squara Zgłoś #1 Napisano 18 Czerwca 2010 Witam wszystkich. Mam problem z Passatem 2.0 TDI z 2005 r. 122 koni (sprowadzony z Francji). Objawy są takie, że raz na jakiś czas przy ruszaniu gdy obroty są między 1500 a 2000 obrotów dławi samochód. Jak się wciśnie mocniej pedał gazu to go nie dławi ale wyraźnie czuć że nie "ciągnie" tak jak przed wystąpieniem problemu. Dodam, że zbierał się z samego dołu. Pomocy wymieniłem wszystkie oringi od układu doładowania, żeby wyeliminować nieszczelności, filtr paliwa nowy, przewody podciśnieniowe przejrzane (tym bardziej że jak by była wina podciśnienia problem był by regularny a nie raz na jakiś czas). Czy to może być wina zaworu sterującego turbiną (może się przycinać)?? A może pompa paliwa bo jak wymieniałem filtr paliwa to przy napełnianiu ropą strumień paliwa nie był tak silny jak na filmiku ilustrującym wymianę co może wskazywać na mniejsze ciśnienie niż powinno być. Już sam nie wiem co to może być. Proszę o rady. Może ktoś miał podobny problem. Czy awaria jakiegoś czujnika albo egr lub przepływki mogą powodować takie nieregularne objawy? Dodam że na innych biegach go nie dławi ale nie zbiera się tak jak było wszystko ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinrz7463 Zgłoś #2 Napisano 18 Czerwca 2010 122 konie to byly takie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
squara Zgłoś #3 Napisano 22 Czerwca 2010 Tak były. W necie można znaleźć dużo informacji na temat ograniczania mocy na rynek francuski a nawet w intercarsie jest taki silnik w bazie. A ma to coś wspólnego z problemem z którym się nie mogę uporać ?? Znalazłem podobny wątek z dzisiejszego dnia na forum ale problem polega na tym, że ja wymieniłem wszystkie oringi w układzie doładowania wszystkie połączenia suche tak więc już nie wiem sprawdzę jeszcze zawór sterujący łopatkami turbiny i z tego co widzę pozostanie mi aso albo poszukanie dawcy organów i podmianka po kolei wszystkiego co może mieć na to wpływ. Szkoda bo myślałem, że zaoszczędzę trochę czasu i roboty i nie wierzę żeby nikt nie miał podobnego problemu tylko dlaczego nikt nie chce podzielić się swoimi doświadczeniami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #4 Napisano 23 Czerwca 2010 Witaj! Trzeba było sprawdzić VAg-iem, może być przepływomierz, źle mierzy ilość powietrza. Najlepiej zrobić logi z doładwania i wszysko będzie jasne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
squara Zgłoś #5 Napisano 23 Czerwca 2010 Dziękuję za radę tak też zrobię. A mam pytanko czy ten elektrozawór przykręcony na podszybiu, od którego idą dwa przewody podciśnieniowe do turbiny powinien wydawać jakieś dźwięki jak wyłączam silnik bo u mnie słychać wyraźne buczenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #6 Napisano 23 Czerwca 2010 Nigdy nie nasłuchwałem czy wydaje dźwięk przy gaszeniu silnika, być może tak jest że zamyka i tyle. Pisałem w innym poście ze już go wymieniłem, bo strasznie buczał podczas jazdy, słychać było nawet w kabinie, po wymianie cisza. Wymontuj go i zobacz czy nie przepuszcza we wszyskie strony. Acha,tam idą trzy pzrewody pociśnieniowe do tego zaworka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach