Skocz do zawartości
bolsfanwk

wymiana rozrządu b5 1.9 tdi 90 koni, najprościej i najszybciej :)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mialem problem ponieważ ciekło mi z simeringa na wale z przodu silnika,

i generalnie wymianę każdy przeprowadziłby po przez ściągnięcie całego przodu, albo po przez jakieś odchylenie przodu... co wiążę się z rozkręcaniem polowy auta - jednym słowem masakra

 

a najprościej i najszybciej, dosłownie w 25 minut patrząc na zegarek, możemy dostać się do rozrządu w następujący i myślę że najbardziej komfortowy sposób :)

1. odkręcamy trzy przednie poduszki,

2. odkręcamy i ściągamy napinacz wraz z paskiem od klimy,

3. ściągamy pasek od alternatora,

4. następnie podnosimy silnik,

5. odkręcamy wiatrak od wiskozy, - najlepiej zrobić to z kanału, dojście jest całkiem dobre,

6. po zdjęciu pokrywy od rozrządu ukazuje nam się cały rozrząd, i naprawdę jest MNÓSTWO miejsca aby go sobie wymienić :)

 

 

i mam do was takie pytanie, po zdjęciu rolki zaznaczonej na zdjęciu czerwoną szczałką na ośce tej rolki był olej, tak jak widać na fotce, i to poprostu tak ma być ?

bo ta rolka nie ma potrzeby wymieniania gdyż jest smarowana olejem z silnika ?

Generalnie zastanawiałem się czy nie cieknie też z simeringa na tej rolce, ale to akurat wygląda mi na oryginalne smarowanie, które nigdzie nie cieknie ?

S8300428.jpg

S8300431.jpg

S8300433.jpg

S8300436.jpg

S8300437.jpg

S8300438.jpg

Edytowane przez bolsfanwk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymień ten uszczelniacz.Jak znam życie za niedługo specjalnie dla niego będziesz przedni pas odchylał.A rozrząd ustaw jak bozia przykazała bo miejsce na kreski Ci się kończy.Jak nie masz blokady do walka rozrządu posłuż się suwmiarką i szczelinomierzem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ma sensu pasa przedniego ściągać, robi się to w 20 minut po przez podnoszenie silnika, rozrząd jest ustawiony idealnie, jakby nie był to autko by nie śmigało, nie mam żadnych blokad i akurat w passacie robi się to prosto bez nich :)

jedyna blokada to śrubka wkręcona w koło pompy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rozrząd jest ustawiony idealnie

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOO tak bez blokad na pewno ! A sprawdzał ktoś kąt wtrysku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no tak vag comem w TDI TIMMING się wchodzi, i jest idealnie tam na 5.3 chyba jeśli dobrze pamiętam, ta linia która ruszą się pokrywa się prawie że idealnie z linią zieloną, która znajduje się pomiędzy linią chyba czerwoną i żółtą... :)

 

wierzcie mi że jeśli rozrząd przestawiłby się o ząbek np na pompie, to autko już by całkiem inaczej odpalało, albo ciężej, albo bardzo szybko, z dziwnym dźwiękiem,

to się albo da ustawić dobrze, tak jak było, ale źle co od razu będzie słychać...

coś o tym wiem, bo jak wymieniałem kiedyś wszystkie uszczelniacze w pompie wtryskowej, to odkręciłem sobie koło z pompy, a tam był stożek :D nie było klina, i normalnie myślałem że umrę...

metodą prób i błędów przestawiałem na rozrządzie koło od pompy, do momentu aż auto mi odpaliło...

a jak odpalił, to potem tam na TDI TIMMING w vag comie mogłem ustawić sobie idelanie ten kąt wtrysku...

Edytowane przez bolsfanwk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności