lekkie opary/dymek na całek szerokości pomiędzy osłoną silnika a podszybiem. Pachnie jakby spalinami. Jakaś nieszczelność? ps2. Mechanik sugeruje, że problem leży w układzie zasilania silnika, ponieważ dotyczy pracy w pewnym zakresie obrotów (nie ważne jaki bieg i czy auto stoi, czy jedzie). Z tym, że mam od niedawna założone LPG i zjawisko jak występowało przed założeniem tak jest i teraz, bez względu na rodzaj paliwa. ps3. Czy można w celu eliminowania potencjalnych podejrzanych wyłączyć na chwilę turbo, dopalanie spalin i sam nie wiem co jeszcze...? Najlepiej odłączając jakiś czujnik? Jak wyrzuci jakiś błąd to VAGiem go sobie potem wykasuję. Edytowane 16 Lutego 2011 przez Olgierd21 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
valdiiaga Zgłoś #2 Napisano 17 Lutego 2011 Jeżeli chodzi o smród spalin i lekki dymek pod maską to sprawa odmy: zapchana lub uszkodzoną. Gazy ze skrzyni korbowej wydostają się poza zamknięty obieg. Miałem to u siebie w 1.8T. Jeżeli chodzi o spadek mocy i wibracje silnika na wyższych obrotach to na 99% obstawiam niedrożną odmę. O tej porze roku z odmie osadza coś w rodzaju parafiny,szczególnie jeśli się mało jeździ. Na początek proponuję sprawdzenie, a czyszczenie i ewentualne udrożnienie może jedynie pomóc. Daj znaka proszę czy pójdziesz tym tropem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Olgierd21 Zgłoś #3 Napisano 17 Lutego 2011 Chciałbym to też sprawdzić, tylko, że u mnie ta odma jakoś skromnie wygląda... Przekopałem całą ETKĘ i dla silnika 1.8T AJH nie widzę nic innego niż na załączonym obrazku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Olgierd21 Zgłoś #4 Napisano 26 Lutego 2011 Problem rozwiązany. Brak trzeciej śruby na łapie trzymającej silnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach