Skocz do zawartości
Gość mcalka83

Dziwna sprawa, czy to możliwe?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mcalka83

[center:08b2e369c3]Witam, po przeczytaniu kilkunastu postow udalo mi sie wlaczyc diagnoze mojej klimatyzacji oraz silnika.

AUTO: VW Passat 1.9 TDI (90 BPH) B5 2000 rok (Klimatronik).

Bledy klimatyzacji:

4FA 00 - przeczytalem ze chodzi o nawiew od klimatyzacji lub jakas zastawka otwierajaca przeplyw powietrza.

318 00 - informacja o otwraciu zaworu bezpieczenstwa od sprezarki.

 

Byc moze nie jest tak jak mowie, prosze o ewentualne sprostowania.

To i tak nic, sprawia silnika wyglada w ten sposob:

Diagnoza wlaczona dziwną metodą:

przycisk zamkniecia i otwarcia obiegu + econ + czerwony (temperatura +), i wtedy wyskoczylo:

170 FF, 2 FE, 255 FD, 224 Fa, ..., 20 A4, 1 C2, ... ,000, jest ich okolo 100.

O co w tym chodzi? nie moge nigdzie znalesc opisow do tych kodow.

Czy cos robie nie tak? Prosze o pomoc i cenne wskazowki.

Pozdrawiam.

GG:4405696[/center:08b2e369c3]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://www.forum.vw-passat.pl/viewtopic.php?t=120 - a tu patrzyłeś? :kwasny:

No a te 3 zera na końcu (000), to oznaczają koniec listy, ze już więcej błędów nie ma. kasowałeś te błędy? I co? Po ponownej diagnostyce to samo jest ? Czy może mniej ich wyskakuje? :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mcalka83

jak moge je wykasowac? nie liczas kabla i programiku? dziwne te bledy, nie znalazlem ani jednego. A powiedzcie czy wlaczylem ta diagnoze dobra kombinacja przyciskow?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W spisie tematów masz opisane, jak się kasuje błędy. Trzeba nacisnać i przytrzymać około 3 sekundy przycisk ECON (oczywiscie wtedy, jak juz na wyślwetlaczu z prawe strony będą 3 zera (000) i potem jeszcze raz ECON nacisnać - i tyle! :cwaniak: A skoro znalazłeś w spisie... kombinacje, jak się włącza test klimy, to zarówno znajdziesz tam opis, jak się ją testuje i jak te blędy skasowac (a skoro ci wyświetliło błędy, tzn. ze na testowanie uzyłeś prawidłowej kombinacji :hurra: )

"........Zapłon wyłączony. Nacisnąć równocześnie guziki [zamknięty obieg powietrza] oraz [ECON] i przytrzymać minimum 3 sekundy. Trzymając przyciśnięte włączyć zapłon. Diagnoza zostanie przeprowadzona. Na koniec na wyświetlaczu climatronica po prawej stronie pojawi się liczba błędów a po lewej stronie kod błędu. Przełączamy pomiędzy nimi guzikiem [temperatura +] " - zajęło mi to chwlkę :cwaniak: Odrobina chęci kolego i jest tam więcej ... :ok::hurra::vw:;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mcalka83

ok, dzieki sprobuje jutro rano, tylko jedna sprawa, zalozmy ze komputer wylapie te same blady po jakims czasie, jak dojsc co jest co, nie znalazlem listy z takimi bledami.

Czy kabel + programik wylapie je i opisze?

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mcalka83

nie udalo sie nic wykasawac, dalej lista bledow pozostala taka jak byla.

Jakies pomysly?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy ten twój samochód, to się czasem "nie utopił" na jakiejś powodzi :przestraszony: ? Bo tyle błędów oznaczałoby, ze albo sporo elementów klimy jest uszkodzonych, albo ich w ogóle nie ma, albo są nieprawidłowości w połączeniach elektrycznych. No więcej pomysłów nie mam. Co do okreslenia tych błędów, to by trzeba poszukać jeszcze gdzieś na necie w opisach. :evil::cwaniak:

ps: a moze w ustawieniach klimy po prostu nie takie wartosci są nastawione, bo tu na forum jest opis, jak wejść w tryb serwisowy i tam podobno można regulowac różne parametry, no i może KTOŚ się tą klimą bawił, bawił....aż przesadził. Poszukaj takiego tematu i tam powinno być, jak wrócic do ustawień fabrycznych - przynajmniej tak mi się zdaje :wstyd:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mcalka83 Widze ze jestes z Angli od kogo autko kupowales angol czy ciapek bo jak ciapek to calkiem mozliwe ze niezle namieszal, zawsze po nich nie moglem do ladu dojsc w instalacji radia a co dopiero w klimatroniku, pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mcalka83

Kupilem go od kolegi (POLAKA) :] wczesniej mial go BANK HSBC, poniewaz mam ich ksiazki serwisowe.

 

Moje postepy:

wykasowalem bledy klimy, tzn zniknal blad 318 00, i klima przy wlaczeniu juz nie mruga, jednak nie potrafie wykasowac bledow silnika, prosze o dalsze wskazowki.

Trzymam ten ECON na 000 i nic (przy klimie zadzialalo).

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mcalka83 - 318 nie jest błędem i jeszcze kilka razy ci się pojawi. :dobani::mur: 318 oznacza, ze zadziałało zabezpieczenie sprężarki klimy (za duze ciśnienie). Niedawno miałeś ją ładowaną i stad ten błąd, który pokazuje zadzialanie zaworu bezpieczeństwa. Jeszcze kilka razy ci się TO pojawi, dopóki gaz w klimie się nie ulotni deko (czyt. wypracuje). :ok::hurra::vw:

ps: i tak gwoli ścisłosci, to jak błędów w klimie nie ma, to powinno ci się wyświetlić 444 02. A te 100 błędów to znikło i się już nie pojawia? Bo wtedy jak pisałeś, ze nie znikły, to może źle je kasowałeś, tzn. po naciśnięciu ECON wskakiwał ci od razu w tryb normalnego wyświetlania :przestraszony:

ps 2: a o jakim silniku piszesz, ze błędów skasować nie możesz? Bo chyba ci chodzi o silniczki od klimy, no nie? jak skasować nie możesz, to spróbuj dwóch opcji:

1. rozłącz AKU tak na 5-10 minut i potem zrób test, wykasuj błędy i sprawdź czy juz ich nie ma.

2. Gdzieś tu jest opis, jak przywrocić fabryczne ustawienia klimy - może tam ktoś grzebał i nie takie wartosci sa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mcalka83

w klimie pokazuje mi teraz tylko jeden blad ten 4FA cos tam cos tam, ale jest ok.

A mowa o silniku normalnym, nie od klimy, silnik TDI :cwaniak: o co mi chodzi:

wlaczylem diagnoze: OBIEG + ECON + CZERWONY i mam ta liste 100 bledow, co to jest i gdzie znalesc opis, przyklady bledow podawalem wczesniej.

O co w tym chodzi?

Martwic sie tym?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błędów silnika to już panelem od klimy chyba nie skasujesz. :mur::mur: Tu już tylko KOMP + WTYCZKA ci pomoże, czyli serwis, albo zaprzyjaźniony elektronik z laptopem. A skąd wiesz, że to są błędy od silnika (jednostki napędowej), a nie błędy silniczków od klimy. W sumie nie jestem aż tak w tym obeznany, ale wydaje mi się, że klima to sprawdza przy teście tylko swoją instalację (wszystkie punkty). Diagnozę silnika, to można chyba przeprowadzic ONLY przez wtykę - nie wiem - mogę się mylić :wstyd: no a skoro tych błędów jest sporo, to raczej trzeba sie martwić :krzeslem: Bo nawet jeśli ci autko na razie śmiga bez zarzutu, to pewnego pięknego dnia możesz sie zdziwic :przestraszony: jak odmowi współpracy - takie jest moje zdanie. Więc nie ma co wyrokowac i trzeba jechać na diagnozę. ;):hyhy::zdegustowany::D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mcalka83

ok, mam fotki, porobilem dla pokazania tego namacalnie :ok:

 

zdjecie clima1 pokazujace blad 4FA 00 ktory jest wynikiem, na wylaczonym zaplonie:

OBIEG + ECON pozniej zaplon (zdjecie clima1)

 

kolejne zdjecia to:

OBIEG + ECON + CZERWONY na wlaczonym zaplonie (zdjecia clima2 i clima3)

jak dla mnie dziwne ze w tym wypadku doszlo slowo diagnoza w gornym lewym rogu,

moze teraz bedzie wiadomo wiecej. Prosze o kolejne uwagi

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fiuuuu! To mnie zastrzeliłeś! :przestraszony: Nigdy nie widziałem, ani nie wyczytałem, ze takie coś się może wyświetlic - chodzi mi o te "DIAGNOSE" :zdegustowany: A 4FA - to podobno oznacza "siłownik klapy obiegu wewnętrznego", czyli albo coś z klapką albo z silniczkiem i jego cięgłem. Ajeśli chodzi o te 255, to jak przeglądałem listę błędów, to tak mi się skojarzyła ta wartość z tym co tu wkleję, a mianowicie może chodzi o ustawienia klimy dla danego parametru, ze sa niezgodne lub też urządzenia odpowiadajace za ten parametr są uszkodzone. No innego pomysłu nie mam :wstyd:

--- To jest z tej listy błędów klimy... :hyhy:

11 Temperatura V68 0=maks.ciepło, 255=maks.zimno

12 Praca nawiewu centralnego V70, 0=nogi/odmrażanie szyby, 255=środek

13 Obieg powietrza, 0=zamknięty, 255=otwarty

14 Praca nawiewu nogi/odmrażanie szyby V85, 0=nawiew na przednią szybę, 255=nawiew na nogi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mcalka83

ta lista z dadatkiem DIAGNOZA jest wielka na okolo 100 bledow.

a powiedz mi jedna rzecz, mowiles cos o resecie klimy, wiesz jak to zrobic?

moze po tym ubedzie troche tych bledow, bo juz sam nie wiem o co z tym chodzi i nie daje mi to spokoju. Wszystko chodzi OK ale sami wiecie :mur::P

Pozdrawiam

 

Niech ktos tez u siebie wciesnie OBIEG+ECON+CZERWONY i zobaczy swoja liste ok?

DZIEKI ! :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam jak to się robi, ale to było gdzieś tu opisane. Bo wejście w tryb serwisowy to jest na pewno, bo mam to skopiowane. I tam wtedy można zmieniać wartosci. Jutro zobacze, co po takiej kombinacji przycisków u mnie wyjdzie, ale czy to aby na pewno jest diagnoza klimy? A nie przypadkiem lista parametrów? Bo teraz to nie pamiętam.

Coś takiego np. sobie skopiowałem.....Dostępne kody diagnostyczne.

Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij przycisk ręcznego nawiewu górnego. Wyświetli się 1c. Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury żeby wybrać numer kodu. Naciśnij ponownie przycisk recyrkulacji. Wyświetli się wartość. Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury ponownie aby wyświetlić inny kod. ;):hyhy::D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem co za kombinację podałes, ale ECON + CZERWONY + OBIEG, to u mnie nic nie aktywuje. Zamiast czerwonego jak się niebieski wcisnie - to TAK :ok: I to nie są błędy, a kody i ich wartości (bądź parametry - jak zwał tak zwał), które można zmieniać. Jest to gdzieś na forum. Wiec jeśli takie coś ci się wyswietla, to się tym nie martw :krzeslem:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mcalka83

hmmm, ale tam nic nie mozna zmienic, tylko widac ta liste.

Napisz mi jak wyresetowac ta klime ok? prosba

Nic sie nie dzieje ale reset nigdy nie zawadzi.

Dzieki

Pozdrawiam :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mcalka83

Dzis oddalem auto na wymiany paskow filtrow i oleju.

Koles zobaczyl do ksiazki na nalal mi 15W40 Mineral.

Wydaje mi sie ze chyba nie powinno sie lac jeszcze mineralu do 6 letniego auta, nie znam sie az tak ale czy to nie dziwne?

Pokazal mi katalog i faktycznie TDI PASSAT 1.9 SE > 15W40 Mineral <

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wydaje mi sie ze chyba nie powinno sie lac jeszcze mineralu do 6 letniego auta, nie znam sie az tak ale czy to nie dziwne?

Ja jeżdzę 8-mio letnim autem i leję półsyntetyk przy przebiegu ok 200 tys.

Jak słyszę co wyrabiają ci angielscy mechanicy, to się słabo robi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności