Skocz do zawartości
Gość malym3power

passat vr6 AAA 91r problem z modulem potrzebna dobra rada

Rekomendowane odpowiedzi

Gość malym3power

Witam forumowiczów mam taki problem i szukam rady nie dawno kupilem passata 2,8 AAA 91r i kupilem go w ciemno (brak iskry)

sprawdzilem sobie mniej wiecej co jest nie tak i doszlem do tego ze byl padniety hall w aparacie zostal wymnienony i jest sprawny autko mialo alarm i imo ale wlasnej roboty wszystko zostalo wyciete zrobil to poprzedni wlasciciel jeat tez gaz i tez jest odciety sprawdzalem stacyjke i przekaznik pompy paliwa wszystko gra paliwo idzie krecic kreci a iskry nie ma:cry: doszlem do tego ze z sterownika 55pin idzie impuls na cewke która jest zespolona z modulem wyczytalem ze telefunken robil dwa rodzaje moduluw wzbudzane impulsem plusem i minusem u mnie akurat sterownik podaje impuls dodatni sprawdzilem sobie to dioda jak wiadomo dioda swieci w jednym kierunku jeden koniec przylozylem do masy a drugi pod srodkowy styk modulu i przy kreceniu silnikiem dioda miga bardzo szybko czyli ze wszystko gra do tego mometu i teraz jak dobrac modul zeby mi odpowiadal albo od czego dopasowac podpinam inne moduly z cewkami ale wszystkie wzbudzane sa impulsem minusowym jesli ktos ma jakies pomysly lub uwagi do tego co napisalem to chetnie wysłucham moglem cos przeoczyc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak na początek coś tu się nie zgadza. W tym silniku stosowano dwa systemy sterowania a mianowicie Motronic M2.7 oraz Motronic M2.9. Pinologia obu systemów jest nieco inna, w pierwszym przypadku na pinie 55 jest masa (- ) w drugim sygnał do złącza diagnozy ( DLC )

Powinno to wyglądać tak;

Motronic M2.7 sterownik 55 pinów

-sygnał do modułu wzmacniającego powinien być na pinie 1 sterownika - silnik na wolnych obrotach wartość sygnału 1V/10ms taka sama dla obu systemów ( sprawdzenie wart.sygnału oscyloskopem )

Motronic M2.9 sterownik 68 pinów

- sygnał do modułu wzmacniającego powinien być na pinie 8 sterownika - silnik na wolnych obrotach sygnał o wartości 1V/10ms

Cewka w obu systemach jednakowa, metody sprawdzania też.

Co się tyczy tegoz właśnie modułu diodą LED sprawdza się po zdjęciu zaślepki na widocznych dwu śrubkach ( nakrętkach ) ( lub niekiedy punktach lutowniczych - choć rzadko ) jak wał się kręci dioda miga .

Co do cewki to mierzymy rezystancję po zdjęciu zaślepki ( opisana wyzej ) i pomiar pomiędzy nakrętkami prawidłowe wskazanie to 0,5 do 0,7 Ohma

Następny pomiar na cewce to na opisywanych nakrętkach pod zaślepką patrząc od strony wtyczki lewa nakrętka ( na obudowie oznaczona jako 15 ) do wyjścia przewodu WN wskazanie prawidłowe 7400 do 9400 Ohma

Nie pamiętam dokładnie musiałbym podyndac do warsztatu ale nie ma tam czasem dwuch czujników CMP i CKP????????????????????

To sprawdziś łatwo bo na wirniku aparatu zapłonowego jest tylko jedno wycięcie, sprawdź a problem rozwiązemy.

Edytowane przez toldek1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość malym3power

witam no w aparacie jest tylko jedno okienko a czujniki sa dwa jesli chodzi ci o te w bloku z przodu a powiedz mi jak dojsc do tego jaki ja mam system sterowania??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecierz Ci napisałem w poście, poznasz po ilości pinów w sterowniku, ale to zostaw na potem, jak sprawdzałeś te czujniki CKP i CMP?

Sygnał z CMP dla układu sterowania M2.7- pomiar pomiędzy pinami 1 a 3 wskazanie 4.5V minimum

Sygnał dla CMP układu sterowania M2.9 - pomiar jakl wyzej lecz napięcie 10V minimum

CKP sprawdzamy poprzez pomiar rezystancji pin 1 czerwony kabel do 2 zielony kabel wtyczka koloru białego- wskazanie dla Pasatów 500 do 700 Ohm

Sprawdź ile ma wtyczek pod osłoną lewarka biegów w tych silnikach była diagnoza na OBD1, choć to nie reguła.

Edytowane przez toldek1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat.

Właściwie pytanie kieruję do kol. Toldek1

Silnik AGG, układ zapon-wtrysk. SIMOS. Objawy mam takie. Jeżeli zgaszę ciepły silnik np podczas tankowania,w większości przypadków uda mi się go uruchomić po ok. 10-ciu min postoju. Ostatnio zdarzało się że silnik gasł podczas jazdy.Wymieniłem cewkę zapłon. (wraz z modułem wzmocnienia zapłonu) na BERU.

Bez zmian!!!

Dysponuję tylko schematem elektrycznym z książki WKŁ "Volkswagen Passat"

Zmierzyłem napięcie na przetworniku hallotronowym: na aku.12,5V na zaciskach "1" i "3" (G40 str.242-243) było 11,3V. Taki spadek jest chyba do przyjęcia.

Z pinu "3" ww przetwornika wyprowadziłem do kabiny diodę LED. Po włączeniu zapłonu zapala się dioda, a gaśnie jakieś 6-7 sek po wył.zapłonu z charakterystycznym odgłosem puszczającego przekażnika.

Zrobiłem próbną jazdę. I silnik zgasł w momencie jak zgasła dioda...Czyli mam ewidentny dowód że gubi się zasilanie przetwornika hallotronowego!!!

A teraz pytanie:

-Czy ten przekażnik znajduje się w obudowie sterownika (komputera)?

-Czy gdyby nie przychodził sygnał na wzbudzenie tego przekażnika, mogę przetwornik hallotronowy zasilić "15", tą ktura idzie na cewkę zapłon.?

Domoślam się że w drugim przypadku (pytaniu) przestanie działać immo.

Pozdrawiam.

Edytowane przez zyga0440

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość malym3power

zaczelem sprawdzac i zaczelo cos sie dziac z prądami :( nie idzie napiecie na cewke na halotron tez brak cos sie pokidzkalo pompa paliwa tez przestala chodzic wogole przekaznik nie reaguje wymienilem na drugi i tez zero reakcji :confused:niestety rodzinka sie zjechala i po robocie na dzisiaj od jutra delegacja i niewiem kiedy wróce toldek1 ale napewno sie do ciebie zglosze po pomoc a tym czasem dziekuje za zainteresowanie sie tematem pozdrawiam:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do zyga0440 na razie nie kombinuj z tym zasilaniem, popatrzę w dokumentację i będę dopisywał do tego posta edytując go, jeśli kumasz co nieco w elektryce to może sie problem rozwiąże, rozumiem że LPG nie ma. Sprawdzałeś G40 a co z G28?

Metody sprawdzania czujników CKP w VW Passat /88-96/ 2.0l 1995-96

Kod silnika: AGG

Sprawdzenie masy połączenia we wtyczce do CKP

Pomiaru rezystancji dokonujemy pomiędzy pinem 3 a masą pojazdu- wskazanie zero.

Warunki pomiaru:

Zapłon wyłączony

Odpięta wtyczka od CKP

Sprawdzenie rezystancji pin 3 do masy

Jeśli wskazanie inne jak podane wyżej, sprawdź okablowanie.

Sprawdzenie napięcia zasilania czujnika

Pomiar na pinach 1 a 3 we wtyczce

Warunki pomiaru

Zapłon wyłączony

Odpięta wtyczka od CKP

Sprawdzenie rezystancji pomiędzy pinem 1 a 3 przy WŁĄCZONYM zapłonie – prawidłowe wskazanie to napięcie baterii jednak nie mniejsze niż 9V

Jeśli wskazanie inne jak podane wyżej, sprawdź okablowanie

Sprawdzenie sygnału CKP

Warunki pomiaru

Zaleca się wyjęcie przekaźnika pompy paliwa lub bezpiecznika

Zapłon wyłączony

Wpinamy wtyczkę do CKP

Wykonujemy wpinkę w pin 2 i 3 testerem LED – pamiętając o polaryzacji LEDA

Włączamy zapłon

Obracamy wałem

Wskazanie prawidłowe – pulsowanie LEDA

Edytowane przez toldek1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj toldek1!!!

Jak mi pierwszy raz zgasł silnik (jakieś dwa tyg. temu) na prostej drodze, przy prędkości ok.80km/h, nie miałem próbnika. Jedyne co mogłem zrobić, to sprawdzić zapasową świeca, czy jest iskra.

Nie było!!! Próbę robiłem na wyjściu cewki, z pominięciem palca i kopułki.

Wykluczyłem więc zasilanie paliwem.

Podejrzenie padło na : przetwornik hallotronowy, cewkę zapłonową ze wzmacniaczem zapłonu i w ostateczności na sterownik (komputer). Po kilku minutach postoju silnik zapalił jakby nigdy nic.

Po trzech dniach identyczna sytuacja. Odstałem ok.10 minut, silnik zapalił i pojechałem do elektryka. Stwierdził na 95% że to cewka zapłonowa, że tak się w tych Passatach dzieje.Miał nową cewkę BERU.

Po 2-ch dniach, w podobnych okolicznościach, silnik znowu zgasł.Ale miałem juz przy sobie próbnik diodowy i książkę ze schematem.Przy włączonym zapłonie nie było napiecia na pinie 3(z ozn."+") przy aparacie zapł.

Po kilku minutach włączyłem zapłon, napięcie już było, silnik zapalił.

Czujnika prędkości obr. G28, nie brałem pod uwagę.

Ty masz podobny silnik. Nie wiem jaki masz aparat zapłonowy, u mnie o n-rze: 0 237 520 061.

--Ale czy u Ciebie zasilanie aparatu zapłonowego podtrzymywane jest ok. 7-8 sek po wył. zapłonu, tak jak u mnie?

--Czy G28 ma wpływ na sterowanie przekaźnikiem podającym zasilanie na aparat zapłon.?

--LPG niestety mam.

Dzięki za poprzedni post, jutro pójdę do samochodu.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pablomed

Co do Vr-a. Przecież po pierwsze 1991 to motronic 2,7, 2,9 ma potrójną cewkę zapłonową z trzeba kablami sygnałowymi od ECU i widać na pierwszy rzut oka jaki jest.

Po drugie ECU od 2,7 ma nie 55 a 68 pinów. Po trzecie pin z którego wychodzi kabel na moduł z cewką to 8. Tyle z nieścisłości co zauważyłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności