Gość eltom Zgłoś #1 Napisano 9 Stycznia 2011 (edytowane) Witam, Postanowiłem założyć ten temat, dlatego że samych wątków o wypalonych żarnikach i odbłyśnikach, a także brudnych soczewkach - jest cała masa. Mnie interesuje jednak coś innego. Otóż wymienione powyżej etapy już przeszedłem - to się nazywa wyższe stadium Opiszę po krótce: Fabryczny xenon. zaraz po zakupie nie świecił jak należy (ledwo było widać przed autem). Zmieniłem żarniki - nie świecił. Kupiłem nowe lampy depo - nie świecił. kupiłem soczewki od Audi A4 2007 rok - nie świecił. Wkurzyłem się, że pewnie są do bani... kupiłem nowe od najnowszego Audi Q7 - xenon dalej nie świeci - mimo że przed montażem zostały poddane kosztownej, ale profesjonalnej regeneracji. Dziś specjalnie poprosiłem na zlocie kolegę aby stanął swoim 3BG z Hidami (z Allegro) obok mojego paska, bo chciałbym zobaczyć jak u niego świeci. I co? Okazało się, że jego soczewki, mimo że nie raziły po oczach (wiadomo, ustawione itd... zresztą staliśmy blisko aut, wzrok powyżej granicy światła) to dawały niesamowicie ostrym światłem. Po prostu barwa jednakowa, ale moje to jakby zamglone białe punkty (przypominam soczewki po regeneracji, rzecz jasna czyste, idealne, palników zmieniałem już dwa komplety, oczywiście barwa idealna) a te jego - od razu widać że to xenon! Emitują tak intensywnym światłem, że aż miło popatrzeć. A ja jadę po nocy 80 km/h bo więcej strach Czy ma ktoś może pojęcie, na temat objawów zużycia przetwornic? Bo tylko to jedno mi pozostało. Inaczej nie mam pomysłów, a kasy kosztowało już naprawdę bardzo, ale to bardzo wiele. Jeśli będzie potrzeba, to będę szukał przetwornic, ale wystarczy że leży już komplet zbędnych nowych lamp i zestaw żarników. Niekoniecznie potrzebuję do tego zestaw przetwornic Jeśli zna ktoś jakiś ciekawy link o powyższej tematyce, to bardzo poproszę o wklejenie. Tylko proszę nie wklejać tego http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=85640 oraz tego http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=83215&highlight=przetwornice Gdyż powyższe tematy zupełnie nic nowego nie wnoszą, a ja pytam o konkretne objawy, bądź też przypadki zużycia przetwornic XENON. Edytowane 9 Stycznia 2011 przez eltom Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #2 Napisano 12 Stycznia 2011 Nie mogę znaleźć tego tematu, ale kiedyś ktoś tu pokazał zdjęcia starej przetwornicy i nowej. Chodziło co prawda o hid o ile dobrze pamiętam, ale kto wie, może i w ori być podobnie. W każdym razie na zdjęciu było widać różnicę kolosalną-w jednej lampie była nowa, a w drugiej stara, zdjęcie pokazywało ile światła pada na ściane. Więc jeśli Ty przerobiłeś już wszystko prócz przetwornic, to chyba warto jeszcze to spróbować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #3 Napisano 12 Stycznia 2011 Jak coś to mam ori przetwornicę na zbyciu za frytki... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #4 Napisano 12 Stycznia 2011 Jak coś to mam ori przetwornicę na zbyciu za frytki... Ale do B5(3B), B5 (3BG) czy B6? Jeżeli do B5 (3BG) to jestem zaintersowany. O taką: http://moto.allegro.pl/sterownik-modul-przetwornica-lampa-xenon-vw-passa-i1392908639.html tylko nie w tych pieniążkach . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hudzior Zgłoś #5 Napisano 12 Stycznia 2011 Co do slabych xenonow to mam ten sam problem, tez wszystko porobione poza przetwornicami, a swiatlo jak z zarowki halogenowej. Jak dam rade w weekend do podmienie na probe przetwornice na HID z Allegro jak to wczesnie ujoles i sprawdzimy, a jak beda orginalne kiepskie to mysle ze wysle je tu: http://hid-service.com/ Na Allegro dosyc duzo pozytywow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #6 Napisano 12 Stycznia 2011 U mnie jedyne 100,- plus wysyłka 20,- po wpłacie na konto. Ta pochodzi z mojego auta. Kupiłem kolejną, bo myślałem, że padła. Okazało się, że żarnik padł po 2 miesiącach od wymiany. Jedyny mankament to kabel wysokiego napięcia do połowy. Ta co kupiłem tak miała i stąd ten mankament. http://img46.imageshack.us/i/zdjcie0043j.jpg http://img525.imageshack.us/i/zdjcie0044r.jpg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #7 Napisano 12 Stycznia 2011 eltom mam wrażenie że kolega John ma wiedzę na temat xenonów dlatego jego spytaj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość eltom Zgłoś #8 Napisano 13 Stycznia 2011 Johna tematy czytałem. Właśnie zaciekawił mnie temat tej firmy http://hid-service.com/ Muszę pogadać z nimi. Więc jeśli Ty przerobiłeś już wszystko prócz przetwornic, to chyba warto jeszcze to spróbować. Zakupiłem wczoraj jakieś niby lepszej jakości przetwornice (CHINA) cyfrowe slim. Podepnę najpierw jedną i zobaczę co to da. Póki co czekam na paczkę. Dziękuję Panowie, w szczególności Hudzior Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #9 Napisano 14 Stycznia 2011 (edytowane) Johna tematy czytałem. Właśnie zaciekawił mnie temat tej firmy http://hid-service.com/Muszę pogadać z nimi. Zakupiłem wczoraj jakieś niby lepszej jakości przetwornice (CHINA) cyfrowe slim. Podepnę najpierw jedną i zobaczę co to da. Póki co czekam na paczkę. Dziękuję Panowie, w szczególności Hudzior Kolego szkoda że mieszkasz tak daleko ode mnie, mam ori przetwornicę do 3BG - stan zewnętrzny idealny (prawie jak nowa - udało mi się tanio kupić). Tylko nie wiem jaki jest jej stan techniczny, szkoda bo sprawdzilibyśmy i Ty i ja. Ja przetwornicę, a Ty swoje światła. Nie chce mi się demontować zderzaka i lampy żeby ją sprawdzić. EDIT: Przeczytaj jeszcze ten wątek. Okazuje się że są palniki i palniki. Gość miał podobny problem, winą okazały się palniki - słabo oświetlały drogę: http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=223141&c=0&f=9&orderby=asc&start=0 Edytowane 14 Stycznia 2011 przez Wojciechpop Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość eltom Zgłoś #10 Napisano 14 Stycznia 2011 (edytowane) Sprawdzałem dziś przetwornice... Na próbę podłączyłem jedną, a druga pozostała oryginalna. Sprawdzałem to w garażu, bo na zewnątrz deszcz i mgła jak jasna choroba. Powiem szczerze, że nie dopatrzyłem się żadnej różnicy Coraz mocniej skłaniam się ku temu, że pomimo iż zapłaciłem 360 PLN za palniki, to zakupiłem zwykłe podróbki, a koleś porządnie na mnie zarobił. Wojtek, przeczytam cały ten temat z forum Omegi... Już wstępnie zacząłem. Różne są zdania niestety, jak to zwykle bywa. Do ASO jednak nie pójdę, bo cena zwala z nóg. EDIT: No i jednak coś znalazłem i to "u nas" http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=82268&highlight=jakie+%BFarniki Edytowane 15 Stycznia 2011 przez eltom Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #11 Napisano 15 Stycznia 2011 Ja też jak kupiłem passata miałem światł jak świeczki. Palniki kupiłem na mieście - ori Philipsa (coś ok 130 pln/szt). Dalej źle, rozebrałem lampy i dałem do regeneracji soczewki i zrobiłem polerowanie reflektora. Wygląda to całkiem ok , a po iluś tam godzinach ten philips zmienia barwę zbliżając się do 5000K i ładnie wygląda. Kup jeszcze raz palniki i poskładaj to najlepiej na oryginalnej lampie -- wszędzie na necie jest opinia że gorszego g... od DEPO to już raczej nie ma. Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmalinek Zgłoś #12 Napisano 15 Stycznia 2011 Tomek jak co to zapraszam do mnie - mam żarówki D2S jakieś tam do tego mam przetwornice wleć sprawdzisz czy jest poprawa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #13 Napisano 15 Stycznia 2011 Ja również kupiłem na giełdzie nowe żarniki. Po 3 mies jeden padł. Okazało się, że były to podróbki. Porównywałem później z innymi od sprawdzonego sprzedawcy. A cena ta sama - 80 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karolu! Zgłoś #14 Napisano 15 Stycznia 2011 (edytowane) ja od siebie dodam ze tez sie kiedys naciolem;/, wazne jest zeby zarniki byly w oryginalnych opakowaniach. Czesto zdarza sie ze sprzedawane zarniki sa uzywane a sprzedawane jako nowe... Edytowane 15 Stycznia 2011 przez Karolu! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #15 Napisano 15 Stycznia 2011 ja od siebie dodam ze tez sie kiedys naciolem;/, wazne jest zeby zarniki byly w oryginalnych opakowaniach. Czesto zdarza sie ze sprzedawane zarniki sa uzywane a sprzedawane jako nowe... Opakowanie to nie problem...Mogę Ci na jutro załatwić I druga rzecz-używki poznasz,przynajmniej wprawne oko spokojnie zobaczy że to używka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karolu! Zgłoś #16 Napisano 15 Stycznia 2011 (edytowane) no Polak to i opakowanie zalatwi, w jakim stanie ma byc ta "kulka"? Mi wciskali kit, ze kazda zarowka jest sprawdzana i wystarczy raz wlaczyc i ta "kulka' w srodku wyglada jak by byla juz wypalona...Mozecie sie jakos do tego odniesc:)? Edytowane 15 Stycznia 2011 przez Karolu! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #17 Napisano 15 Stycznia 2011 no Polak to i opakowanie zalatwi, w jakim stanie ma byc ta "kulka"? Mi wciskali kit, ze kazda zarowka jest sprawdzana i wystarczy raz wlaczyc i ta "kulka' w srodku wyglada jak by byla juz wypalona...Mozecie sie jakos do tego odniesc:)? Nie jest tak do końca jak mówią...Ta okrągła bańk apowinna być jak najbardziej zbliżona do przejrzystego-nic innego nie powinno być widoczne,no może nieznacznie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #18 Napisano 17 Stycznia 2011 EDIT:No i jednak coś znalazłem i to "u nas" http://forum.vw-passat.pl/showthread...akie+%BFarniki Jeżeli chodzi o HID to się zgodzę, kiedyś sam wstawiłem do auta i po miesiącu wywaliłem, szukałem później ori lamp i ori przetwornic - i takie teraz mam. Ale Ty masz też ori przetwornice - a one nie są made in skośnooki (bynajmniej nie wszystkie ), więc uważam że to nie powinna być ich wina. Sam zresztą podmieniałeś i nie było różnicy!! A tak na marginesie na co zamieniłeś, na chińczyka czy ori? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość eltom Zgłoś #19 Napisano 17 Stycznia 2011 A tak na marginesie na co zamieniłeś, na chińczyka czy ori? Zamieniałem na chińczyka... ale niby taką dobrą, choć chińską. Tylko szczerze wątpię żeby objawy były identyczne nawet na słabej jakościowo przetwornicy chińskiej. Przed chwilą był kolega paskiem 2001r. i powiem szczerze że jemu całkiem ładnie świeciły oryginalne xenony, mimo że ma padnięte spryskiwacze i brudne lampy. Prawdopodobnie będę szukał jakichś pewnych żarników nowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hudzior Zgłoś #20 Napisano 18 Stycznia 2011 eltom, a gdzie kupiles zarniki i jakiej firmy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach