Gość Krucha Zgłoś #1 Napisano 15 Maja 2006 Witam! Mam pytanie do doświadczonych Passaciarzy - Co to jest to na zdjęciach (1 z wtyczką 2)? Silnik 1,6 '98. Zauważylem niedawno, że pojawiło się w okolicach silnika dziwne 'cykanie'. Włącza się ono od 1200 obrotów. Poniżej cykania nie ma. Uwaga: Cykanie znika gdy odłączy się wtyczkę 2 (przypadkiem na to wpadłem). Co to jest to 1 i dlaczego jak odłączę wtyczkę 2 to nie 'cyka'? Do wygrania piwo na zlocie oraz inne atrakcyjne nagrody... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Kantorek Zgłoś #2 Napisano 15 Maja 2006 Panowie, pomozmy koledze - ja nie wiem :647: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Navkol Zgłoś #3 Napisano 15 Maja 2006 Jak dla mnie to chyba jakiś CYKACZ :611: A tak serio to :583: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
labach Zgłoś #4 Napisano 15 Maja 2006 A to nie jest czasami czujnik Halla ? (pod okragla pokrywka cykacza :629: ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #5 Napisano 15 Maja 2006 To jest czujnik Halla (HallGeber) HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #6 Napisano 16 Maja 2006 Czujnik Halla na 100% HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krucha Zgłoś #7 Napisano 18 Maja 2006 Eee.... Fajnie, a co ten czujnik robi??? I dlaczego cyka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #8 Napisano 18 Maja 2006 Czujnik ten akurat może mieć związek z wałkiem rozrządu ale mogę się mylić . Jest to kolejny czujnik, który odpowiada za rozwijanie pełnej mocy silnika. Bardzo często odpowiada on przy wałku rozrządu za zmienne fazy rozrządu itp. Jeżeli taki czujnik czyka tzn. że jest z nim coś nie w porządku. Czujnik ten normalnie pracuje bezszelestnie. Być może w Twoim przypadku ociera się on o wałek itp. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubotek Zgłoś #9 Napisano 18 Maja 2006 Czujnik halla podaje sygnał o położeniu wału i należy do układu sterującego momentem zapłonu, zazwyczaj mają 2 lub jedno wyjście i oporność ok 800 om (tam jest drut nawinięty na rdzeń). Czujnik halla działa jak przerywacz w zwykłym układzie zapłonowym, tylko że działa na innej zasadzie, zbiera impulsy z obrotów aparatu zapłonowego żeby w odpowiednim momencie położenia wału wystąpiła iskra. Można go sprawdzić zwykłym omomierzem. Czujnik Halla jest umieszczony w rozdzielaczu zapłonu i przesyła on sygnał do urządzenia sterującego silnikiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #10 Napisano 18 Maja 2006 :614: To nie jest czujnik halla Jest to siłownik podciśnieniowy do przełączania kolektora ssącego. Samochody z przełączanym kolektorem ssącym 1 – rozdzielacz paliwa z zaworami wtryskowymi 2 – wąż podciśnienia 3 – moment dokręcenia 10 Nm 4 – rura płynu chłodzącego 5 – do kolektora ssącego 6 – pompa strumieniowa do wzmacniacza siły hamowania 7 – trójnik do wzmacniacza siły hamowania 8 – zawór zwrotny 9 – do zaworu elektromagnetycznego N80 zbiornika węgla aktywnego 10 – jednostka J338 sterująca przepustnicą. Silnik AHL i ARM. 11 – pierścień uszczelniający 12 – trójnik 13 – zawór zwrotny (Zwracać uwagę na położenie zamontowania.) 14 – uszczelka 15 – do zaworu specjalnego 16 – moment dokręcenia 10 Nm 17 – zawór N112 nadmuchu wtórnego powietrza (Tylko silnik ANA) 18 – wspornik 19 – wtyczka 20 – moment dokręcenia 20 Nm 21 – łożysko gumowo-metalowe 22 – podpora do kolektora ssącego 23 – zawór N156 przełączający kolektor ssący 24 – siłownik podciśnieniowy do przełączania kolektora ssącego 25 – osłona 26 – pierścień uszczelniający 27 – sprężyna naciskowa 28 – wałek przełączający 29 – wspornik do miarki oleju 30 – górna część kolektora ssącego 31 – dolna część kolektora ssącego 32 – pierścień uszczelniający 33 – łącznik gumowy z opaskami mocującymi Sprawdzanie przełączania kolektora ssącego Sprawdzanie prawidłowości działania – wymontować osłonę przy siłowniku podciśnieniowym; – uruchomić silnik i pozostawić na obrotach jałowego biegu; – zwiększyć obroty silnika przy pomocy drugiego mechanika (uderzeniowo) i obserwować siłownik podciśnieniowy przełączający kolektor ssący: siłownik musi przyciągnąć. Jeżeli przełączenie nie działa w opisany sposób: – sprawdzić, czy mechanika przełączania nie jest zatarta. W tym celu poruszać dźwignię ręcznie; – sprawdzić, czy przewody podciśnienia są prawidłowo podłączone; – sprawdzić szczelność układu podciśnienia wraz z zasobnikiem podciśnienia. Jeżeli przełączenie nadal nie następuje, przeprowadzić następujące kroki naprawcze. Podłączyć tester VAG - VAS 5051 – wybrać „01 – Układy z diagnozą własną”; – wybrać „Sterowanie silnikiem”; – wybrać „Części elektryczne”; – wybrać „Funkcję lub część”; – wybrać „Zawór N156 przyłączający kolektor ssący”. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krucha Zgłoś #11 Napisano 18 Maja 2006 Marek ma rację... tak mi się wydaje, bo na tym schemacie widać dokłądnie a na poprzednim HHA jest coś innego. No a do czego to służy?? - POMOCY (podpowiedź: to cykanie może być w górnej części silnika, nie wiem, dokłanie nie słyszę - ale ustaje po odłączeniu tego złącza) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #12 Napisano 18 Maja 2006 do czego to służy?? Jest to to siłownik podciśnieniowy jak sama nazwa wskazuje, który przy większym pociśnieniu w silniku (czyli przy większych obrotach) struje przełączaniem kolektora ssącego. czyli zwiększa lub zmniejsza przepustowość (ilość) doprowadanego powietrza do silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krucha Zgłoś #13 Napisano 18 Maja 2006 Dzięki Marek, nie zauważyłem tego sprawdzania poprawności działania... A masz może pomysł jaki to może mieć wpływ na cykanie? Czy tam są jakieś łopatki które mogą cykać (w środku kolektora) albo może to powodować cykanie np. zaworów w silniku? Zauważenie tego cykania zbiegło się z wymianą oleju. A może jest on za rzadki (np. wcześniej był mineralny (może być mineralny przy takich zaworach?), może Niemiec taki lał) a ja zalałem Valvoline 10W40? Ktoś jeszcze ma jakiś pomysł? Cykanie nie jest uciążliwe. Słychać je właściwie tylko po podniesieniu maski, albo przy uchylonej szybie po wsłuchaniu się. Po prostu nie pamiętam czy było ono wcześniej i martwię się, żeby coś się nie uszkodziło. Dzieki z góry za wszelkie pomysły... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krucha Zgłoś #14 Napisano 19 Maja 2006 Piszę tylko po to, żeby temat pojawił się na 1 stronie... :619: POMOCY //a chcesz znaleźć się na pierwszej stronie ostrzeżeń ? żeby to było ostatni raz - jak ktoś będzie znał odpowiedź to Ci pomoże Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #15 Napisano 19 Maja 2006 Zauważenie tego cykania zbiegło się z wymianą oleju No chyba że ktoś zaingerował w elektrykę przy tym elemencie, nie kontaktująca (wtyczka, przewód do wtyczki, styki, inne) Może ktoś się siłował z filtrem oleju i niechcący poruszył ten element. Jednak nie ma on nic wspólnego z olejem. Jeśli słychac delikatne cykanie to znaczy że siłownik działa, jedna jeśli chciałbyś się upewnić czy wszystko jest w porządku należało by podpiąc auto do komputera (testera VAG) i wykonać odczyt błędów lub bloków, lub jak opisałem wcześniej czy siłownik porusza się przy dodawaniu gazu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krucha Zgłoś #16 Napisano 19 Maja 2006 Poruszyć nic nie poruszyli, bo przy wszystkim byłem Czy ten tester VAG (wszyscy o nim mówią) posiadają tylko serwisy ASO, czy może to mieć jakiś 'normalny' mechanik? A może jest to tylko Soft który można sobie zainstalować i połączyć się z laptopa? (Cykanie jest regularne jakby cos w silniku, nie jest to pojedyncze cyknięcie np. przy nasićnięciu pedału gazu) to cyka: cyk cyk cyk (hehe) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość koksik Zgłoś #17 Napisano 19 Maja 2006 mnie tez cyka jak podniose maske (ale nie zawsze) :611: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #18 Napisano 19 Maja 2006 Polecam spis tematów specjalnie zrobiony dla użytkowników passata B5 Znajduje się on w dziale: Passat B5 (3B i 3BG) SPIS TEMATÓW B5 FAQ - czyli zanim coś napiszesz - przeczytaj tu jest naprawdę prawie wszystko wytłumaczone - Co do czego gdzie i jak - również jest dział diagnostyka VAG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lucas.p Zgłoś #19 Napisano 30 Września 2007 Witam, mam ten sam problem mam passka ten sam rocznik 98, i motor 1.6 tez mi cyka cos przy kolektorze czy ktoś wie jak dokładnie sie tego pozbyć? i jaki może być koszt? Z góry dzięki za info. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość grynio77 Zgłoś #20 Napisano 2 Października 2007 Witam! Mam ten sam motor i też mi cyka Ale myśle, a nawet wiem, że to przypadłość tego motoru. Gdyż jakieś pół roku temu rozebrałem to ustrojstwo. Jest tam taki plastikowy wałek z plastikowymi płytkami (zamykającymi prześwit kolektora ssącego) i plastikowymi uszczelniaczami. Dosłownie grzechotka. Pod wpływem (i w takt) zasysanego powietrza plastiki rezonują i efekt jest jaki jest. Dokładnie to obejrzałem czy nic nie jest pęknięte, porównałem ze zdjęciem "nówki sztuki" z netu czy nic nie jest urwane no i wszystko ok. Zaraz po złożeniu przestało cykać ale tylko na moment i teraz raz cyka a raz nie. W każdym bądź razie nie jest to żadna usterka, tylko nie dopracowanie producenta. Cały element z plastiku (długi na szerokość kolektora ssącego) podparty tylko w dwóch miejscach z mnustwem luźnych elementów plastikowych, pracujący w podciśnieniu (przewiewie ) No i efekt jest jaki jest. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach