Gość Takko Zgłoś #1 Napisano 10 Kwietnia 2009 Witam. Mam duży problem z passkiem B6(automat). Podczas przejażdżki zświeciła się lampeczka od filtra cząstek stałych. Wg instrukcji można go oczyścić jadąc autem przez dłuższy czas na wyższych obrotach. Oczyszczenie nie nastąpiło natomiast pojawiły się dziwne drgania i po przejechaniu 200 km komunikat STOP ENGINE. Okazało się, że padł napęd pompy oleju (taki mały imbusik). Po wymianie tego imbusika i filtra cząstek stałych wszystkie komunikaty zniknęły ale dziwne drgania przy obrotach 1700-2700 pozostały. Może ktoś może mi pomóc w rozwiązaniu tego problemu, wydałem kupę kasy i dalej mam padnięte auto. Następne podejżenie to pompowtryski, no ale już sam nie wiem. OGÓLNIE ZAŁAMKA. POMOCY!!! Passat B6 2005r. automat 140KM Diesel BMP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość thermistor Zgłoś #2 Napisano 11 Kwietnia 2009 Poczytaj może ten wątek może coś Ci pomoże. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=37799 Chociaż może to być silnik. Sprawdź wtryskiwacze po takiej usterce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Takko Zgłoś #3 Napisano 13 Kwietnia 2009 dzięki za odpowiedź. Przeczytałem ten wątek ale dochodzę do wniosku, że to jednak nie koło dwumasowe. Mam duże podejrzenia co do pompowtrysków. Silnik zachowuje się tak jakby nie palił na jednym garze. Ma ktoś jakieś namiary na w miarę dobrze zaopatrzony szrot??? ---------- Post added at 17:42 ---------- Previous post was at 17:39 ---------- potrzebuję wtryskiwacz o numerze 038130080AX. A może ktoś wie czy mogę zamienić pompowtrysk o innym numerze? Ten który jest zamontowany w silniku BMP ciężko jest znaleźć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TrojkaT Zgłoś #4 Napisano 13 Kwietnia 2009 Takko a ile normalnie kosztuje pompowtrysk? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
defender Zgłoś #5 Napisano 13 Kwietnia 2009 038130080AX 2476 zł :-o Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TrojkaT Zgłoś #6 Napisano 13 Kwietnia 2009 w ASO tylko mozna dostac czy jak ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość GE-NEC Zgłoś #7 Napisano 13 Kwietnia 2009 Niestety moim zdaniem silnik został przytarty, to częsta bolączka tego elementu napędu pompy olejowej. Poszukiwania usterki radziłbym od sprawdzenia tego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Takko Zgłoś #8 Napisano 13 Kwietnia 2009 przytarty? czyli co? cały silnik do remontu? ---------- Post added at 21:01 ---------- Previous post was at 20:55 ---------- ... a napęd pompy został wymieniony i wszystkie kontrolki z błędami wygasły tylko ta trzęsawka, że normalnie się nie da jechać no i duże spalanie. Może wiecie czy można zamiennik (pompowtryskiwacza) zastosować? Bo, co silnik, to inne numery np: do silnika BMP jest inny niż do BKP. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr81 Zgłoś #9 Napisano 24 Października 2010 Czy ktoś ma informację na tamt tej usterki. Ja też naprawiałem akurat napęd pompy olejowej bo był zniszczony i trzeszczał, ale nadal silnik mi drga. Nie wiem co mam z tym zrobić? Chaciałbym to naprawić ale nie wiem co mam naprawiać aby nie drgał. Koło dwumasowe wymienione w tym roku. Pompa paliwa wymnieniona. Teraz naprawiony mechanizm pompy olejowej, i ciagle są drgania w kabinie. pomóżcie bo nie mam sił !!! ---------- Post added at 11:22 ---------- Previous post was at 10:02 ---------- Proszę podzielcie się uwagami. Auto jak jest zimne chodzi dobrze, ale po rozgrzaniu całe gablota na wolnych obrotach co chwilę dostaje drgawek. Przy przebiegu 135000 tys poduszki raczej powinny być ok, a silnik poprostu nie pracuje idealnie równo, poprosu momentami mocniej drga. No kompie nie ma błędu pompowtryskiwaczy, a ich zużycie to koło 0,2. Pozostaje mi chyba tylko głowica, ale nie mam białego osadu na korku, dymu z rury, albo ubytku płynu chłodniczego, więc brak oznak uszkodzenia głowicy, ale są te drgania, doprowadza mnie to stanu krytycznego alby całkiem luksuowe auto całe drżało.:dupablada help, bo ja a ni mechanik nie mamy pojęcia co z tym zrobić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
api13 Zgłoś #10 Napisano 24 Października 2010 (edytowane) Czy ktoś ma informację na tamt tej usterki.Ja też naprawiałem akurat napęd pompy olejowej bo był zniszczony i trzeszczał, ale nadal silnik mi drga. Nie wiem co mam z tym zrobić? Chaciałbym to naprawić ale nie wiem co mam naprawiać aby nie drgał. Koło dwumasowe wymienione w tym roku. Pompa paliwa wymnieniona. Teraz naprawiony mechanizm pompy olejowej, i ciagle są drgania w kabinie. pomóżcie bo nie mam sił !!! ---------- Post added at 11:22 ---------- Previous post was at 10:02 ---------- Proszę podzielcie się uwagami. Auto jak jest zimne chodzi dobrze, ale po rozgrzaniu całe gablota na wolnych obrotach co chwilę dostaje drgawek. Przy przebiegu 135000 tys poduszki raczej powinny być ok, a silnik poprostu nie pracuje idealnie równo, poprosu momentami mocniej drga. No kompie nie ma błędu pompowtryskiwaczy, a ich zużycie to koło 0,2. Pozostaje mi chyba tylko głowica, ale nie mam białego osadu na korku, dymu z rury, albo ubytku płynu chłodniczego, więc brak oznak uszkodzenia głowicy, ale są te drgania, doprowadza mnie to stanu krytycznego alby całkiem luksuowe auto całe drżało. help, bo ja a ni mechanik nie mamy pojęcia co z tym zrobić. Nie kombinuj tylko jedź ustaw pompo-wtryskiwacze. Przy okazji zobaczysz w jakim stanie jest wałek rozrządu, może pisze na nim wymień mnie jak również szklanki na zaworach. Edytowane 24 Października 2010 przez api13 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr81 Zgłoś #11 Napisano 24 Października 2010 A mogę poprosić o właściwe fabryczne parametry ustawienia pomp siemensa w silniku BKP? Jakiś screen albo dane, które mechanik ma wprowadzić, może link jeśli ktoś już umieszczał ustawienia dla tego silnika, bo ja teraz nie znalazłem na forum szukając hasłowo. Bardzo by mi się to przydało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s27 Zgłoś #12 Napisano 24 Października 2010 nim zaczniesz regulować silnik sprawdź sprzęgiełko na alternatorze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr81 Zgłoś #13 Napisano 24 Października 2010 A czy możesz opisać usterkę sperzęgiełka na alternatorze. Po czym można poznać, że to ta usterka? Nie równa praca silnika, może jakieś dźwięki, albo problemy z elektryką? Nie słyszałem o takim problemie w passacie, ale z pewnością chciałbym to sprawdzić. Czy możesz powiedzieć jak najwięcej o tej usterce i jej objawach? kosztach napraw itd. piotr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #14 Napisano 24 Października 2010 A czy możesz opisać usterkę sperzęgiełka na alternatorze.Po czym można poznać, że to ta usterka? Jak pada sprzęgiełko to masz cicho w aucie, a potem zaczyna na wolnych obrotach hałasować ostro. Potem koło 2000 obr znów jest cicho. A na wolnych hałas, jakby Ci się silnik rozlatywał. Nie ma drgań, tylko ostre stukanie i całkiem spory hałas na jałowych. Gdy ruszasz stukanie ustaje. Takie są objawy padnięcia sprzęgiełka. Miałem taki przypadek w Oplu i Audi i w obu tak samo hałasowało. Wymiana nie jest droga - coś koło 100 zł za kompletną naprawę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr81 Zgłoś #15 Napisano 25 Października 2010 Witajcie, umówiłem się na środę z mechanikiem. To osoba której mogę spokojnie dać to auto i z pewnością znajdzie przyczynę. Niestety nie mam pojęcia ile zajmie to czasu i pieniędzy, ale z pewnością poproszę o sprawdzenie pompek i sprawdzenie sprzęgiełka, chociaż nic u mnie nie hałasuje, po prostu silnik wpada w drgawki, które przenoszone są na kabinę. Może wymienimy poduchy, ale dlaczego on dostaje tych drgań, czasami zaraz po hamowaniu to naprawdę bardzo ostro buja całym samochodem, jak na huśtawce. Pompa paliwa wymieniona w tym roku, filtr też, pompowtryski sprawne, rozrząd ma zrobione 18tys, naprawiony napęd pompy olejowej i tu ciągle te drgania. Jak będę miał usuniętą tą usterkę to napiszę co było w moim, bo jak czytam forum to u każdego coś innego wywołuje taki objaw. Jak ktoś ma jeszcze jakiś pomysł, to ja z chęcią się zapoznam, zawsze to kolejna wskazówka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach