Skocz do zawartości
pogromca

passat TDI nierówno przyspiesza

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie, znowu pojawił się problem z moim passatem. taka sytuacja: dojeżdżam do górki, obroty 2000, bieg trzeci, wciskam gaz do deski(kontrolnie, zwykle tak nie robię), auto ciągnie ochoczo, obroty 2300, auto nie ciągnie wyrażnie słabe, obroty 2600, znowu ciągnie, potem słabnie i ciągnie i tak w miare regularnych odstępach do 3000 obr, a od 3000 do 3500 już daje kopa i bieg 4. Mam nadzieje że w miarę przejrzyście napisałem. Na prostej drodze efekt jest mniej odczuwalny ale odczuwanly, szczególnie przy wyprzedzaniu i na 3 biegu. Nie wiem co to może być, co podejrzewacie? Przepływomierz odpada bo jest wymieniony z pozytywnym efektem. Jestem już umówiony z mechanikiem ale chciałbym poznać jeszcze Wasze opinie bo nie wiem czy on będzie w stanie coś znaleźć.

Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Jesteś pewnien za ten przepływomierz. Skąd go masz, że bankowo go wykluczasz?

Tak tylko pytam bo dla mnie program regeneracji Bosch w ASO to jedyne sensowne źródło przepływek.

 

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz jest właśnie Boscha nie z ASO, ale nowy i z takimi samymi numerami jak na starym. Ze 2 miesiące temu był wymieniany. Tylko przedtem jak miałem uszkodzony przepływonierz to auto wcale nie przyspieszało a teraz to co innego-przyspiesza dobrze tylko nie non stop, skokami, poza tym zauważyłem że pali teraz więcej ON niz kiedyś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość falis

Bycmoze to elektrozawor, ktory steruje praca turbiny. Ja mialem walniete obydwie rzeczy (przeplywomierz i elektrozawor ) i musze powiedziec ze objawy sa bardzo podobne przy obydwoch. Bycmoze ktorys pompowtryskiwacz pada, moze jakis inny czujnik. Najlepiej pojedz do kogos kto ma VAG-a i podepnij samochod. To jest to od czego powinienes zaczac.

Ja wlasnie worcilem z takiego zabiegu i teraz wszystko elegancko smiga, okazalo sie ze nie stykala mi wtyczka od przeplywki i tez mocy nie bylo. Naprawa zajela 5 min i wszystko smiga, a przy okazji mam zmieniony jezyk kompa na angielski :) :629:

 

ps. Za podpiecie kompa zaplacilem 30zl :) (to chyba nie jest wygorowana cena)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie zrobie jutro jestem umówiony z mechanikiem to pojade i zobaczymy co wyjdzie. Może poprosze żeby zmienił na chwile ten przepływomierz na nowy żeby mieć pewność. Mam nadzieję że coś tam wyjdzie na tym komputerku.

Przejechałem tym paskiem 140 tysiecy od nowości i jakoś nic się nie popsuło za wyjatkiem przepływomierza a teraz co chwile coś niedomaga. Czy to już ten czas :638: hehe mam nadzieję że nie.

No dobra jutro zdam relację z naprawy.

Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i wróciłem z badania, wyszły 3 błędy, prosiłbym kogoś w temacie o rozwinięcie tych błędów dokładnie co one znaczą, bo mechanik powiedział dokładnie tyle "Czyżby pompowtryski już siadały?"

17678 - "elektromagnetyczny zawór pompowtryskiwacza"

17675 - "elektromagnetyczny zawór pompowtryskiwacza"

17672 - "elektromagnetyczny zawór pompowtryskiwacza"

Przy opisie była jeszcze jakaś cyfra oznaczająca który to pompowtrysk ale już nie wiem jaka jest kolejność, mało to ważne chyba.

Proszę o komentarz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość falis

Hmmmm. Jesli to pompowtryskiwacze i szukalbys nowych to mam akurat do Twojego silnika (trzeba by jeszcze dokladnie sprawdzic, ale sa od wersji 100 i 105 KM). Jakbys byl zainteresowany to zapraszam, sprzedam w dobrej cenie. Kupilem do swojego 115KM, myslac ze sa od 130KM a tu zonk, ale kupilem je po bardzo okazyjnej cenie :)

Pompki sa nowiutkie, prosto z fabryki, nigdy nie uzywane, jesli chcesz to daj znac na priva to podesle Ci dokladne fotki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andrii

Ja mam taki sam silnik jak kolega i podobny problem.Jak silnik byl zimny to wszystko ok ale jak złapal 90st to przy mniej wiecej 3000obrotów przerywał.Po podpięciu komputera wykazało błąd na 4 pompowtryskiwaczu.I faktycznie byl nadpalony.Teraz po wymianie(wczoraj wymienilem) juz nie ma tego problemu,ale za to silnik jakos nierówno pracuje,nie wiem czy to tylko kwestia resetu komputera czy jakoś reguluje się te pompowtryskiwacze.Kupilem go na allegro,niby miał pasowac do tego silnika,chociaż nr i wyglad minimalnie sie róznia.

 

A jeszcze takie pytanie,czy mozliwa jest regeneracja tych pompowtryskiwaczy,przez wymiane samej końcówki wtryskiwacza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej powinieneś wymienic pompowtryskiwacz na taki sam, chodzi o to żeby wszystkie 4 były takie same, np. ten co założyłeś może miec inną wydajnośc paliwową. Sam wymieniałeś ten wtryskiwacz? Rozumiem że znasz całą procedurę wymiany i dopasowania. Nie wiadomo czy w ogóle da się go dostroic. Podaj numer tego wtrysku albo link do aukcji.

Jeśli chodzi o regenerację, to rozmawiałem z gościem, który się tym zajmuje i mówi że jest to jak najbardziej możliwe, jednak w jaki sposób on je regeneruje to tego nie wiem. Ale wiem że nie wymienia się końcówki.

 

Przy okazji wspomnę coś o moim problemie. Nie szukam już przyczyn błędów pompowtryskiwaczy w samych pompkach, ale w zasilaniu paliwem.

Przypomniało mi się takie zdarzenie-wymieniono mi w warsztacie filtr paliwa, następnego dnia zajrzałem profilaktycznie pod osłonę i zobaczyłem ropkę na chłodniczce paliwa, pojechałem do tego warsztatu i pokazałem to, gośc powiedział że jak się przykręca filter to tam jest taki oring, który powinien byc za kazdym razem wymieniany na nowy, ale w komplecie z filtrem go nie dają i on sam też takiego nie ma, więc zostawił ten stary-zdaje mi się że dokręcił tylko mocniej tą śrubę i paliwo już nie cieknie, ale mam pytanie-czy może byc tam teraz nieszczelnośc powodująca przedostawanie się powietrza do układu paliwowego??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość swiejas

Witam.

Posiadam Passata 1,9 TDI AFN z zmienionymi kostkami z 110 KM na ok 140 KM.

Przez ponad rok czasu było wszystko ok. tzn. przyśpieszał o niebo lepiej niż seryjny.

Mój problem polega na tym, że od jakiegoś miesiąca kiedy wcisnę pedał w podłogę na 4 lub 5 biegu momentami przyśpiesza jakby miał te swoje stare 110 KM. Czyli ciągle przyśpiesza, ale nie tak jak było wcześniej(na 1,2 i 3 biegu niby wszystko jest ok., lub ja tego nie czuję). Czytałem dużo na forum i wymieniłem przepływomierz fakt ze Skody, ale był identyczny, niestety nic się nie zmieniło. Po podłączeniu do komputera nie pokazuje żadnych błędów. Już nawet odkręciłem korek wlewu paliwa, bo znajomy powiedział mi, że silnik będzie wtedy dostawał więcej paliwa. Proszę o pomoc o co może chodzić. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkręcić korek wlewu paliwa ??? A co to za pomysł ??? No chyba, że masz wszystkie odpowietrzenia pozapychane. Ale sprawdź jeszcze połączenia wężyków pompy vacum i turbo po stronie IC.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
e od jakiegoś miesiąca kiedy wcisnę pedał w podłogę na 4 lub 5 biegu momentami przyśpiesza jakby miał te swoje stare 110 KM. Czyli ciągle przyśpiesza, ale nie tak jak było wcześniej(na 1,2 i 3 biegu niby wszystko jest ok., lub ja tego nie czuję).

może po prostu puchnie czytaj jest mu za gorąco - IC nie wyrabia przy takich upałach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności