Skocz do zawartości
szkielo82

Dlaczego padła cewka w VR6?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem. Padła mi cewka w Passacie z silnikiem VR6. Kupiłem na Allegro używaną, ale oryginalną. Założyłem, kilka razy odpaliłem, (nawet z garażu nie wyjechałem!!!) i znowu to samo!!! Chodzi tylko na 3 cylindry!!! No i teraz pytanie. Co może być przyczyną że ta cewka pada? Czy to dziwny zbieg okoliczności że znowu padła? Cewkę wymieniłem z modułem oczywiście. No i nie sztuka wydać kolejne 350zł. i znowu to samo!!! Dlatego pytam co może być przyczyną. Pomóżcie bo samochód bardzo potrzebny...!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Mam problem. Padła mi cewka w Passacie z silnikiem VR6. Kupiłem na Allegro używaną, ale oryginalną. Założyłem, kilka razy odpaliłem, (nawet z garażu nie wyjechałem!!!) i znowu to samo!!! Chodzi tylko na 3 cylindry!!! No i teraz pytanie. Co może być przyczyną że ta cewka pada? Czy to dziwny zbieg okoliczności że znowu padła? Cewkę wymieniłem z modułem oczywiście. No i nie sztuka wydać kolejne 350zł. i znowu to samo!!! Dlatego pytam co może być przyczyną. Pomóżcie bo samochód bardzo potrzebny...!!!
Aby na pewno to cewka padła? ja miałem kiedyś podobny problem i też kupiłem drugą cewke i dalej poprawy nie było i okazało się że to wina czujnika położenia wałka rozrządu. Tylko u mnie vr chodził na 4 cylindry a nie na 3. W tych silnikach 4 cylindry dostają impuls z czujnika położenia wału a 2 pozostałe z czujnika połozenia wałka rozrządu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jak zmieniłem cewkę to na początku było dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

moze sprawdz opornosc przewodow zaplonowych palca i kopulki oraz plecionke laczaca cewke z silnikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niema tam palca i kopułki, a cewka jest przykręcona do silnika. A jaka ma być oporność tych przewodów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ty nie masz aparatu zaplonowego masz modul - czemu pada - to bedzie wrozenie z fusow. Powodow moze byc klika - moze najszybciej podjechac do jakiego elektryka - zamiast wymieniac cos w ciemno bo moze akurat to - wymienic raz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem że nie mam aparatu. Mam moduł, i cewkę. I to wszystko jest w jednej obudowie. Elektryk jeśli będzie dobry to może i pomoże, ale gdzie nie zapytam to nie bardzo chcą słyszeć o VR6 bo albo nie mieli jeszcze z tym kontaktu, albo mieli, i więcej nie chcą bo to ciężki temat!!! A puki co, myślałem że na forum dowiem się czegoś konkretnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem mało jest prawdopodobne żeby dwie cewki naraz padły.

Ja bym zaczął od sprawdzenia która część cewki nie daje iskry (cewka jest podzielona na 3 sektory, z każdej wychodzą po dwie końcówki do kabli wys. nap.) Najlepiej zdejmować każdy kabel pojedynczo z cewki i odsuwać na 2mm od wejścia do cewki i patrzyć czy iskra przeskakuje

Edytowane przez armo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie masz przypadkiem kolego gazu zamontowanego w autku ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

350zł za używkę? Z używanymi cześciami to niestety tak właśnie jest, że nie wiesz co kupisz. ja miałem nową z 2 letnią gwarancją za 250zł. Niestety nie mam jej w tej chwili. Teraz jedynie Beru za 930zł (straszna cena)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj trochę się pobawiłem, i chyba znalazłem. Armo miał racje. Iskra jednak jest na 4 cylindrach, a nie na 3. Sprawdziłem diodą z opornikiem na kostce która jest podłączona do modułu, i niema sygnału na tej wsuwce która odpowiada za 3 i 4 cylinder. Czyli to prawdopodobnie czujnik położenia wałka rozrządu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pamietam dokladnie jaka powinna byc opornosc w VR6 ale przewody z 3 i4 cylindra powinny miec ta opornosc zblizona do do reszty przewodow o tej samej dlugosci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem czujnik, i nic!!! Dalej lipa!!! Niema iskry na 5 cylindrze, a na 3 i 4 czasami jest, a czasami niema!!! Zamówiłem drugą cewkę za 150zł. Zobaczę co z tego wyjdzie!?!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujnik walka rozrzadu musi pracowac w jednej fazie z czujnikiem polozenia walu korbowego.jesli tak nie jest to wyskoczy blad czujnika walka rozrzadu.Przyczyna tego moze byc zle ustawiony rozrzad lub luzny pasek rozrzadu.sprawdz czy czujnik dostaje zasilanie+5V,czy ma dobra mase i czy wychodzi z niego sygnal,a potem czy wychodzi sygnal z kompa na cewke.Sprawdz czy cewka ma dobra mase.

Edytowane przez cristof

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jeśli padł by komputer silnika, to na vag-u powinno to chyba pokazać? A tak w ogóle to gdzie ten komputer się znajduję? W razie gdybym musiał go wymienić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli nie wiesz gdzie jest komp to nie zabieraj sie za naprawe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nigdy tego nie robiłem to nie wiem. A Ty jak jesteś taki mądry to przyjedź i mi napraw!!! Po to piszę na forum, żeby się czegoś dowiedzieć!!! Jak bym był taki mądry jak Ty, to bym nie pytał, tylko sobie naprawił!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego komp jest w podszybiu obok filtra pyłkowego ,ale tam za bardzo nie pogrzebiesz .

Jedz do mechaniora który ma prawdziwego vaga i powinien Ci pomóc lu chociaż zdjagnozować błędy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to że ktoś Ci opchnął cewke z walniętym modułem. Jeśli nie masz iskry na 2 cylindrach to albo cewka, albo moduł. Jeżeli komp nie wysyła sygnału na moduł to VAGiem nic nie zdziałasz. Tu będzie pomocny oscyloskop i spr. sygnałów z kompa na moduł i z modułu na cewke. Jeśli chcesz nowy moduł org. to mogę Ci go ożenić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie denerwuj sie tak kolego .Nie wiedzialem ze moja uwage wezmiesz sobie tak gleboko do serca.Sprawdziles to o czym pisalem?A propos dziekuje za zaproszenie.W tej chwilijestem 1500 km od Polski Ale jak bede wracal i Twoja miejscowosc jest po drodze w okolicach A4 to moge wstapic.Mam VAGa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności