Skocz do zawartości
Gość berq

zbyt szybkie nagrzewanie B4 1.9 TD

Rekomendowane odpowiedzi

Gość berq

Witam.

 

Czytając posty o nagrzewaniu się tdi do 90 stopni przez około 15 minut doszedłem do wniosku ze w moim td jest coś nie tak, ledwo wyjade z domu i wskazówka już się porusza, a po kilku minutach zaczyna dobijać do 70 (przy temperaturze powietrza 5-10 stopni). Przy mocniejszej jeździe temperatura rośnie w oczach. Dodam, że 70 nigdy nie przekracza i pali w mieście 10 litrów wiec termostat jest do wymiany. Może osłona pod silnikiem również coś daje przy dociepleniu? A czy spalanie może się wiązać z podkręconą ewentualnie mieszanką na pompie co również może powodować za szybkie rozgrzewanie? Nie żeby ta temperatura mi przeszkadzała, ponieważ jak tylko ruszę już mam ciepło w samochodzie, ale wolę sie spytać ;).

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

osłona silnika na pewno tak nie wpływa na nagrzewanie się silnika

przy 5-10stopniach na plusie każdy silnik tak się nagrzeje, teraz możemy miec ale 5-10 st na minusie i na pewno czas wsię wydłuży do powiedzmy 10-15 minut, no i zalezy to też od tego gdzie zimne auto stoi bo przeciez inaczej reaguje nagrzewaniem się na garaz a inaczej na mróz na dworze

wszystko to jest bardzo względne jak widzisz, a na początek, myslę, zmien termostat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość berq

Dane które podałem pochodzą sprzed 3 tygodni, gdyż jestem na wyjeździe, auto stoi w garażu i nie mam okazji sprawdzić jak jest w zimie. Jednak dalej niepokojące jest dla mnie to, że jak już wskazówka temperatury się ruszy i zaczne wciskać gaz do dechy to po klikunastu sekundach robi się te 70 stopni :) Miałem wcześniej benzyniaka a wszędzie w postach piszą, ze diesel wolniej się nagrzewa i nigdy nie widziałem zeby nagrzać tak szybko silnik. Chyba wymienie termostat i wtedy sprawdze co się dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a moze nie jest to zalezne od gazu do dechy jak ci się wydaje, moze np się przywieszac wskaźnik w początkowej fazie nagrzewania, potem zaskakuje i smiga na swoje miejsce (np pod wpływem zwiększonego napięcia pod obrotami)... może pompa wody dopiero po wdepnięciu obrotów nagania ci gorącą ciecz na czujnik.... może masz zwalony czujnik temperatury....a może wskaźnik... :):)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość berq

O właśnie, nie pomyślałem o czujniku ;) Przy wymianie termostatu bedzie chyba trzeba go sprawdzić... Mam nadzieje, że w zimie tak samo bedzie się ładnie nagrzewał i odpalał :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności