Skocz do zawartości
arkulik

Wymiana filtrów 3bg AVB

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, pewnie od razu część wyskoczy żeby używać szukajki, - już to zrobiłem, przyszedł czas na przegląd paska mam ( miałem) już komunikat sercice jetzt na wyświetlaczu i się go pozbyłem wrzuciłem też bardzo amatorski filmik z tego:

[ame]

[/ame]

 

niedawno zrobiłem badania do dowodu, które niczego nie wskazały oprócz konieczności wymiany klocków i tarcz.

 

stwierdziłem, że wystarczy wymienić filtry oleju, paliwa i powietrza (kabinowy wymieniany w sierpniu przy okazji ładowania klimatyzacji)

 

w związku z tym proszę was o poradę jakie filtry kupić oraz o linki do tematów które mogłem przegapić bądź najlepiej filmów/ ilustrowanych poradników jak te filtry powymieniać (wymiana w ASO nie wchodzi w grę ze względy na koszta):

 

mój pasek to 3BG 2003r 74kw jesli dobrze wyczytałem to AVB 101KM oczywiście 1,9tdi

 

z tego co wyczytałem to polecacie filtry Knehtt(niektórzy na forum piszą Knecht i nie wiem która forma jest poprawna) i Mann. - dlaczego akurat te firmy? słyszałem dobre opinie o filtronie ale widzę że na forum raczej ma opinię szajsu.

 

w jednych wątkach ktoś ciśnie po olejach castrol w innych chwalą. Jaki olej najlepiej wlać do tego diesela?

w tej chwili mam VW 505.01 i taki też mam wlać 5W-40 ale jaka firma. często pojawia się MOTUL albo

 

Przydałyby się poradniki najlepiej wideo jak się wymienia te filtry po kolei ponieważ nie rozbierałem tego nigdy i niestety niektóre opisy w żaden sposób nie zwiększają mojej wiedzy na ten temat. Chodzi bardziej o uszczelki oringi i inne duperele o których mowa a ja niestety nie wiem o co chodzi.

 

Przydałyby się wymienione potencjalne problemy bądź linki.

 

Z góry dziękuję za wyrozumiałość wobec laika i pomoc.

 

Edit: przegapiłem jeden ważny temat ale już go nadrabiam,

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=2114 - ale sporo martwych linków

w każdym razie proszę o świeże opinie

Edytowane przez arkulik
uzupełnienie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymiana filtrów jest bardzo prosta. Robisz wszystko spod maski. Do wszystkich filtrów oprócz oleju (bo najłatwiej odkręcić go taka specjalną plastykową nakładką) potrzebujesz podstawowych narzędzi. Jeśli chcesz jutro porobię fotki i podeślę Ci i napiszę o co chodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będę bardzo wdzięczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witajcie, pewnie od razu część wyskoczy żeby używać szukajki, - już to zrobiłem
No przyjacielu naucz się z niej korzystać bo ja po wpisaniu słów "wymiana filtra" od razu znalazłem wymiana filtra paliwa http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=2119&highlight=wymiana+filtra i http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=736770#post736770 wymiana oleju http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=21404&highlight=wymiana+filtra wymiana filtra powietrza http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=448&highlight=wymiana+filtra

Poczytaj jeśli gdzieś nie ma fotek a sam dojdziesz do tego jak to się robi.

Edytowane przez J@ceq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No przyjacielu naucz się z niej korzystać bo ja po wpisaniu słów "wymiana filtra" od razu znalazłem http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=2119&highlight=wymiana+filtra

 

Nie wspominając o tym że w poście 114 jest pdf z opisem jak wymienić filtr paliwa. :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując

wymiana filtra paliwa

Do odpięcia przewodów paliwowych potrzebne są kombinerki. Potem odpina się zawleczkę i wyciągasz filtr. W jego miejsce wkładasz nowy filtr paliwa. i wszystkie czynności wykonać odwrotnie.

Najważniejszą sprawą jest oczywiście odpowietrzenie filtra. Jeżeli nie masz do tego pompki, a zapewnie nie masz to proponuję Ci prosty zabieg, który łatwo pozwoli odpowietrzyć filtr. Po prostu przed zamontowaniem nowego filtra paliwa zalej go przez otwór od zawleczki ropką a niedobór zalej świeżą ropą. Zalej oczywiście pod "korek".

 

 

 

wymiana filtra oleju:

22772159sg2.jpg22772159sg2.jpg22772159sg2.jpg

Co do wymiany oleju w w/w samochodzie to najlepiej odkręcić korek w misce i odczekać 1h aż olej sobie spokojnie sam zleci. Potem zabierasz sie za odstojnik. Odkrecasz kapę zaznaczoną strzałką i cały olej wyleci. Od razu kup sobie nowe oringi o numreach 11 i 13 bo pewnie nie zmieniałeś o one mogą wykazywać już oznaki zużycia. Tu też odczekaj jakiś czas aż wszystko obcieknie. Umyj nitrem kapę i odstojnik i na koniec zmonituj to wszystko. Po zamontowaniu całość ubrudzonych olejem elementów również umyj nitrem. Wlej świeży olej ale miej go przygotowanego conajmniej 4L bo u mnie przy takiej wymianie 4L wchodzą do połowy stanu.

 

elementy 11 i 13

powinny być w zestawach z filtrami z tego co piszą

 

 

Czy tylko te oringi się zuzywają czy muszę kupić jeszcze jakieś? o których nie wspominają autorzy.

 

Jakie firmy polecicie czy tylko Knecht i Mann??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ma to jak jechać do specjalistycznego zakładu gdzie przy zakupie wszelkich możliwych filtrów otrzymasz wymianę w cenie zakupu. myślę, że taka opcja również powinna CIę zadowolić;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Była taka opcja do pewnego momentu ale ASO jest zdecydowanie za drogie a mechanicy odpieprzają często chałturę. Ostatnie 2 przypadki:

 

- brat zajechał na wymianę sprzęgła w punto tak mu wymienili żę po 2 tygodniach było do wywalenia - ekspertyza wykazała niepoodkręcane śruby (omijać zielone budy garażowe na kopernika w Białymstoku)

- mi z kolei padł napinacz paska alternatora (mój pasek) (gość wziął 750zł) za wymianę, i wydałbym drugie tyle za miesiąc bo nie powiedział mi że to nie napinacz był winny tlyko sprzęgło alternatora na którym było "bicie". Dowiedziałem się tego po 3 tygodniach podjazdów do nich że coś nie gra a on durnia zgrywał i mi osłonę silnika dokręcał. O sprzęgle się dowiedziałem bezpośrednio od chłopaka który mi wymieniał napinacz.

omijać mechanika na wierzbowej Białystok tego przy turkusie

 

Pomoc zadeklarował mi brat cioteczny, który ma trochę doświadczenia w tych sprawach, więc będzie już lepiej jednak wolałbym się zabezpieczyć i mieć wszystko pod ręką.

 

Opisy już mam powinny wystarczyć jednak proszę was o info jakich olejów i filtrów używacie i co polecacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opisy już mam powinny wystarczyć jednak proszę was o info jakich olejów i filtrów używacie i co polecacie.

opisy są troch złożone zwłaszcza filtra oleju... ja odkręcam od góry wyjmuję filtr, odsysam olej z filtra - można strzykawką - czyszczę wkładam nowy wkład wlewam trochę oleju tyle ile wejdzie i zakręcam. Nic nie odkręcam na dole. Uszczelki i oringi do tej operacji są zawsze w zestawie z filtrem.

 

Co do olejów i filtrów zakładam oryginały i leje olej oryginał - jakby co to kontakt na priv.

 

A i jeszcze jedno ja wszystko robię pod maską, a oleje odsysam odsysaczem - nie odkręcam korka oleju.

Edytowane przez kujon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności