Skocz do zawartości
Gość Krucha

Zagadka - Co to jest?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Krucha

Witam!

 

Mam pytanie do doświadczonych Passaciarzy - Co to jest to na zdjęciach (1 z wtyczką 2)?

 

Silnik 1,6 '98.

 

Zauważylem niedawno, że pojawiło się w okolicach silnika dziwne 'cykanie'. Włącza się ono od 1200 obrotów. Poniżej cykania nie ma.

 

Uwaga: Cykanie znika gdy odłączy się wtyczkę 2 (przypadkiem na to wpadłem).

 

 

Co to jest to 1 i dlaczego jak odłączę wtyczkę 2 to nie 'cyka'?

 

 

Do wygrania piwo na zlocie oraz inne atrakcyjne nagrody...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kantorek

Panowie, pomozmy koledze - ja nie wiem :647:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to chyba jakiś CYKACZ :611:

A tak serio to :583:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest czasami czujnik Halla ? (pod okragla pokrywka cykacza :629: )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

To jest czujnik Halla (HallGeber) :)

 

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Czujnik Halla na 100% :)

 

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krucha

Eee....

 

Fajnie, a co ten czujnik robi??? I dlaczego cyka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Czujnik ten akurat może mieć związek z wałkiem rozrządu ale mogę się mylić :( . Jest to kolejny czujnik, który odpowiada za rozwijanie pełnej mocy silnika. Bardzo często odpowiada on przy wałku rozrządu za zmienne fazy rozrządu itp. Jeżeli taki czujnik czyka tzn. że jest z nim coś nie w porządku. Czujnik ten normalnie pracuje bezszelestnie. Być może w Twoim przypadku ociera się on o wałek itp.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik halla podaje sygnał o położeniu wału i należy do układu sterującego momentem zapłonu, zazwyczaj mają 2 lub jedno wyjście i oporność ok 800 om (tam jest drut nawinięty na rdzeń). Czujnik halla działa jak przerywacz w zwykłym układzie zapłonowym, tylko że działa na innej zasadzie, zbiera impulsy z obrotów aparatu zapłonowego żeby w odpowiednim momencie położenia wału wystąpiła iskra. Można go sprawdzić zwykłym omomierzem.

 

Czujnik Halla jest umieszczony w rozdzielaczu zapłonu i przesyła on sygnał do urządzenia sterującego silnikiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:614: To nie jest czujnik halla

Jest to siłownik podciśnieniowy do przełączania kolektora ssącego.

 

schematahl6cs.th.jpg

 

Samochody z przełączanym kolektorem ssącym

1 – rozdzielacz paliwa z zaworami wtryskowymi

2 – wąż podciśnienia

3 – moment dokręcenia 10 Nm

4 – rura płynu chłodzącego

5 – do kolektora ssącego

6 – pompa strumieniowa do wzmacniacza siły hamowania

7 – trójnik do wzmacniacza siły hamowania

8 – zawór zwrotny

9 – do zaworu elektromagnetycznego N80 zbiornika węgla aktywnego

10 – jednostka J338 sterująca przepustnicą. Silnik AHL i ARM.

11 – pierścień uszczelniający

12 – trójnik

13 – zawór zwrotny (Zwracać uwagę na położenie zamontowania.)

14 – uszczelka

15 – do zaworu specjalnego

16 – moment dokręcenia 10 Nm

17 – zawór N112 nadmuchu wtórnego powietrza (Tylko silnik ANA)

18 – wspornik

19 – wtyczka

20 – moment dokręcenia 20 Nm

21 – łożysko gumowo-metalowe

22 – podpora do kolektora ssącego

23 – zawór N156 przełączający kolektor ssący

24 – siłownik podciśnieniowy do przełączania kolektora ssącego

25 – osłona

26 – pierścień uszczelniający

27 – sprężyna naciskowa

28 – wałek przełączający

29 – wspornik do miarki oleju

30 – górna część kolektora ssącego

31 – dolna część kolektora ssącego

32 – pierścień uszczelniający

33 – łącznik gumowy z opaskami mocującymi

 

Sprawdzanie przełączania kolektora ssącego

 

przecznikkolektora8jd.th.jpg

 

Sprawdzanie prawidłowości działania

– wymontować osłonę przy siłowniku podciśnieniowym;

– uruchomić silnik i pozostawić na obrotach jałowego biegu;

– zwiększyć obroty silnika przy pomocy drugiego mechanika (uderzeniowo) i obserwować siłownik podciśnieniowy przełączający kolektor ssący: siłownik musi przyciągnąć.

 

Jeżeli przełączenie nie działa w opisany sposób:

– sprawdzić, czy mechanika przełączania nie jest zatarta. W tym celu poruszać dźwignię ręcznie;

– sprawdzić, czy przewody podciśnienia są prawidłowo podłączone;

– sprawdzić szczelność układu podciśnienia wraz z zasobnikiem podciśnienia.

 

Jeżeli przełączenie nadal nie następuje, przeprowadzić następujące kroki naprawcze.

Podłączyć tester VAG - VAS 5051

– wybrać „01 – Układy z diagnozą własną”;

– wybrać „Sterowanie silnikiem”;

– wybrać „Części elektryczne”;

– wybrać „Funkcję lub część”;

– wybrać „Zawór N156 przyłączający kolektor ssący”.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krucha

Marek ma rację... tak mi się wydaje, bo na tym schemacie widać dokłądnie a na poprzednim HHA jest coś innego.

 

No a do czego to służy?? - POMOCY

 

(podpowiedź: to cykanie może być w górnej części silnika, nie wiem, dokłanie nie słyszę - ale ustaje po odłączeniu tego złącza)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
do czego to służy??

 

Jest to to siłownik podciśnieniowy jak sama nazwa wskazuje, który przy większym pociśnieniu w silniku (czyli przy większych obrotach) struje przełączaniem kolektora ssącego. czyli zwiększa lub zmniejsza przepustowość (ilość) doprowadanego powietrza do silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krucha

Dzięki Marek, nie zauważyłem tego sprawdzania poprawności działania...

 

A masz może pomysł jaki to może mieć wpływ na cykanie?

Czy tam są jakieś łopatki które mogą cykać (w środku kolektora) albo może to powodować cykanie np. zaworów w silniku?

 

Zauważenie tego cykania zbiegło się z wymianą oleju. A może jest on za rzadki (np. wcześniej był mineralny (może być mineralny przy takich zaworach?), może Niemiec taki lał) a ja zalałem Valvoline 10W40?

 

Ktoś jeszcze ma jakiś pomysł?

 

Cykanie nie jest uciążliwe. Słychać je właściwie tylko po podniesieniu maski, albo przy uchylonej szybie po wsłuchaniu się. Po prostu nie pamiętam czy było ono wcześniej i martwię się, żeby coś się nie uszkodziło.

 

Dzieki z góry za wszelkie pomysły...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krucha

Piszę tylko po to, żeby temat pojawił się na 1 stronie... :619:

 

POMOCY

 

//a chcesz znaleźć się na pierwszej stronie ostrzeżeń ? żeby to było ostatni raz - jak ktoś będzie znał odpowiedź to Ci pomoże

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zauważenie tego cykania zbiegło się z wymianą oleju

 

No chyba że ktoś zaingerował w elektrykę przy tym elemencie, nie kontaktująca (wtyczka, przewód do wtyczki, styki, inne)

Może ktoś się siłował z filtrem oleju i niechcący poruszył ten element. Jednak nie ma on nic wspólnego z olejem.

 

Jeśli słychac delikatne cykanie to znaczy że siłownik działa, jedna jeśli chciałbyś się upewnić czy wszystko jest w porządku należało by podpiąc auto do komputera (testera VAG) i wykonać odczyt błędów lub bloków, lub jak opisałem wcześniej czy siłownik porusza się przy dodawaniu gazu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krucha

Poruszyć nic nie poruszyli, bo przy wszystkim byłem ;)

 

Czy ten tester VAG (wszyscy o nim mówią) posiadają tylko serwisy ASO, czy może to mieć jakiś 'normalny' mechanik?

 

A może jest to tylko Soft który można sobie zainstalować i połączyć się z laptopa?

 

(Cykanie jest regularne jakby cos w silniku, nie jest to pojedyncze cyknięcie np. przy nasićnięciu pedału gazu) to cyka: cyk cyk cyk (hehe)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość koksik

mnie tez cyka jak podniose maske (ale nie zawsze) :611:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam spis tematów specjalnie zrobiony dla użytkowników passata B5

Znajduje się on w dziale: Passat B5 (3B i 3BG)

 

SPIS TEMATÓW B5 FAQ - czyli zanim coś napiszesz - przeczytaj

 

tu jest naprawdę prawie wszystko wytłumaczone - Co do czego gdzie i jak - również jest dział diagnostyka VAG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lucas.p

Witam, mam ten sam problem mam passka ten sam rocznik 98, i motor 1.6 tez mi cyka cos przy kolektorze czy ktoś wie jak dokładnie sie tego pozbyć? i jaki może być koszt? Z góry dzięki za info.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grynio77

Witam! Mam ten sam motor i też mi cyka :zalamany:

Ale myśle, a nawet wiem, że to przypadłość tego motoru. Gdyż jakieś pół roku temu rozebrałem to ustrojstwo. Jest tam taki plastikowy wałek z plastikowymi płytkami (zamykającymi prześwit kolektora ssącego) i plastikowymi uszczelniaczami. Dosłownie grzechotka. Pod wpływem (i w takt) zasysanego powietrza plastiki rezonują i efekt jest jaki jest.

Dokładnie to obejrzałem czy nic nie jest pęknięte, porównałem ze zdjęciem "nówki sztuki" z netu czy nic nie jest urwane no i wszystko ok. Zaraz po złożeniu przestało cykać :D ale tylko na moment :zalamany: i teraz raz cyka a raz nie.

W każdym bądź razie nie jest to żadna usterka, tylko nie dopracowanie producenta. Cały element z plastiku (długi na szerokość kolektora ssącego) podparty tylko w dwóch miejscach z mnustwem luźnych elementów plastikowych, pracujący w podciśnieniu (przewiewie ;) )

No i efekt jest jaki jest.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności