Skocz do zawartości
Gość przemek235

Tasma airbagu passat b4 POMOCY!!!!

Rekomendowane odpowiedzi

Gość przemek235

Witam posiadam passata B4 i mam problem z tasma. Mianowicie jakis baran ktory sciagal kierownice rozwalil ja w drobny mak. Kupilem cala kiere z tasma ale po podpieciu pod miernik pokazuje mi ze jest gdzies zwarcie i stawia opor okolo 8 ohma nie wiem czy tak ma byc czy jest ona uszkodzona a nie chce podpinac poduszki zeby mi nie wywalila. Bardzo prosze o jaka kolwiek pomoc bo ja jak widac jestem nowicjuszem. Z gory wielkie dzieki i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam dokładnie, ale przyjrzyj się wtyczce od taśmy do instalacji samochodu. Tam jest jakiś taki patent w tej wtyczce (nie mam pojęcia po co?), że jak ją wyjmiesz z gniazda, to tam jest taka blaszka sprężynująca, która zwiera oba piny. Jak wkładasz wtyczkę to ta blaszka się odgina i nie zwiera.

 

Z której strony podpinałeś miernik - od wtyku do poduchy, czy od wtyku do instalacji samochodu? Sprawdź to.

 

A czy wtyczka do poduchy jest w idealnym stanie? Bo jeśli to jest kierownica, w której poduszka się odpaliła, to ta wtyczka będzie ztopiona i też może zwierać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość przemek235

Wielkie dzieki to ta blaszka pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji.

Jeśli podchodzisz do poduszki z miernikiem to uważaj.

Nie podłączaj miernika/omomierza do przewodów poduszki a także dotaśmy, gdy po jej drugiej stronie podłączona jest poduszka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JAFO, Ty będziesz wiedział, a zawsze mnie to interesowało: co powoduje wyzwolenie zapalnika poduszki? Jakiś specjalny prąd wysyłany przez sterownik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy poduszce jest zapalnik, który wyzwalany jest właśnie napięciem. Nie prądem a napięciem, więc ważnym jest, by pod żadnym pozorem nie robić żadnych pomiarów bezpośredniego obwodu poduszki powietrznej.

Zapalnik jest po to, by po otrzymaniu napięcia ze sterownika inicjować zapłon. A czy będzie to sterownik, czy też omomierz, to nie robi to poduszce żadnej różnicy. I tak ona wystrzeli.

Całość układu Airbag składa się z sensora w którym umieszczony jest element rozpoznający zwiększone G (nie inicjujący w przypadku hamowania), sterownika, taśmy i poduszki wraz z zapalnikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ps41

Witam Wszystkich!!!

JAFO mam pytanko, otoz wiesz moze jaka powienien miec opornosc pin na tasmie do poduchy. Pytam bo swieci mi kontolka, sprawdzalem niby tasme, wizualnie jest ok, nie ma tez zwarcia i przewodzi prad. VAG pokazal blad zapalnika, za duza opornosc, za mala opornosc

 

Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem, jaki rezystor należy wpiąć w złącze zamiast poduchy w celu sprawdzenia instalacji, jednak pozostawienie takiego stanu na dłużej grozi prokuratorem.

Z jakiego powodu? Nie trzeba chyba tłumaczyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności