szkielo82 Zgłoś #1 Napisano 1 Lutego 2009 Witam. Mam problem. Padła mi cewka w Passacie z silnikiem VR6. Kupiłem na Allegro używaną, ale oryginalną. Założyłem, kilka razy odpaliłem, (nawet z garażu nie wyjechałem!!!) i znowu to samo!!! Chodzi tylko na 3 cylindry!!! No i teraz pytanie. Co może być przyczyną że ta cewka pada? Czy to dziwny zbieg okoliczności że znowu padła? Cewkę wymieniłem z modułem oczywiście. No i nie sztuka wydać kolejne 350zł. i znowu to samo!!! Dlatego pytam co może być przyczyną. Pomóżcie bo samochód bardzo potrzebny...!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
armo Zgłoś #2 Napisano 1 Lutego 2009 Witam. Mam problem. Padła mi cewka w Passacie z silnikiem VR6. Kupiłem na Allegro używaną, ale oryginalną. Założyłem, kilka razy odpaliłem, (nawet z garażu nie wyjechałem!!!) i znowu to samo!!! Chodzi tylko na 3 cylindry!!! No i teraz pytanie. Co może być przyczyną że ta cewka pada? Czy to dziwny zbieg okoliczności że znowu padła? Cewkę wymieniłem z modułem oczywiście. No i nie sztuka wydać kolejne 350zł. i znowu to samo!!! Dlatego pytam co może być przyczyną. Pomóżcie bo samochód bardzo potrzebny...!!! Aby na pewno to cewka padła? ja miałem kiedyś podobny problem i też kupiłem drugą cewke i dalej poprawy nie było i okazało się że to wina czujnika położenia wałka rozrządu. Tylko u mnie vr chodził na 4 cylindry a nie na 3. W tych silnikach 4 cylindry dostają impuls z czujnika położenia wału a 2 pozostałe z czujnika połozenia wałka rozrządu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkielo82 Zgłoś #3 Napisano 1 Lutego 2009 Ale jak zmieniłem cewkę to na początku było dobrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cristof Zgłoś #4 Napisano 1 Lutego 2009 Witajcie moze sprawdz opornosc przewodow zaplonowych palca i kopulki oraz plecionke laczaca cewke z silnikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkielo82 Zgłoś #5 Napisano 1 Lutego 2009 Niema tam palca i kopułki, a cewka jest przykręcona do silnika. A jaka ma być oporność tych przewodów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozko Zgłoś #6 Napisano 1 Lutego 2009 ty nie masz aparatu zaplonowego masz modul - czemu pada - to bedzie wrozenie z fusow. Powodow moze byc klika - moze najszybciej podjechac do jakiego elektryka - zamiast wymieniac cos w ciemno bo moze akurat to - wymienic raz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkielo82 Zgłoś #7 Napisano 1 Lutego 2009 Wiem że nie mam aparatu. Mam moduł, i cewkę. I to wszystko jest w jednej obudowie. Elektryk jeśli będzie dobry to może i pomoże, ale gdzie nie zapytam to nie bardzo chcą słyszeć o VR6 bo albo nie mieli jeszcze z tym kontaktu, albo mieli, i więcej nie chcą bo to ciężki temat!!! A puki co, myślałem że na forum dowiem się czegoś konkretnego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
armo Zgłoś #8 Napisano 2 Lutego 2009 (edytowane) Moim zdaniem mało jest prawdopodobne żeby dwie cewki naraz padły. Ja bym zaczął od sprawdzenia która część cewki nie daje iskry (cewka jest podzielona na 3 sektory, z każdej wychodzą po dwie końcówki do kabli wys. nap.) Najlepiej zdejmować każdy kabel pojedynczo z cewki i odsuwać na 2mm od wejścia do cewki i patrzyć czy iskra przeskakuje Edytowane 2 Lutego 2009 przez armo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzych Zgłoś #9 Napisano 2 Lutego 2009 A nie masz przypadkiem kolego gazu zamontowanego w autku ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piter Zgłoś #10 Napisano 3 Lutego 2009 350zł za używkę? Z używanymi cześciami to niestety tak właśnie jest, że nie wiesz co kupisz. ja miałem nową z 2 letnią gwarancją za 250zł. Niestety nie mam jej w tej chwili. Teraz jedynie Beru za 930zł (straszna cena) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkielo82 Zgłoś #11 Napisano 3 Lutego 2009 Dzisiaj trochę się pobawiłem, i chyba znalazłem. Armo miał racje. Iskra jednak jest na 4 cylindrach, a nie na 3. Sprawdziłem diodą z opornikiem na kostce która jest podłączona do modułu, i niema sygnału na tej wsuwce która odpowiada za 3 i 4 cylinder. Czyli to prawdopodobnie czujnik położenia wałka rozrządu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cristof Zgłoś #12 Napisano 6 Lutego 2009 Nie pamietam dokladnie jaka powinna byc opornosc w VR6 ale przewody z 3 i4 cylindra powinny miec ta opornosc zblizona do do reszty przewodow o tej samej dlugosci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkielo82 Zgłoś #13 Napisano 10 Lutego 2009 Wymieniłem czujnik, i nic!!! Dalej lipa!!! Niema iskry na 5 cylindrze, a na 3 i 4 czasami jest, a czasami niema!!! Zamówiłem drugą cewkę za 150zł. Zobaczę co z tego wyjdzie!?! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cristof Zgłoś #14 Napisano 10 Lutego 2009 (edytowane) czujnik walka rozrzadu musi pracowac w jednej fazie z czujnikiem polozenia walu korbowego.jesli tak nie jest to wyskoczy blad czujnika walka rozrzadu.Przyczyna tego moze byc zle ustawiony rozrzad lub luzny pasek rozrzadu.sprawdz czy czujnik dostaje zasilanie+5V,czy ma dobra mase i czy wychodzi z niego sygnal,a potem czy wychodzi sygnal z kompa na cewke.Sprawdz czy cewka ma dobra mase. Edytowane 10 Lutego 2009 przez cristof Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkielo82 Zgłoś #15 Napisano 11 Lutego 2009 A jeśli padł by komputer silnika, to na vag-u powinno to chyba pokazać? A tak w ogóle to gdzie ten komputer się znajduję? W razie gdybym musiał go wymienić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cristof Zgłoś #16 Napisano 11 Lutego 2009 jesli nie wiesz gdzie jest komp to nie zabieraj sie za naprawe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkielo82 Zgłoś #17 Napisano 11 Lutego 2009 Nigdy tego nie robiłem to nie wiem. A Ty jak jesteś taki mądry to przyjedź i mi napraw!!! Po to piszę na forum, żeby się czegoś dowiedzieć!!! Jak bym był taki mądry jak Ty, to bym nie pytał, tylko sobie naprawił!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr 22 Zgłoś #18 Napisano 11 Lutego 2009 Kolego komp jest w podszybiu obok filtra pyłkowego ,ale tam za bardzo nie pogrzebiesz . Jedz do mechaniora który ma prawdziwego vaga i powinien Ci pomóc lu chociaż zdjagnozować błędy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stempel72 Zgłoś #19 Napisano 11 Lutego 2009 Wygląda na to że ktoś Ci opchnął cewke z walniętym modułem. Jeśli nie masz iskry na 2 cylindrach to albo cewka, albo moduł. Jeżeli komp nie wysyła sygnału na moduł to VAGiem nic nie zdziałasz. Tu będzie pomocny oscyloskop i spr. sygnałów z kompa na moduł i z modułu na cewke. Jeśli chcesz nowy moduł org. to mogę Ci go ożenić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cristof Zgłoś #20 Napisano 14 Lutego 2009 Nie denerwuj sie tak kolego .Nie wiedzialem ze moja uwage wezmiesz sobie tak gleboko do serca.Sprawdziles to o czym pisalem?A propos dziekuje za zaproszenie.W tej chwilijestem 1500 km od Polski Ale jak bede wracal i Twoja miejscowosc jest po drodze w okolicach A4 to moge wstapic.Mam VAGa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach