Skocz do zawartości
Gość Marcin-Gora

Problem z odpalaniem B4 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Marcin-Gora

Witam Was bardzo serdecznie...zaczne od początku-nabyłem jakies 3 tyg temu paska b4 TDI z 94r-wszystko było ok az do minionego wtorku kiedy to rozkładował mi sie akumulator po nocnym postoju i musiałem pozyczyć prąd z innego auta-udało mi sie odpalić VW ale po pewnej chwili zaczał nierówno pracowac i puszczac lekko czarny dymek...pomyślalem ze to nic poważnego wiec trzymałem go troszke na obrotach i postanowiłem sie przejechac...wszystko było ok oprócz delikatnych szarpniec podczas przyspieszania...nie odczułem żadnej róznicy mocy...co mnie zaskoczyło:wskaznij paliwa pomimo tego ze po odpaleniu miałem ponad 20 litrow dosc mocno opad na czerwone pole chociaż z tego co wiem jest to przypadłosc tego modelu...wrócilem do domu znowu zaczął wskazywac ponad 20 litrow...zgasiłem auto... po ok.30 min postanowiłem je jeszcze raz odp-kreciło i prawie chciało juz zaskoczyc, ale padł aku :kwasny: nastepnego dnia juz nic nie pomogło...auto kreci ale za Chiny ludowe nie chciało odpalic

Wymieniłem filtr paliwa-odpowietrzyłem cały układ poniewaz przez przezroczyste rurki widziałem dosc znacze pecherze powietrza...niby wszystko ok...paliwo dochodzi do pompy ale nie podaje na wtryski-mechanika rozebrał pompe...wszystko podobno gra...wczesniej elektryk stwierdził, ze są walniete wszystkie swiece żarowe i przekaznic odpowiadajacy za ich działanie-(chociaż co maja świece do podawania paliwa)......znajduje sie w skrzynce bezpiecznikow-auto nadal stoi i nikt mi nie może pomoc-dlatego prosze Was o szybka odpowiedzec gdzie szukac usterki...pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marcin-Gora, zmień temat na bardziej techniczny bo "koledzy pomocy" nikomu nic nie mówi i wielu użytkowników forum nawet tu nie zajrzy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stark

Czy kolega sprawdzał świece? Najlepiej wymienic i mieć pewność. Zima juz niedaleko więc nie zaszkodzi wymienić. W zeszłym roku tez miałem kłopoty z odpaleniem passka. Po wymianie świec problem znikł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek
ze są walniete wszystkie swiece żarowe i przekaznic odpowiadajacy za ich działanie

 

Jak nie działają ci świece żarowe to na zimno go nigdy nie zapalisz.Zacznij od tego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Marcin-Gora

Może jakieś inne sugestie?-będę wdzięczny za każda rade... :|:|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krist

panowie zacznijmy od tego że tdi'ka zapalimy na zimno.... od kiedy w np. lato świece zagrzewają motor? automat zaczyna grzać świecami dłużej poniżej pewnej ustalonej temp bodajże 15stC (mogę się mylić) ale jedno jest pewne czym niższa temp tym dłużej grzeje. Latem swojego odpalam praktycznie nie czekając aż zgaśnie kontrolka ( i tak mrugnie na moment) i motor chodzi normalnie. Co innego zimą przy -15 grzeje mi świece ok 3-4 sek i odpalam bez problemu. Przy obecnej temp. na dworze powinien odpalić nawet bez świec choć zapewne znacznie dłużej będzie trzeba kręcić. No chyba że silnik ma słabą kompresję i lejące wtryski to wtedy bez grzania na 4 świeczki nie odpali.

 

Marcin pisze o innym problemie, jak mechanik sprawdził że paliwo wpływa do pompy a z pompy już nie? (co znika w środku?? :hyhy: ) dobra... przewody drożne pompa dostaje paliwo ale nie daje ciśnienia na wtryski to albo zawór odcinający jest stale zamkniety (szlag go trafił lub brak napięcia sterującego) lub pompa całkowicie padła. Ale zastanawia mnie co to może mieć wspólnego z padnięciem akusia, być może coś stało się z kompem? przyczyn jest bardzo dużo i bez podłączenia laptopa niczego się nie dowiemy.Trzeba diagnozować, gdybanie tutaj nic nie pomoże.

 

Marcinie, od niedawna masz passata więc.. generalnie w TDI'ku aby się dowiedzieć co się stało i dlaczego nie odpala w pierwszej kolejności podpina się kompa i patrzy jakie błędy wywala a następnie bierze za grzebanie w mechanice. (w szczególności w pompie) Pomijam fakt sprawdzenia świec bo generalnie może to zrobić każdy w prosty sposób i dosyć szybko. Mechanik rozebrał pompe.... co to za mechanik?? chyba wpierw diagnozował przez komp.?? Niestety TDI jest już nafaszerowany czujnikami i ma komputer sterujący pracą silnika, więc starzy mechanicy znający się na starych zwykłych dizlach i mających tylko sterte kluczy mogą najwyżej popatrzeć z boku :dobani: ewentualnie wymienić wskazaną uprzednio rzecz. Po podłączeniu laptopa i zdiagnozowaniu autka w 99% dowiesz się co niedomaga twojemu passatowi. Nikt bez diagnozy na odległość Ci nie powie co się stało, przyczyn może być wiele.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

A mojego silnika nie odpale teraz rano (8st) bez świec.Fakt że konstrukcja duużo starsza.

 

P.S.Pisałem wczoraj z Marcinem na GG i też zasugerowałem zmianę mechanika bo ten ma dziwne podejście do roboty...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krist

właśnie... jeśli rozebrał pompe przed podpieciem kompa (bo go napewno nie ma) to już wiem o nim wszystko... ciekawe jak ją ustawił?? na cechy??? generalnie tak mozna ale z grubsza zrobić. Jeśli rozkręcił też nastawnik (w dodatku go przesunął) to popieprzył wszystkie ustawienia ! a sprawa się toczy o dziesiętne milimetra. Tu tylko laptop i VAG-COM pomoże...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Marcin-Gora

jutro podpinam sie pod VAGa chociaz mechanik dzisiaj stwierdził ze prawdopodobnie padła pompa wtryskowa :|:|:| -i jego zdaniem pomimo błedów i tak pompa powinna podawac paliwo...jesli nie uważa ja za uszkodzona-powiedzcie mi szanowni koledzy co mam robic...jaki jest koszt pompy badz jej regeneracji? :|:|

 

cieżko bedzie mnie teraz przekonac do VW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grobel14

Nie pytaj narazie o koszt pompy tylko podłącz vw do kompa i poinformuj o wynikach... Na przyszłość Marcin pamiętaj że to nie polonez i trzeba mechanika z jajami.Głowa do góry będzie dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Marcin-Gora

A zatem koledzy...autko stało ponad tydzien, ponieważ mialem pilny wyjazd-w sobote zastało podpiete pod VAGa...wyskoczyło troche błedow ale najprawdopodobniej padl komputer-elektryk stwierdzil, ze odpalanie z kabli mogło doprowadzic do tego(skok napiecie)- :|:|:kwasny: ...pompa okazala sie jak najbardziej sprawna mechanicznie...a zatem co dalej szanowni Panowie? :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Marcin-Gora

Komputer poszedl do elektryka...i szukam powoli innego-moze ma ktos z Was na sprzedaż?...poza tym czy sa duze problemy z przeprogamowaniem immo po zmianie kompa?pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności