Skocz do zawartości
Stochastic

Trzęsienie drązka zmiany biegów.

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawa ma się następująco...

 

Pastuch ma skrzynie 5-biegową.

 

Chciałem zapytać, czy to normalne, czy nie, bo słyszałem opinię, która mnie lekko zaniepokoiła.

 

Gdy jadę na dwójce z małą prędkością i trzymam jednostajnie gaz, to drążek zmiany biegów drży, jak przyspieszam, to się lekko do przodu posuwa, ja puszczam gaz, to też się rusza. Trójka nie drży podczas jazdy, ale jak przyspieszam albo zwalniam, to się poruszy lewarek. Nie są to jakieś duże ruchy, ale czuć je gdyby się go potrzymało, lub też je widać. Na czwórce, w zasadzie, podobnie jak na trójce. Piątki nie próbowałem.

 

Czy u was też tak jest?!

 

Drążek ma byc zawsze nieruchomy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie też sie rusza o tyłu i przodu w afn i avf-e wiec chyba normalne do tego lekko mrowi jak sie reke na nim położy na biegu jałowym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To normalny objaw.

 

Jeśli nie ma żadnych stuków i kłopotów z wrzucaniem biegów

to wszystko jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to mnie po trosze uspokoiliście Panowie... Że ta ma być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie i u mnie sie ruszaja , to normalny objaw :provw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ruchy lewarka biegów świadczą o zużytych częściowo elementach skrzyni. U mnie lewarek nie drga ani nie wykonuje samodzielnie żadnych ruchów.

Warto sprawdzić poziom oleju w skrzyni biegów, powinien być równo z otworem wlewu.

Sprawdzić czy nie ma zacieków oleju na skrzyni.

W jednym z moich samochodów najpierw były ruchy lewarka, później wyskakiwał bieg i na końcu trzeba było wymienić 50% części w skrzyni biegów - olej !!!.

Edytowane przez mirek-pas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi tez lekko sie rusza galka, jak przyspieszam rusza sie w do przodu jak puszczam gaz to opada, i tak jak pisze mirek moze to byc to, lub moze poduchy pod skrzynia ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość felik

Dokładnie jak kolega wyżej napisał takie luzy w gałce świadczą o zużytych częściowo elementach skrzyni. Najczęszczą przyczyną tego typu awarii jest brak wymiany oleju w skrzyni biegów lub duży przebieg.

Edytowane przez felik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I chcecie powiedzieć, że jak lewarek rusza się o 1cm do przodu i do tyłu

to w skrzyni zębatki latają 1cm w jedną i drugą stronę?

 

Pamiętajcie, że silnik i skrzynia są "ruchome" i zawieszone na poduszkach,

a drążek zmiany biegów jest nieruchomo zamontowany w karoserii.

 

Skoro silnik może poruszać względem karoserii do przodu i do tyłu

to naturalnie stwarza to ruchy drążka, który się nie przemieszcza.

 

Oczywiście nie można nigdy wykluczyć, że jak skrzynia jest zajechana,

ale skoro skrzynia pracuje prawidłowo...

 

Prędzej postawiłbym na poduszki skrzyni/silnika niż wymianę oleju,

której sam producent nie ujmuje w trybie serwisowym (B5).

Po za tym wymiana oleju nic nie pomoże na te ruchy.

 

Co by nie było - większość wypadków ruchu drążka to stan powszechny

w naszych autach. Nie mówię tu o ekstremalnych sytuacjach, tylko

o zjawisku ruchu drążka w chwili gdy cała skrzynia działa poprawnie.

Edytowane przez Barth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokladnie jest jak piszesz, skoro skrzynia dziala ok, mi biegi wchodza normalnie lecz jedynie biegalka sie rusza, ale to raczej obstawialbym albo juz poduchy wlasnie lub moj pedantyzm co do auta... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I chcecie powiedzieć, że jak lewarek rusza się o 1cm do przodu i do tyłu

to w skrzyni zębatki latają 1cm w jedną i drugą stronę?

Po sprawdzeniu poziomu oleju w skrzyni, jeździć dopóki nie będą wyskakiwać biegi.

Edytowane przez mirek-pas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też delikatnie się rusza i to chyba normalne jak to ,że przód auta się podnosi jak mu depnę w pedał .

Bartek dobrze to opisał,że silnik i skrzynia jest na poduszkach ,a lewarek jest przykręcony na stałe.Nie zmienia to jednak faktu ,że jak poduchy są wyrobione to te ruchy mogą być większe.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
(...) jeździć dopóki nie będą wyskakiwać biegi.

 

Czyli do końca żywota silnika...

bo moja skrzynia chodzi bardzo dobrze, każdy bieg wchodzi z taką samą siłą,

każdy bieg wchodzi do końca, nie zgrzyta, nie wyje, nie dzwoni itd...

 

Dlaczego miałoby to świadczyć o mocnym zużyciu skrzyni?

Więcej przemawia za tym, że skrzynia jest ok.

 

Ja bym obstawał przy tym, że ruchy lewarka są do przyjęcia jako norma,

jeśli są w granicach rozsądku. Jeśli nie ma innych objawów zużycia skrzyni

to stawiam na poduszki skrzyni i silnika. Tylko trzeba pamiętać, że w naszych

paskach jest sztywne połączenie skrzyni z drążkiem zmiany biegów i nawet

po wymianie poduszek ruszanie się drążka w jakimś stopniu pozostanie.

Edytowane przez Barth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przebieg 94600 km, więc odpada zużycie skrzyni, która była jeżdżona delikatnie. Nie sa to duże ruchy, na trójce rusza się w przód i tył jakieś 0,5 cm, a na dwójce drży jak się jedzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawa ma się następująco...

 

Pastuch ma skrzynie 5-biegową.

 

Chciałem zapytać, czy to normalne, czy nie, bo słyszałem opinię, która mnie lekko zaniepokoiła.

 

Gdy jadę na dwójce z małą prędkością i trzymam jednostajnie gaz, to drążek zmiany biegów drży, jak przyspieszam, to się lekko do przodu posuwa, ja puszczam gaz, to też się rusza. Trójka nie drży podczas jazdy, ale jak przyspieszam albo zwalniam, to się poruszy lewarek. Nie są to jakieś duże ruchy, ale czuć je gdyby się go potrzymało, lub też je widać. Na czwórce, w zasadzie, podobnie jak na trójce. Piątki nie próbowałem.

 

Czy u was też tak jest?!

 

Drążek ma byc zawsze nieruchomy?

tak zawsze będzie bo jak dodajesz gazu to synchronizator bardziej zazębia bieg i lewarek sam się przesuwa do góry/dołu (zależnie od biegu na którym jedziesz) ja tak mam i chyba każda (prócz automatu)tak robi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak zawsze będzie bo jak dodajesz gazu to synchronizator bardziej zazębia bieg i lewarek sam się przesuwa do góry/dołu (zależnie od biegu na którym jedziesz) ja tak mam i chyba każda (prócz automatu)tak robi

 

Że co?? :lol Ty wiesz w ogóle po co jest synchronizator w skrzyni?

poduchy skrzyni i silnika powodują lekki ruch lewarka-wszystko.A lewarek rusza się przód-tył a nie góra-dół...Po co się rozpisywać?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W octavii nówce drążek w ogóle nie drga, ani się nie porusza...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tez tak mysle jak powyzej napisany post . tak ten ruch lekki drazka musi byc . jak sprawdzic olej w skrzyni??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W octavii nówce drążek w ogóle nie drga, ani się nie porusza...

 

U mnie w Pastuchu też się lekko rusza i tragedii niema,wszystko działa jak należy więc do tego nie pcham łap :D

Pzdr.

 

---------- Post added at 18:13 ---------- Previous post was at 18:10 ----------

 

tez tak mysle jak powyzej napisany post . tak ten ruch lekki drazka musi byc . jak sprawdzic olej w skrzyni??

 

Z boku skrzyni jest korek-jeżeli olej się przez niego wylewa to jest OK ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W octavii nówce drążek w ogóle nie drga, ani się nie porusza...

I tak jest w każdym nowym samochodzie. Im więcej set kilometrów przejechanych to lewarek chodzi luźniej [normalne zużycie części w skrzyni]. Problem jest wtedy gdy lewarek sam wypada na luz i rozłącza bieg. Nasza obsługa to okresowo sprawdzić skrzynię czy nie ma na niej zacieków oleju. Jeśli są to sprawdzić poziom oleju i znaleźć przyczynę wycieku.

Podobnie nie zapobiegniemy zużycia bieżnika opon. Możemy jedynie opóźnić, pilnując prawidłowego ciśnienia, zbieżności i nie jeździć z piskiem opon.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności