Skocz do zawartości
Gość wiater4

Nadmierne dymienie przy wciśnięciu gazu!

Rekomendowane odpowiedzi

Gość wiater4

Witam!

Jestem Nowym użytkownikiem tego forum. Zwracam się do wszystkich z zapytaniem i pomocą!?

 

W mojej B5 zauważyłem spadek mocy lub nawet jej brak. Oczywiście udałem się z tym do mechanika..jednego drugiego...trzeciego i kazdy gadał swoje. Zaprzestałem na tym że trzeba kupić przepływomierz powietrza. Po wymianie przepływomierza (BOSHA) nastąpiła częsciowa poprawa w mocy lecz pojawił się kolejny problem. A więc... po wciśnieciu pedału gazu z tłumika wydobywa się duża chmura dymu. I teraz nie wiem co może być przyczyną? moze mial ktoś podobny problem? Z góry dziękuję za pomoc!

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość elzbieta grela

witam

na mój nos to chyba wina wtrysków?

końcówki wtryskiwaczy jeśli są zużyte zamiast rozpylać paliwo po prostu ''leją''

i dlatego taki efekt?!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wiater4

To widocznie znowu bede musial sie przejechac do mechanika? Ale czy te wtryski napewno? Bo mi tylko dymi jak ladnie wcisne pedala do ziemi:) to ladny wydatek sie szykuje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli dymi przy deptaniu to tak ma byc,no chyba ze dymi tak ze swiata nie widac?? :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też zaczyna dymić coraz bardziej. Mocy ma odpowiednio - idzie jak burza, spalanie jest ok (jak wtryski leją to spalanie wzrasta) a jak depnę to z tyłu robi się duszno:D

 

Muszę sprawdzić dolot powietrza, czy czasem gdzieś nie ma nieszczelności (co i autorowi proponuję - bo czarny dym oznacza że coś z proporcją powietrze/paliwo jest nie tak)

Filtr powietrza musi być oczywiście czysty.

 

Ale podepnę się z pytaniem:

Czy zasyfiony EGR (nie cieknie) może powodować kopcenie??

wydaje mi się, że nie powinien mieć wpływu, bo mniejszy przelot spalin powinien powodować pobieranie większej ilości świeżego powietrza (analogicznie do zaślepienia całkowitego)

tylko nie wiem czy w takim przypadku jeśli komputer widzi że EGR jest sprawny to ustawia proporcje powietrza jak dla czystego zaworu. Jak to jest???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość audi a6

witam, proponuję sprawdzic przewody dolotowe do turbiny, szczególnie ten na dole pod turbo . często pęka i powoduje właśnie taki objaw.przy braku mocy należy sprawdzic przewody przy zaworze n75.każda nieszczelnośc powoduje niestety kopcenie na czarno a pompowtryskami się nie przejmuj. ewentualnie sprawdz wagiem dawki na poszczególnych cylindrach.pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość przemo-kaktus

Wiem, że to stary temat (może ktoś jeszcze będzie szukał), ale potwierdzam to co mówił przedmówca. W moim pasku b5fl, 2001, tdi130KM były identyczne objawy, podczas jazdy myślałem, że przyciemniłem sobie szyby z tyły i jakoś o tym fakcie zapomniałem, no ale bez żartów, bo może się komuś przyda:

- czarny dym z rury wydechowej nie wiem dokładnie, czy podczas spokojnej jazdy też, ale na pewno podczas przyspieszania,

- momentami czułem spadek mocy i już myślałem, że pada mi turbo bo podczas szybkiej jazdy jest moc, ale podczas przyspieszania, jakby ją trochę tracił,

Okazało się, że:

- nieszczelność w wężu dolotowym do turbo, tym od dołu (węże parcieją, a tam temp. jest spora)

Naprawa:

- wąż w aso tańszy niż w sklepach, ale i tak ponad 400pln, widziałem podobny na allegro, ale jest tyle podobnych, a niekoniecznie to właśnie jest to, przekład:

szukając jak najtańszego przewodu dotarłem do takiego w cenie niecałe 290pln, ale okazało się, że to nie ten, a więc uważajcie, a jak macie znajomego mechanika, to może kupi na siebie, bo oni zawsze mają zniżki.

- wymiana 40pln

i TAK JESTEM ZADOWOLONY, ŻE TO NIE TURBO, TERAZ ŚMIGA JAK TRZEBA

POZDRAWIAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem to tydzień temu. Z wielkim dymem wróciłem 500km z Łeby. Potwierdzam wąż w ASO VW ok 450zł w skodzie 430 :/ To nie do pomyślenia zdzierać za kawałek gumy tyle kasy..Nie polecam kupowania używek. Tylko nowy i oryginał. Po wymianie wszystko wróciło do normy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności