Gość hha Zgłoś #1 Napisano 5 Czerwca 2007 Witam koledzy, Mam pewien problem z Audi A6 z silnikiem BDG 163KM. Potrzebuje informacji o kolejności zapłonów dla tej V6. Podobnie jak to jest w przypadku 4-cylindrowych jednostek gdzie zapłony to 1342. Wiadomo napewno, że cylindry są ustawione następująco. | 3 | .... | 6 | | 2 | .... | 5 | | 1 | .... | 4 | Patrząc na silnik czyli z przodu pojazdu. Niestety tutaj kolejnośc cylindrów jest inaczej podawana przez producenta niż np. w przypadku silnika AKN, gdzie kolejność cylindrów podawana jest krzyżowo począwszy od cylindra nr.1 tego najbliżej rozrządu. Ponadto jeśli ktoś posiada informacje o kolejności zapłonów dla silnika AYH to będę bardzo wdzięczny. Niestety nie mam żadnej dokumentacji serwisowej dla tego motoru. Pozdrawiam HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #2 Napisano 5 Czerwca 2007 BDG 1-4-3-6-2-5 AYH 1-6-5-10-2-7-3-8-4-9 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #3 Napisano 6 Czerwca 2007 Kuczlaw, pierwsze co mi się nasuwa to są to wziąłeś U mnie w okolicy mało kto ma jakąkolwiek dokumentację do silnikó VW-Audi a na dodatek na temat kolejności cylindrów i zapłonów to tyle opinii i zdań co warsztatów i mechaników. Szarpie mi na warsztacie takim silnikiem BDG i wskazania są przekroczone o 115% na 2 clindrze względem 3-go sterującego. Mam do tego silnika koplet nowych wtryskiwaczy i nawet dwie sztuki już podmienione ale na nowych ilość paliwa podawana jest taka sama czyli mocno przekroczona na 2-cylindrze. Jakby tego było mało to stare wtryskiwacze na próbniku są całkiem dobre. Pompa poszła na sprawdzenie ale też kur....stwo nie odbiega od normy i podaje dawki na poszczególne sekcje w granicach normy. Mam ochotę już wygnać klienta no ale prędzej czy później znowu tu przejdzie Narazie dzięki i pozdrawiam HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość vital Zgłoś #4 Napisano 12 Maja 2008 Podobnie jak Hani mam problem z silnikiem V6 AKE w audi.Dostałem auto z urwanym paskiem rozrządu i mam problem wg znaków nie można go ustawić bo wychodzi na to że będzie kolizja z zaworami,dlatego pilnie szukam pomocy w kwestii kolejności cylindrów,który ustawić jako pierwszy i potem jaka kolejność!Dziękuję i pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol Zgłoś #5 Napisano 28 Czerwca 2008 Koledzy, wg moich wyliczen (biorac pod uwage rysunek kolegi hha i kolejnosc zaplonow podanych przez kolege kuczlaw w silniku BDG)... Sprawa jest taka-wg kompa (VAG czy VAS) mam graniczne wartosci na wtryskch numer 2, 3 i 5... Biorac pod uwage dane hha i kolejnosc kuczlaw'a wartosci graniczne dotycza trzech wtryskow w jednej (tej samej) glowicy... Sa to z moich wyliczen cylindry 4-5-6 (czyli lewa glowica-patrzac z kabiny)... Czy wartosci graniczne wtryskow moga byc spowodowane przesunieciem walka wzgledem rozrzadu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol Zgłoś #6 Napisano 29 Czerwca 2008 Widze, ze niestety nikt nie jest mi stanie pomoc A szkoda, bo bardzo liczylem na nasze forum Rozmawialem na razie z dwoma mechanikami (jeden z ASO VW, drugi niezalezny i specjalizujacy sie w grupie vag)... Uslyszalem od nich takie opinie: - na 80% przestawiony walek rozrzadu w glowicy - zbyt mocno naciagniety pasek rozrzadu (to chyba wina napinacza hydraulicznego) - po prostu jakies bledy przy skladaniu silnika po wymianie uszczelek i paskow - uszkodzenie wtryskiwaczy podczas demontazu/montazu glowic Co na to szanowni koledzy Aha, przy okazji dowiedzialem sie, ze kolejnosc zaplonow w V6 TDI to 1-5-3-6-2-4. Ogolnie nie zmienia to za bardzo sytuacji w moim silniku, bo nadal sprawa dotyczy tych samych wtryskiwaczy, czyli trzech sztuk w jednej glowicy. Najbardziej mnie ciekawi, jak kolega hha wybrnal z tej naprawy Audi-mozliwe, ze u mnie przyczyna tkwi w tym samym miejscu... Aha, pragne wspomniec tez o tym, ze sa u mnie problemy z ustawieniem pompy wtryskowej-nawet po ustawieniu kata KW pompy, "gubi" ona to ustawienie po kilkudniowej eksploatacji Niemoznosc ustawienia tego kata nadal wskazuje na przestawiony rozrzad wg mnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
assasin Zgłoś #7 Napisano 15 Lutego 2011 Witam, podłącze się do tematu. Silnik BGW, 1986cm3 TDI, 136KM. jak ustawione są cylindry. Musze zlokalizować 4 cylinder i nie wiem jak:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #8 Napisano 15 Lutego 2011 Witam, podłącze się do tematu. Silnik BGW, 1986cm3 TDI, 136KM. jak ustawione są cylindry. Musze zlokalizować 4 cylinder i nie wiem jak:) 4-rty cylinder jest zawsze od strony skrzyni biegów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach