Gość Kajman Zgłoś #1 Napisano 23 Marca 2008 Witam Serdecznie Mój problem wygląda następująco. Jechałem sobie wczoraj po babcie moim Passatem 1.9 TDI AFN. Wszystko dobrze autko jak zawsze dobrze sie prowadzi aż nagle hmm auto straciło moc i pełno dymu za mną Zjechałem na pobocze otworzyłem maskę i tam wszystko gra chodzi tak samo jak na co dzień, ale z tłumika wylatuje biały dym, bardzo duża ilość, śmierdziało strasznie taką hmm smołą. I przejechałem jeszcze parę KM. z tym dymem nie miałem wyjścia bo stałem w lesie. Dojechałem na stacje Orlenowską w małej miejscowości wyjąłem bagnet i suchy zero oleju, przed samą stacją zaczeła tykać i piszczeć kontrolka od oleju dojechałem na stacje, wlałem oleju ponad 2 L i bagnet dalej pokazywał 0 No nic mówię dzwonie po kolegę żeby mnie na hol wziął swoją B5. Dojechałem do domu postawiłem auto w garażu i od wczoraj stoi. I teraz pytania do was. Co to może być ? Uszczelka pod głowicą ? Jakieś pierścienie czy coś ? Czy jak jechałem trochę bez tego oleju czy silnikowi mogło się coś stać i czy dostał mocno po dupie ? Dodam, że temperatura silnika w normie. Wesołych Swiąt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość driver_b3 Zgłoś #2 Napisano 23 Marca 2008 Możliwe że poszły pierścienie (lecz wtedy by dymił na czarno), również możliwe jest wydmuchanie uszczelki pod głowicą, sprawdż poziom oleju i zobacz pod vw czy olej nie skapuje na ziemie, brak mocy mógł spowodowac katalizator (znajomy miał w vw golf IV jeżdził na kompa i stwierdzili że katalizator sie przytkał i lipa). Jeśli nic z tych rzeczy sie nie dzieje to jeszcze sie popytam starego pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gn310365 Zgłoś #3 Napisano 23 Marca 2008 na moj gust to wina turbiny sprawdz czy nie masz oleju w przewodach dop. powietrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość driver_b3 Zgłoś #4 Napisano 23 Marca 2008 oooo dobra uwaga nie wpadlem na to ale jeśli turbina to regeneracja sie nie opłaca gdyż jest droga i długo nie pokręci! polecam nową bądź używaną !! możliwy jest ubytek oleju i katalizator . Moc mógl stracić przez przypchanie pompowtryskiwaczy lub wtryskiwaczy (zależne co masz pod machą). Sprawdz przewody doprowadzające powietrze . sprawdz filtr powietrza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Kajman Zgłoś #5 Napisano 26 Marca 2008 Witam jeszcze raz. Tak jak kolega wspominał to jest wina TURBO. I teraz regenerować, kupić używkę, czy kupić nową ? Proszę o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gn310365 Zgłoś #6 Napisano 29 Marca 2008 jezeli cena nowej cie nie przeraza to najlepsze rozwiazanie ja regenerowałm i paru kumpli,dobrze robiom to w poznaniu w szczecinie troche nie tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Kajman Zgłoś #7 Napisano 30 Marca 2008 wysłałem ją do Jaworzna Mam nadzieje, że zrobią to elegancko cena koło tys. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gn310365 Zgłoś #8 Napisano 30 Marca 2008 udanej regeneracji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Kajman Zgłoś #9 Napisano 30 Marca 2008 http://www.turbo-tec.eu/ mam nadzieje, ze dobrze to zrobią nowa kosztuje 2.5 tys a pytałem mobilków na Cb mówili, że jak nie przekracza połowy wartości to można regenerować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Vw_maniak Zgłoś #10 Napisano 30 Marca 2008 Kolego Driver_B3 glupoty napisales, gdyby pierscienie puscily to by puscily olej do spalania czyli by kopcil na siwo, niebiesko, na pewno nie na czarno!! A pompowtryskow na pewno nie znajdziesz w tym modelu:p Strata mocy niebieska chmura za autem i zero oleju w silniku oznacza ze turbo puscilo oliwke do komory spalania. Kolego Ciesz sie ze Ci korbowodow nie pokrzywilo, masz szczescie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gn310365 Zgłoś #11 Napisano 30 Marca 2008 udanej regeneracji i zero reklamacji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gkotula Zgłoś #12 Napisano 16 Marca 2009 Witam, mam problem, moj passat 1,9 tdi 110 km 99r, dosc mocno kopci na siwo w czasie jazdy, otoz regenerowalem turbine, zalozone mam nowe pierscienie, glowica jest sprawdzona i jest wporzadku, wiec co to moze byc, juz mnie zaczyna strasznie irytowac to kopcenie, prosze pomożcie!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adik__ Zgłoś #13 Napisano 16 Marca 2009 a filtr paliwa zmieniłeś ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #14 Napisano 16 Marca 2009 Jesli głowica a szczegolnie uszczelka jest wporządku i nigdzie do komory spalania nie dostaje się płyn chłodzacy ,to byc moze wine za to ponoszą lejące wtryski. Oczywiście kąt wyprzedzenia zapłonu, dawke paliwa, dobrze działający EGR idt. masz w porządku?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gkotula Zgłoś #15 Napisano 18 Marca 2009 wydaje mi sie ze tak ,jutro podjade jeszcze do mechanika bo dostalem nr telefonu, podobno znachor we Wrocławiu. A ile takie wtryski moga wyniesc? Dziekuje za odpowiedz! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kileradas Zgłoś #16 Napisano 18 Marca 2009 Sprawdż szczelność węża wychodzącego bezpośrednio z intercoolera Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gkotula Zgłoś #17 Napisano 21 Marca 2009 dziekuje, w poniedzialek odaje do mechanika, podobna jakis bardzo dobry, bo nawet artukuly pisał do MotoŚwiat. Dam znadz co z tego wyniknelo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gkotula Zgłoś #18 Napisano 24 Marca 2009 mechanicy sprawdzali i nic narazie nie znalezli, na komputerze nic nie pokazalo, szukaja a ja czekam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #19 Napisano 30 Marca 2009 Dobrze kolega ci podpowiadał sprawdź szczelność rury idącej od intercolera a szczególnie te dwa gumowe łączenia zaraz za pokrywą zaworów na grubej rurze, lubią pękać od spodu tak że nie widać tego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gkotula Zgłoś #20 Napisano 31 Marca 2009 i mozliwwe ze bedzie pobieral olej i kopcił? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach