Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

witam serdecznie

 

panowie dzisiaj rozebrałem cały układ dolotowy do mojego afn obejrzałem akumulator ciśnienia ,n75, przepływke i wyczyściłem wszystko jak byc powinno. Odkryłem coś co mnie pardzo osłabiło. Mianowicie po zdjeciu przewodów z turbiny od strony dolotu i wydechu odkryłem ze turbinka ma luz osiowy ok 2mm i przeraziłem sie tzn wiedziałem że cus jest nie tak (turbina głośno grwizda) ale nie spodziewałem sie takiego luzu. co moge z tym zrobić ? Czy regenerowac turbo? czy może lepiej rozebrać je i luknąc które elementy są wypracowane badz czy cos nie jest poluzowane. Czy jest możliwość że przez ten luz silnik może przechodzić w tryb awaryjny???? mam taki objaw opisywałem to w temacie"zapieczone kierownice a gwizdanie turbiny"

 

dziekuje za pomoc wszystkim magikom od tdi

 

ps jaki jest koszt nowej turbawki do 19 tdi afnz 98 roku????

lepiej regenerowac czy wstawiać nową??

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ps jaki jest koszt nowej turbawki do 19 tdi afnz 98 roku????

lepiej regenerowac czy wstawiać nową??

 

regenerowana ok 500

nowa 1000 w górę....

 

opinie są podzielone......

ale myślę, że jeśli ktoś się regeneracją zajmuje to nie powinno być źle.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grudyy

regenerowana około 500 jak pisze jackdob a nowa grubo ponad 1000. Sam nic nie zrobisz lepiej oddaj ją do regeneracji. chyba że chcesz nową. regenerowane wytrzymują około 60-70% tego co nowe jeśli są dobrze zregenerowane. ale decyzja należy do ciebie.

 

POZDRAWIAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona

grudyy, jak nie wiesz to przynajmniej nie pisz głupot. Nowe turbo za 1000zł? Chyba sobie jaja robisz, i to bynajmniej nie świąteczne. Nowe turbo poza serwisem jest właściwie niedostępne (oczywiście w legalnych kanałach dystrybucji) - na serwisie cena oscyluje w okolicach 5 klocków. Regeneracja, z roczną gwarancją to koszt ok. 1000-1300zł, oczywiście jeśli twoje turbo nadaje się do regeneracji, jeśli nie - regenerowane turbo to wydatek min 1800zł - spokojnie wytrzymuje przebieg nowej turbiny - chyba że jesteś "turbo-idiotą"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Jest dokładnie tak jak pisze Biedrona.

 

Nowa turbosprężarka w ASO VW-Audi to dokładnie przedział 6000zł - 6800zł co oczywiście jest zupełną abstrakcją. Ale to kanał legalny. InterCars sprzedaje nowe w/w turbosprężarki w cenie hurtowej około 4500zł i to też jest kanał legalny.

 

Ceny regenerowanych turbosprężarek w sposób fabryczny to koszta około 1300zł (firma MotoRemo Burzyńscy - http://www.motoarena.pl ) Jest to również kanał legalny a firmy często posiadają autoryzację firm Borg&Wagner - KKK oraz Garret. Turbosprężarki po takiej regeneracji wytrzymują przebiegi identyczne co nowe urządzenia.

Proszę nie pisać koledzy, że regeneracja turbosprężarki to 500zł bo musiałbym to robić kowal. Nie oszukujmy sie takich cen poprostu nie ma.

 

Pozostaje jeszcze "lewy" kanał dystrybucji zupełnie nowych turbosprężarek najczęściej Garreta. Można to znaleźć na Allegro lub jako oferty sprzedaży na przeróżnych forach internetowych poświęconych motoryzacji. Ceny od 1000zł do 1500zł na zupełnie nowe urządzenie ale bez gwarancji typu 1 rok czy 2 lata. Najczęsciej gwarancja rozruchowa lub 30dni. Niestety w naszych polskich realiach i to jest dobre bo pozwala znacząco zmiejszyć koszta.

 

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grudyy
grudyy, jak nie wiesz to przynajmniej nie pisz głupot. Nowe turbo za 1000zł?

Ja napisałem ponad 1000 nawiązując do wypowiedzi jackdob nie napisałem że za 1000. więcnie wiem po co ten tekst. a regenerowana jest już dostępna w granicy 500-600

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Nie polecałbym zakładania takie zregenerowanej za 500-600zł bo to jest pieniądz wyrzucony w błoto :kwasny:

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grudyy

mam regenerowaną za 560 zł i zrobiłem już na niej prawie 75 tys. km regenerowane była w maju 2006 roku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona

hha, oni i tak wiedzą lepiej - no i dzięki takim jak ci koledzy, ludzie tacy jak ty mają zarobek :)

Pozdrawiam i Zdrowych i Wesołych Świąt Ci Życzę ;);)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli ten luz to ewidentnie turbawka nadaje sie tylko do tego żeby do niej nasmarkać? :cenzura: :612:

jeśli bede chciał ją zregenerowac to musze swoją oddać i dostane inną czy dostane dokładnie moje ustrojstwo?

aha ile trwa taka regeneracja? bo potrzebuje autko jak najszybciej

 

pozdrawiam

[/code]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grudyy

nie dostaniesz swojej ja jak oddawałem swoją to dostałem inną. po oględzinach mojej zwrócili mi 100 zł. tam gdzie mi ją załatwiali nie trzeba było zwracać starej. jeśli się chciało to zwracali 20-150 zł zależało od stopnia zyżycia

 

POZDRAWIAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona

robertgreenford, przeważnie odbierasz zregenerowane turbo (~1800zł) i po wymianie oddajesz swoje - jeśli nadaje się do regeneracji zwracają 600-800zł, jeśli jest bardzo zniszczone to masz "nowe" turbo na gwarancji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

robertgreenford, z wierzchu to może i dostaniesz swoją obudowę turbosprężarki ale to co jest wewnątrz to wszystko wylatuje i dostajesz nowe. Obudowa jest piaskowana, a to juz jest kwota 100zł przy piaskowaniu takiego urządzenia jakim jest turbosprężarka, potem maluje sie obudowę i tyle. Jak się np. uprzesz przy swojej turbosprężarce to ja dostaniesz ale usługa potrwa około 2dni. W skrajnych przypadkach jak mają sporo roboty to 3dni.

 

MotoRemo brało za regeneracje 1300zł z 1 roczną gwarancją. Nie pamiętam tylko istotnego dosc szczegolu czy kwota byla z VAT czy bez :zalamany:

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość boryna

Z tym luzem to nie taka tragedia turbina na zimno zawsze ma luzy co innego gdy jest ciepła

gwizd zależny jest raczej od ustawienia kierownicy w turbinie , a tryb awaryjny wrzuca ci się bo zacięta kierownica powoduje przeładowanie ciśnienia , wyczyść kierownice i sprawdzaj zużycie oleju , czy niepuszcza w wydech.

 

 

pozdrawiam Boryna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to u nas ceny są kosmiczne bo ja mam papiery z niemieckiego serwisu i jest cena turbiny bo była wymieniana i jest napisane cena turbiny 560 Euro,to sporo taniej niż u nas,także warto pogadać z kimś kto jeździ do Niemiec i może tam kupić oryginał za rozsądne pieniądze,ale to już kwestia wyboru :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tym luzem to nie taka tragedia turbina na zimno zawsze ma luzy co innego gdy jest ciepła

gwizd zależny jest raczej od ustawienia kierownicy w turbinie , a tryb awaryjny wrzuca ci się bo zacięta kierownica powoduje przeładowanie ciśnienia , wyczyść kierownice i sprawdzaj zużycie oleju , czy niepuszcza w wydech.

 

 

pozdrawiam Boryna

 

sprawdzałem turbawke na zimno ,ale nie było wycieku oleju w części wylotowej ,raczej sadza niz mokra maź wiec co znaczy to że musze jednak turbo rozebrac, wyczyścić a potem bedzie jasne co jest nie tak??

 

tylko że na mój chłopski toporny rozum to turbo nie powinno miec luzu i to az takiego (ok 2- 3 mm można przesunąc oś)

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze temat już dawno poruszany ale chciałbym prosić o opinie mojego luzu na turbinie czy jest dopuszczalny czy nie? Turbina zapewne ma już zapieczone kierownice bo wystarczy ze jeden dzień go nie przegonie i już wchodzi w tryb awaryjny. W sobotę zabieram się za czyszczenie i nie wiem czy warto bo turbina ciągnie dobrze.

 

[ame]

[/ame]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Turbina zapewne ma już zapieczone kierownice bo wystarczy ze jeden dzień go nie przegonie i już wchodzi w tryb awaryjny. W sobotę zabieram się za czyszczenie i nie wiem czy warto bo turbina ciągnie dobrze
Jeżeli mówisz,że ma zapieczone kierownice,to nad czym sie zastanawiasz?

Czyszczenie jej nie zaszkodzi-warto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To wiem tylko interesuje mnie czy taki luz jest dopuszczalny czy muszę się przygotować ze po czyszczeniu nie będzie sensu składać tylko kupować druga. A w poście wyżej trochę źle zdanie sformułowałem chodziło mi że nie wiem czy warto jeśli ja czyścić jakby luz był za duży to od razu wymiana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To wiem tylko interesuje mnie czy taki luz jest dopuszczalny czy muszę się przygotować ze po czyszczeniu nie będzie sensu składać tylko kupować druga. A w poście wyżej trochę źle zdanie sformułowałem chodziło mi że nie wiem czy warto jeśli ja czyścić jakby luz był za duży to od razu wymiana
Podobny luz ma turbina w Golfie mojego ojca-wiem bo niedawno ją rozbierałem i czyściłem.Objawy-tryb awaryjny,przeładowanie;powód PSJ.

A co do luzu,przecież wiemy,że nie można dopuścić do sytuacji,w której "dzięki" za dużemu luzowi łopatki trą o kanał powietrzny.W turbinie w Golfie, jeszcze im do tego brakuje,więc zostawiłem.Piszę, jaka była moja decyzja,nie namawiam, abyś zrobił to samo.

Mam nadzieję ,że wypowie się ktoś jeszcze,z doświadczeniem zawodowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności