Skocz do zawartości
Gość sebaku

Regulacja świateł drogowych

Rekomendowane odpowiedzi

Gość sebaku

Siemka wszystkim.Mam mały problemik chodzi oto że wymieniłem w pasku żarówki w lampach przednich lampy są te z halogenami żarówki H4 i H7 i teraz jest tak że światła drogowe biją w górę do połowy drzew mimo że była regulacja świateł mijania przeprowadzona.Pytanie jest takie: czy jest jakaś regulacja świateł drogowych???

Dodam że H4 i H7 to OSRAM SILVERSTAR +50%

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tutus

To są lampy zespolone. Jeżeli masz dobrze ustawione mijania ( w poziomi i pionie) to muszą być i dobrze ustawione drogowe. Jedynie jak włożysz żarówke odwrotnie to będzie świeciła tam gdzie nie powinna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sebaku

Przecież żarówki odwrotnie sie nie wsadzi raczej niema takiej możliwości a światła drogowe są ustawione.I co z tym fantem??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tutus

Nie ma takiej opcji. Jeżeli na pewno dobrze są założone i światła ustawione to nie mogą inaczej świecić. Jedynie może być jeszcze krzywy żarnik. Mało kiedy ale czasami tak bywa. Na próbę wsać jeszcze raz stawe i sprawdz. Można nawet i na ścianie. Z mijania masz wyraźną granice światła i cienia a z drodowych rozmazaną plamę. Wszystko to ma być na tej samej wysokiści

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz jeszcze raz czy masz Na pewno dobrze ustawione swiatla mijania :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja podlacze sie do tematu. Po wymianie zarowki na nowa prawe swiatlo mijania zaczelo swiecic za nisko (normalnie prawe swieci troszke wyzej niz lewe). Tak wiec podjechalem do sciany na okolo 10m, chcialem wyregulowac prawe, krecac wewnetrznym imbusem okazalo sie ze ta regulacja u mnie nie dziala. Sprawdzam w lewym i widac jak granica swiatla i cienia przesuwa sie gora/dol a w prawej lampie krece i cos przeskakuje. I tu mam pytanko, czy rzeczywiscie zamiast regulacji odwrocic zarowke i zobaczyc czy wtedy bedzie ok? Bo po wymianie nastapil problem. Jesli to mi sie nie uda to jak naprawic mechanizm podnoszacy? sa jakies czesci wymienne do recznego mechanizmu podnoszenia/opuszczania w ASO czy musialbym kupowac cala prawa lampe nowa????:6:56:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To ja podlacze sie do tematu. Po wymianie zarowki na nowa prawe swiatlo mijania zaczelo swiecic za nisko (normalnie prawe swieci troszke wyzej niz lewe). Tak wiec podjechalem do sciany na okolo 10m, chcialem wyregulowac prawe, krecac wewnetrznym imbusem okazalo sie ze ta regulacja u mnie nie dziala. Sprawdzam w lewym i widac jak granica swiatla i cienia przesuwa sie gora/dol a w prawej lampie krece i cos przeskakuje. I tu mam pytanko, czy rzeczywiscie zamiast regulacji odwrocic zarowke i zobaczyc czy wtedy bedzie ok? Bo po wymianie nastapil problem. Jesli to mi sie nie uda to jak naprawic mechanizm podnoszacy? sa jakies czesci wymienne do recznego mechanizmu podnoszenia/opuszczania w ASO czy musialbym kupowac cala prawa lampe nowa????:6:56:

 

Skoro przed wymianą żarówki świeciło dobrze to może poprzednią żarówkę też miałeś włożoną odwrotnie (nie wiem czy da się w ogóle tak odwrotnie włożyć).

Z tego co wiem to nie ma części do naprawy mechanizmu ręcznej regulacji. Ja sobie to sam naprawiłem.

Sprawdź czy plastikowa zębatka trzyma się na stałe na trzpieniu czy też się wokół niego kręci. Gdy kręcisz imbusem od góry to porusza się jedna zębatka i ona napędza drugą zębatkę tą na trzpieniu a on wtedy wkręca się lub wykręca z lampy (regulacja). Luźno kręcącą się zębatkę po trzpieniu możesz przykleić bardzo mocnym klejem (uważaj by nie skleić jej z obudową lampy). Jeśli jednak trzyma się się mocno trzpienia to w trakcie kręcenia imbusem (u mnie można też "krzyżakiem") dociskaj palcem tą zębatkę na trzpieniu (tak by ząbki nie przeskakiwały).

Ale najpierw zdiagnozuj sprawę dokładnie. Z prawej strony trochę ciasno ale da się coś zobaczyć i wetknąć paluchy. Do klejenia zdejmowałem lampy (w moim modelu AJM to łatwa sprawa)

O ile regulacja lamp w naszych paskach jest taka sama to wszystko będzie ok.

Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak wiec po wstepnych moich ogledzinach jest tak jak mowisz, przeskakuje zebatka, po przycisnieciu zebatki (tej przy trzpieniu) kreci sie ale nie wiem czy wogole trzpien sie obraca, bo lampa nie reaguje. Zarowki nie da sie wlozyc odwrotnie, tak wiec zarowka zalozona jest prawidlowo. Jezeli chodzi o zebatke przy trzpieniu, to jak rozbiore lampe to skleje to:) (mam nadzieje ze ten problem ograniczy sie tylko do tego). Mam teraz takie pytanie, jak sie odkreca lampe? Gdzie sa sruby trzymajace lampe i jakie zabiegi nalezy wykonac? (malo tam miejsca, czy musze sciagac filtr zeby sie tam dostac? I na co uwazac? kable jak odlaczyc? itp.) Nie chcialbym czegos popsuc juz do konca:D

 

 

P.S. Super Glu starczy do sklejenia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zmieniałem lewą żarówkę mijania to świeciła bardzo wysoko, a to dlatego, że dobrze jej nie założyłem. Po wyjęciu i ponownym (dobrym) zamontowaniu świeci OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak wiec po wstepnych moich ogledzinach jest tak jak mowisz, przeskakuje zebatka, po przycisnieciu zebatki (tej przy trzpieniu) kreci sie ale nie wiem czy wogole trzpien sie obraca, bo lampa nie reaguje. Zarowki nie da sie wlozyc odwrotnie, tak wiec zarowka zalozona jest prawidlowo. Jezeli chodzi o zebatke przy trzpieniu, to jak rozbiore lampe to skleje to:) (mam nadzieje ze ten problem ograniczy sie tylko do tego). Mam teraz takie pytanie, jak sie odkreca lampe? Gdzie sa sruby trzymajace lampe i jakie zabiegi nalezy wykonac? (malo tam miejsca, czy musze sciagac filtr zeby sie tam dostac? I na co uwazac? kable jak odlaczyc? itp.) Nie chcialbym czegos popsuc juz do konca:D

 

 

P.S. Super Glu starczy do sklejenia?

 

Musisz się przyjrzeć czy się obraca trzpień (zdejmij te plastiki co przeszkadzają, filtra nie trzeba zdejmować). Ale problem może być w tym, że trzpień wyskoczył z lampy i chociaż się kręci z zębatką to nie rusza lampą - nie przerabiałem tego ale jest na forum opis jak ktoś to z powrotem wkładał do lampy. Jak wyciągniesz lampę to może coś wyczaisz.

Demontaż lampy (w moim modelu) jest opisany tutaj:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=12400&highlight=lampy

ja dodatkowo odkręcałem drugą śrubkę bliżej środka auta (lepiej odgina się grill) klucz torx, u mnie 25.

Super glu wg mnie zdecydowanie nie da rady. Ja miałem dwuskładnikowy klej PLastic Welding System firmy Versachem a może być też distal, najlepiej szybkoschnący.

masz tu jeszcze inne wątki:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=15485&highlight=regulacja+reflektor

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=7880&highlight=regulacja+reflektor

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=14466

http://www.passat-b5.ru/index.php?option=com_content&task=view&id=348&Itemid=57

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za pomoc, poczytam i sie za to wezme w wolny weekend. O wynikach poinformuje:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andriusza77

Witam. Mam problem z automatycznym regulatorem świateł. Podczas pokonywania nierówności strasznie skrzypi łącznik regulatora świateł. Z tego co widziałem jest on przymocowany do zawieszenia. Na SKP posmarowali mi złączenia ale nic to nie daje. Podobno można ten element wymienić jeśli tak jak fachowo się nazywa gdzie mógłbym takie coś dostać i ile kosztuje :) Z góry dziękuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesc

Jakis czas temu zarowka mi sie spalila w przedniej lewej lampie. Pojechalem i kupilem nowa kosztowala 9zl zalozylem i zle swieci tzn. za nisko - swieci o polowe krocej od prawej :) od strony kierwocy mam mozliwosc regulowania 2 zarowek jednoczesnie gora/dol. Zle ja zalozylem czy trzeba ja jakos ustawic ? . Prosze o pomoc

Dodam ze to Passat b6

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czesc

Jakis czas temu zarowka mi sie spalila w przedniej lewej lampie. Pojechalem i kupilem nowa kosztowala 9zl zalozylem i zle swieci tzn. za nisko - swieci o polowe krocej od prawej :) od strony kierwocy mam mozliwosc regulowania 2 zarowek jednoczesnie gora/dol. Zle ja zalozylem czy trzeba ja jakos ustawic ? . Prosze o pomoc

Dodam ze to Passat b6

 

pozdrawiam

 

Sprawdź czy żarówka jest poprawnie zamontowana, czy dobrze siedzi w mocowaniach/uchwytach, etc.:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności