Skocz do zawartości
Gość error106

Dymiący Passat B3 Kombi

Rekomendowane odpowiedzi

Gość error106

Witam,

zakupiłem niedawno Passat'a B3 Kombi 1.8i (benzyna) 1990r. po remoncie i od niedawna mam mały (duży?) problem, mianowicie autko trochę zaczęło mi dymić. Owe dymienie jest koloru białego (szarego) i pojawia się tylko i wyłącznie w momencie aż silnik złapie temperatury. Dymienie jest jednostajne ale w momencie jak "depnę" w gaz pojawia sie mała szara chmurka.

Nie mam pojęcia co to może być i czy dam rade sam naprawic owy problem.

(woda w zbiorniku jest nalana wiec to nie problem przegrzewania).

 

I jeszcze na uboczu mam pytanie na temat wspomagania, jezeli gubie olej (czasami spore plamy zostaja) to czy do wymiany jest maglownica czy moze moge popatrzec gdziec indziej i wystarczy wymiana jakiejs uczelki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymień uszczelniacze trzonków zaworów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość PAPAJ

Siemka kolego ja miałem ten sam problem z dymkiem kopcił jak się nagrzał i miałem małe ubytki oleju. Sprawdziłem ciśnienie na tłokach na każdym mam 12 więc jest OK wymieniłem uszczelniacze i dymek zniknął jeszcze sprawdzę po paru kilometrach czy olej będzie ubywał ale myślę że będzie OK. A co do maglu to musisz wymienic cały są tam walnięte uszczelniacze jak je wymienisz będziesz miał spokój na krótką metę po jakimś czasie zacznie znowu cieknąc z powodu zużytych wałeczków które wchodzą w owe uszczelniacze. Kup sobie używany magiel jest mniej roboty koszt takiego magla jak w moim przypadku dałem 150 za magiel i 100 za wymianę ale są magle i po 300 więc musisz poszukac gdzie mają taniej. Pozdrawiam i powodzonka w naprawie;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość error106

Dzieki serdeczne za wszelka pomoc :)

Cieszy mnie fakt ze nie bedzie to monstrualny koszt za naprawe, ale mam pytanie czy jestem wstanie sam zalozyc nowa maglownice i uszczelniacze na zaworach ?

 

I czy koniecznie trzeba wymieniac od reki te uszczelniacze, czy moge pojezdzic jeszcze z 400KM i dopiero wtedy zmienic ? czy moze to jakos negatywnie na auto wplynac ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z czasem zawalisz katalizator, chociaż ja już tak przejechałem parę tysięcy i na razie jest OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Czarnyy

Co to jest ten magiel gdzie znajduje sie ten uszczelniacz możecie coś więcej napisać o tym bo wczoraj mi wszystko elegancko chodziło a dzisiaj jak jechałem do kościoła tez mi troszkę kopcił na szaro czy to to czy tylko dlatego ze zimno było jak najprościej dowiedzieć sie czy to ten magiel czy te uszczelniacze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co to jest ten magiel gdzie znajduje sie ten uszczelniacz możecie coś więcej napisać o tym bo wczoraj mi wszystko elegancko chodziło a dzisiaj jak jechałem do kościoła tez mi troszkę kopcił na szaro czy to to czy tylko dlatego ze zimno było jak najprościej dowiedzieć sie czy to ten magiel czy te uszczelniacze

 

Czarnyy ;

 

Maglownica to inaczej przekładnia kierownicza ( w tym przypadku ze wspomaganiem).Uszczelniacze trzonków zaworów po pewnym czasie stają się twarde i nie spełniają swej roli - przepuszczają olej, jedynie wymiana na nowe ( możliwa wymiana bez zdejmowania głowicy).;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość error106

To ponowie jedno pominiete pytanie:

Czy jestem wstanie sam zalozyc nowa maglownice i uszczelniacze na zaworach ?

albo chociaz sama maglownice badz uszczelniacze :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To ponowie jedno pominiete pytanie:

Czy jestem wstanie sam zalozyc nowa maglownice i uszczelniacze na zaworach ?

albo chociaz sama maglownice badz uszczelniacze :)

 

Jeśli masz zdolności manualne w zakresie mechaniki niekoniecznie samochodowej , to przekładnię możesz spróbować wymienić , będzie sporo pracy- zastanów się nim się tego podejmiesz. Uszczelniacze wymień w warsztacie .;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość error106

Manuale zaparcie mam bo jakby nie patrzec zbudowalem juz kilka kin domowych wraz z subami i ogolnie lubie takie rzeczy, ale skoo mowisz ze zabawy z tym jest duzo to chyba faktycznie lepiej do warsztatu dac auto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość error106

Bylem w warsztacie i mily pan powiedzial ze wymiana samych uszczelniaczy trzonkow zaworow nie zlikwiduje kopcenia, powiedzial ze trzeba powymieniac jeszcze pierscienie, pierscienie olejowe, panewki. Koszt okolo 2500zł czyli wiecej niz sprawny uzywany silnik VR6.

Wymiana maglownicy to sama robocizna 450zł (choc to dla mnie dziwne bo robocizna przy wymianie sprzegla tylko 350zł a roboty duzo wiecej).

I teraz nie wiem co mam robic :(

 

Jest jedna opcja, poczekac rok z tym co jest i wtedy wyjade do belgii i tam mam swojego dawce organow (Angik Ventoo 96r chyba, cale przednie zawieszenie i wal kardana pasowal do paska), i wtedy w belgii powymienial bym te wszystkie rzeczy. Tylko teraz pytanie, czy moge tym autem jezdzic i czy nic sie nie pogorszy (przez te nie wymienione rzeczy) ?

 

I skoro pan w warsztacie powiedzial ze raczej trzeba tez wymienic pierscienie olejowe wiec same uszczelniacze zaworow raczej na pewno nie zlikwiduja dymienia ?

(dymienie sie pojawilo jak przejechalem okolo 300KM w polsce, i zaczelo dymic nagel)

Silnik ma 250 000KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bedek71

Ja miałem podobny problem w 2.8 jeździłem tak 2 i pól roku , mechanicy mówili mi ze to paruje woda z katalizatora. Jeździłem tak i jeździłem aż pewnego dnia auto stanęło, pojechałem do mechanika żeby wymienić uszczelkę pod głowicą , okazało się ze panewki popękane i ogólnie cały ślinik do wywalenia... a wszystko przez źle założony rozrząd oraz krzywo przykręconą głowicę przez gościa który wymieniał rozrząd i sprzedawał mi auto ;/;/

Moim zdaniem warto pojechać do dobrego mechanika i sie trochę wykosztować :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość error106

I wydac 2500zł i miec dalej 1.8i, a za 1650zł mozna kupic juz silnik VR6.

I co dziwniejsze to dymienie to z dnia na dzien sie pojawilo, nie stopniowo czy cos tylko zaczal dymic i juz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bedek71

Ja inwestował bym w swap ,tylko że nie wiadomo na co sie trafi ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość error106

Dlatego sie narazie pytam co robic bo wymiana silnika calego to jednak juz troche duza inwestycja, jaka jest szansa ze wymieniajac uszczelniacze trzonkow zaworow dymienie ustapi ?

A moze zly olej zostal nalany ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sie nie zabieral tak odrazu za maglownice tylko dokladnie zlokalizowal wyciek.... a co do wymiany uszczelniaczy to lepiej powierzyć to mechanikowi.... ja ostatnio zapłaciłem ok 130 zl za wymiane bez ściągania głowicy , a dobre (zielone) uszczelniacze jak sie dobrze zakręcisz to wychodzą po niecałe 2 zl sztuka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

error106 ;

 

Jest większe prawdopodobieństwo , że spala olej poprzez uszczelniacze zaworów ( są to gumowe uszczelniacze , które z czasem stają się twarde jak byś miał je wykonane np z drewna , poza tym kruszeją) niż tandem cylinder - pierścień. Poza tym jak Ci mechanik proponuje wymianę tylko pierścieni , to również może być to półśrodek , bo w miarę zużywania się cylindry stają się owalne ( pewno o tym nie powiedział)- wtedy szlifuje się cylindry, wstawia większe tłoki oraz pierścienie pod nowy wymiar cylindrów. Możesz sprawdzić ciśnienie sprężania ,a potem wykonać próbę "olejową" i wszystko będzie jasne , czego można się spodziewać. Właśnie , a jaki olej masz zalany i jaki przebieg - jeśli znasz ( ORI ).;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość error106

Olej jaki jest nalany to (dokladnie nie powiem) olej do silnikow Diesla i jednoczesnie zalozony nowy filtr oleju, przejechalm z nowym olejem lacznie okolo 450km.

Pierscienie wydaja mi sie dobre gdyz problem pojawil sie nagle a nie stopniowo (a pierscienie raczej nie beda zuzywac sie odrazu) a gumowe uszczelniacze mogly sparciec i poprostu jednego dnia pekly i zaczely kopcic.

 

"Możesz sprawdzić ciśnienie sprężania ,a potem wykonać próbę "olejową" i wszystko będzie jasne"

Hmm domowym sposobem nie dam rady chyba sprawdzic cisnienia sprezenia ?

A probe olejowa nie mam pojecia jak wykonac :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Olej jaki jest nalany to (dokladnie nie powiem) olej do silnikow Diesla i jednoczesnie zalozony nowy filtr oleju, przejechalm z nowym olejem lacznie okolo 450km.

Pierscienie wydaja mi sie dobre gdyz problem pojawil sie nagle a nie stopniowo (a pierscienie raczej nie beda zuzywac sie odrazu) a gumowe uszczelniacze mogly sparciec i poprostu jednego dnia pekly i zaczely kopcic.

 

"Możesz sprawdzić ciśnienie sprężania ,a potem wykonać próbę "olejową" i wszystko będzie jasne"

Hmm domowym sposobem nie dam rady chyba sprawdzic cisnienia sprezenia ?

A probe olejowa nie mam pojecia jak wykonac :)

 

error106 ;

 

Silnik o oznaczeniu ABS to benzyniak , a Ty piszesz , że zalany olejem do diesla , i na dodatek nie wiesz jakim.:584:

 

Kiedyś jak kupiłem B3 ( silnik 1,6 Pb RF 72 KM ) to zrobiłem w warsztacie pomiar ciśnienia sprężania i na jednym cylindrze ciśnienie było niższe niż na pozostałych ( równe).Był zalany olej Shell 15W40 ja zmieniłem na Castrol 15W40 i po jakimś czasie ciśnienie wyrównało się - w górę do pozostałych cylindrów.

Ciśnienie sprężania sprawdzisz w warsztacie i mechanik powinien wiedzieć jak zrobić próbę olejową - przed drugim pomiarem do każdego cylindra wstrzykujemy "działkę " oleju silnikowego i uruchamiając rozrusznik rozprowadzamy olej po ściankach gładzi cylindrów , wtedy drugi pomiar i porównujemy wykresy przed i po dodaniu oleju . Jeśli znacznie wzrosło ciśnienie sprężania to będzie świadczyło o zużyciu pierścieni ,cylindrów a być może i tłoka(ów).Wartość ciśnienia sprężania ma duże znaczenie , ważne jest też jak napisałem wcześniej aby we wszystkich cylindrach było jak najbardziej porównywalne.

Zresztą mechanik będzie wiedział jakie wnioski ma wyciągnąć z tych pomiarów ( poza kasą ),

.Powodzenia;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności