Skocz do zawartości
kAtowice.23

Sprzegło - mrowienie, drżenie - co to oznacza ?

Rekomendowane odpowiedzi

Mam nowe auto z 2008 roku ( lecz nie mam gwarancji na polske nie chce się rozpisywać dlaczego )

 

Posiadam 1/9TDI z 105KM mam od pewnego czasu drżenie - mrowienie na pedale sprzęgła. Dzieje się tak na biegu przy puszczaniu u samej góry jak już bierze i na luzie .Dziwne to jest.Zauważyłem tez ze jest szarpniecie na zimny silniku jak sie zmienia bieg z 1,2 ale tylko na zimnym silniku .Co może to być winne Proszę o pomoc

 

Bylem dziś u mechaników i nikt nie wie za bardzo co to jest.

jeśli by było to koło dwumasowe to czy warto założyć używane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też to teraz przechodzę ale B5 101 km, drży tylko jak ruszam na pierwszym biegu. Dzwoniłem do VW i koszt dwumasy + kpl. sprzegło ok 4 klocków. W Seacie powiedzieli mi, że to sie bedzie nasilać i faktycznie występuje to coraz częściej. Mogą wymienić mi cały komplet z dwumasą za 2500 plus robota. Używki dwumasy są po ok. 500zł ale wiesz co kupisz.

Edytowane przez Szklana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zis mnie zaskoczono pytalem sie w 4 sklepach i na allegro i twierdza ze w tym aucie nie ma kola dwumasowego jest to mozliwe posiadam silnik 1.9TDI 74kw.czemu nie warto wsadzić używki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak powiem nie mam takiej oznaki, ale mam już od ponad roku coś takiego jak pierwszy raz puszcze sprzęgło ruszając z 1 - go biegu lub z wstecznego coś bardzo delikatnie jak by cykało wyczuwalne delikatnie na pedale sprzęgła jak ruszam później ze skrzyżowania np. objaw już nie występuje, ktoś się orientuje co to może być albo ma podobną sytuację jeżdżę już tak rok w niczym mi to nie przeszkadza ba 90% kierowców by nie zważyło tego objawu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość p0is0n

W firmie mamy 2 passaty, jeden z 2007 roku - 2.0 TDI 170 KM i 2006 rok 2.0 TDI 140 KM.

Oba samochody kupione w salonie, w obu ten sam objaw,przy delikatnym wcisnieciu sprzegla czuc na nodze prace silnika... samochody maja 35 000km i 100 000 km przebiegu, jak dotad nic sie nie stalo ;) A w serwisie powiedzieli mi ,ze to "normalne" - ale oni zawsze tak mowia :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W firmie mamy 2 passaty, jeden z 2007 roku - 2.0 TDI 170 KM i 2006 rok 2.0 TDI 140 KM.

Oba samochody kupione w salonie, w obu ten sam objaw,przy delikatnym wcisnieciu sprzegla czuc na nodze prace silnika... samochody maja 35 000km i 100 000 km przebiegu, jak dotad nic sie nie stalo A w serwisie powiedzieli mi ,ze to "normalne" - ale oni zawsze tak mowia

 

Mrowienie i drzenie pedalu sprzegla jest zupelnie normalnym objawem w kazdy TDI, HDI, TDCi, TDS i innych dieslach! Dwumasa to wtedy jak trzesie/rzuca przy ruszaniu:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale takie sa serwisy nie znają sie na robocie.Poważnie bylem w serwisie seata w k-ce to powiedziano mi ze ma kolo dwumasowe. Pojechałem dziś do innego serwisu i tam stwierdzono że to niema tego dwumasowego kola że seat od rocznika 2007 wycofał sie z koła dwu masowego mam oznaczenie AXR.

Nie znam sie na tym co to jest łożysko oporowe i jakie są koszta tego .Ponieważ w seacie doradzili mi wymienić cały komplet sprzęgła- tarcza ścierna, tarcza dociskowa,łożysko oporowe firmy sasch 849zł lub luk 810zł + montaż 458zł . Dzieje się coś takiego że jak sie przechodzi z 1 na 2 bieg tu szarpniecie nic nie daje np dodanie więcej gazu . Nieraz słychać taki metaliczny oddźwięk z sprzęgła i oczywiście drżenie pedału sprzęgła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy to normalne jak na postoju delikatnie dotkne sprzegła wcisne tak troszeczke to czuje takie pulsowanie pod noga ? jak wcisne mocniej to juz nie tylko w pierwszym momecie lekkiego przyciśniecia pedału

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

normalne. Tez mam takie cos u siebie na jednomasie. Tez takie cos bylo w NOWYM samochodzie z dwumasa.

Wniosek: nie nalezy przystawiac stopy na pedal sprzegla na biegu jalowym. Bo noga od tego nie jest :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, pracowałem w serwisie seata i powiem szczerze, że każdy nowy diesel miał objaw dragania sprzęgła delikatnego .. każde jedno auto .. hiszpania tłumaczyła to tak : "taka charakterystyka aut" :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności