chlipek Zgłoś #1 Napisano 10 Lutego 2008 Witam. Niedawno nabylem passata 1.9 TDI 130 pd awx i mam kilka problemow. Glonym jest ogromne spalanie. Po przetasowaniu forum kupilem kabelek i... Bledow nie ma a logi wychodza dziwnie bo raz sa ok a pozniej przeladowuje nawet na postoju na niskich obrotach. Wrzuce je na forum ale najpierw chce zalatwic sprawe czujnika. Troche dziwna sprawa poniewarz bledu zadnego mi nie wykrylo a temp na liczniku wariuje. na poczatku jest ok dojdzie do 90 i pare minut jest ok a pozniej spada ponizej 70 a nawet do zera. Po podpieciu vaga na max widzialem 83 stopnie. Z tego co przeczytalem czujnik nie jest drogi i chyba od tego bym zaczal. Moglby mi ktos podpowiedziec gdzie go znajde i ewentualnie jak go zmienic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #2 Napisano 10 Lutego 2008 może być termostat nie czujnik,zmieniasz go wyjmując zawleczkę i czujnik wychodzi lekko,jest on od ściany grodziowej tak w połowie wysokości silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chlipek Zgłoś #3 Napisano 10 Lutego 2008 Mozliwe zeby termostat poszczal do ponad 80 stopni a nagle schlodzil silnik do prawie zera??? Termostat tez moge od razu wymienic bo nawet tanszy niz czujnik jest. Jakies sugestie odnosnie lokalizacji termostatu? bo czujnik juz mam. dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość boosterek Zgłoś #4 Napisano 10 Lutego 2008 czesc, mialem to samo, czujnik znajduje sie w przednim zderzaku, problem ktory obecnie posiadasz polega na tym ze prawdopodobnie zniszczyla sie izolacja na przewodach od czujnika temperatury i sie zwierają kabelki. mialem to samo, wycialem kawalek przewodu - ten ktory byl uszkodzony, wstawilem nowy zeby przewod nie byl zakrotki i po sprawie. pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #5 Napisano 10 Lutego 2008 boosterek chyba nie rozumiesz o jaki czujnik dokładnie chodzi,w zderzaku to czujnik temp zewnetrznej i to nie w zderzaku tylko przed chłodnicami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chlipek Zgłoś #6 Napisano 10 Lutego 2008 Ja tam sie zabardzo nie znam ale jakos nie wydaje mi sie zeby temp zewnetrzna miala cos wspolnego z temp silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #7 Napisano 10 Lutego 2008 dlatego napisałem "co ma piernik do wiatraka" do kolegi boosterek,więc myślę że czynik tem też ma coś wspólnego,ale musisz z vagiem się przejechać bo jak czyjnik będzie wariował to a na kompie bedzie dobra temp to znaczy że raczej czujnik,bi jakby skakała na kompie to może termostat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość boosterek Zgłoś #8 Napisano 10 Lutego 2008 to kolega nie sprecyzowal dokladnie o jaka temperature mu chodzi, ja mialem taka sama przygode ale z temperaturą zewnętrzną Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chlipek Zgłoś #9 Napisano 10 Lutego 2008 Generalnie na kompie pokazuje troche mniej niz na liczniku ale malo jezdzilem z vagiem. Jutro wezme kompa do pracy to sie wyjasni:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #10 Napisano 10 Lutego 2008 sprecyzował,"na poczatku jest ok dojdzie do 90 i pare minut jest ok a pozniej spada ponizej 70 a nawet do zera. Po podpieciu vaga na max widzialem 83 stopnie. Z tego co przeczytalem czujnik nie jest drogi i chyba od tego bym zaczal" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cinul Zgłoś #11 Napisano 10 Lutego 2008 Miałem podobny problem - temat kilka postów niżej. Tylko u mnie temp. była na zero. Możliwe że masz dziurawy czujnik i komp wariuje z temp cieczy chłodzącej (widzi zimny silnik i zwiększa dawkę paliwa). W moim przypadku turbina włączała sie już przy ok 1200 obr/min i samochód dostawał niezłego kopa a co za tym idzie spalanie było bardzo wysokie. Po wymianie czujnika wszystko wróciło do normy. Spalanie spadło nawet o 1 - 1,5 litra na 100 km. Czujnik powinien znajdować się za blokiem silnika. Jak już wcześniej wspominałem koszt czujnika wraz z robocizną wyniósł mnie 100 zł. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chlipek Zgłoś #12 Napisano 11 Lutego 2008 Termostat juz mam a czujnik bedzie jutro i zobaczymy:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chlipek Zgłoś #13 Napisano 12 Lutego 2008 Czujnik i termostat wymieniony!! Temperatura wrocila do normy!!! Dziekuje za wszystkie porady!!!:D:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wesley Zgłoś #14 Napisano 13 Lutego 2008 Witam kolegów,podepne sie wątek z jednym pytaniem - gdzie znajduje się czujnik temperatury płynu chłodzacego w AVB ( 74 kW - 2002 r) i czy z wypięciem wtyczki mogą być problemy ( jakies zatrzaski)?Chce zdiagnozować przyczyne chwilowego falowania obrotów na "lekko ciepłym" silniku i jest sugestia,ze ma to związek z czujnikiem...więc chce go w momencie falowania wyłączyć. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #15 Napisano 15 Czerwca 2008 Czujnik i termostat wymieniony!! Temperatura wrocila do normy!!! Dziekuje za wszystkie porady!!!:D:D Czy przy wymianie czujnika wylecialo troche plynu czy nic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #16 Napisano 15 Czerwca 2008 pewnie że wyleci,musisz coś podłożyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #17 Napisano 15 Czerwca 2008 Nie wiedzialem ze to takie pewne, wymienialem w A3 1.6 AEH i nie wyleciala ani kropla Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #18 Napisano 15 Czerwca 2008 a u mnie pół miski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Patryk Zgłoś #19 Napisano 23 Czerwca 2008 Wymieniłem dzisiaj czujnik cieczy chłodzącej gdyż objawy miałem takie jak opisał kolega w pierwszym poście!niby wszystko ok ale auto złapało opcje muł!turbina zaczyna dopiero dmuchać od 2700obrotów gdzie normalnie kopniak był przy 1800!nie wiem czym to jest spowodowane!od razu napiszę, że nie ja wymieniałem czujnik tylko znajomy mechanik!za czujnik zapłaciłem 67zł!zastanawia mnie tylko jedno!widzialem na pudelku nowego czujnika silniki do jakich jest teoretycznie przewidziany i nie było wsród nich 1,9tdi tylko 1,4tdi, 1,6fsi aczkolwiek znajomy powiedzial ze w sklepie dobrali mu po numerze poprzedniego czujnika!czekam na jakies pomysly czym to moze byc spowodowane!jutro spowrotem zaloze stary i zobacze czy bedzie poprawa!jak tak to chyba znaczy ze ten czujnik jednak lipa! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość vito6 Zgłoś #20 Napisano 6 Marca 2009 Witam... A ja z kolei mam inny problem z czujnikiem...Stary nie wskazywał temp w ogóle...Wymieniłem go na nowy kupiony w salonie vw i mimo wymiany dalej nie wskazuje temp a do tego pojawił się przez to nowy problem,samowłączający się wentylator klimy na drugi bieg po wł tylko stacyjki przy wył klimie... Co jest powodem tego wszystkiego....?? Pomocy..... Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach