komanch Zgłoś #1 Napisano 3 Grudnia 2011 Passat B6, podłączam światła DRL, za radami kolegów z forum dla plusa chciałem wykorzystać któryś z wolnych bezpieczników, znalazłem kilka takich gdzie napięcie wskakuje dopiero po zapłonie. Przykładowo bezpiecznik nr 24 czy całkiem wolny nr 18 pojawia sie 12V wraz z zapłonem, ale u mnie po wyjęciu kluczyka ..... dalej jest 12V Dopiero po 12 minutach od wyłączenia zapłonu napięcie znika na bezpiecznikach! o co chodzi? Jak to zmienić? U innych jeśli nawet to 12V trzyma to tylko około 10 sekund ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maryo Zgłoś #2 Napisano 4 Grudnia 2011 Hmmm nie grzebalem pod wlacznikiem/pokretlem oswietlenia w B6, a tam bym sie skierowal. Ano w starszych modelach np B5 pod pokretlem wlacznika swiatel tj wyjmujac go od strony kostki jest wolny pin TFL. Jest na nim napiecie jak kluczyk jest w stacyjce przekrecony, po odpaleniu silnika rowniez. A znika po wlaczeniu swiatel postojowych. Ja tam bym sie wpial i od niego dolozyl bezpiecznik w skrzynce i dalej polecial do swiatel drl. Tylko tego nie wiem czy taki pin od strony wtyzki w pokretle swiatel tj ten pin TFL jest? Bo moze juz po canie jest to obslugiwane. Tzn w biksenonie drl ustawia sie przez diagnostyke. Wyciagnij pokretlo swiatel i obadaj sprawe:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
komanch Zgłoś #3 Napisano 5 Grudnia 2011 Udało się, użyłem właśnie tego pinu o którym pisałeś Okazało się że nie mogę zasilania dla DRL podłączyć praktycznie pod nic co znajduje się pod maską! U mnie sprawa wygląda tak, że po wyłączeniu zapłonu działa przekaźnik zwłoczny, który wyłącza napięcie dopiero po 12 minutach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maryo Zgłoś #4 Napisano 5 Grudnia 2011 U siebie tez bede sie podpinal pod ten pin. Tylko ze mi nie pasuje iz po przekreceniu kluczyka w stacyjce juz drl bedzie sie swiecil W paskach np b5 robiono przekaznik na linii drl i jak miales przekrecony kluczyk i zaciagniety reczny to drl sie nie swiecil. No ale wez w zime na postoju zaciagnij reczny:( Ja mam silnik na zwyklej pompie tdi i mysle pod ta pompe a konkretnie pod zaworek paliwa n109 podepne przekaznik ktory pusci prad z pinu tFL na swiatla drl. Czyli dopiero jak silnik sie uruchomi, to przekaznik zadziala i pusci napiecie na diody:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artkon Zgłoś #5 Napisano 7 Grudnia 2011 pod zaworek paliwa n109 podepne przekaznikA czy przypadkiem N109 nie dostaje napięcia zaraz po zapłonie jeszcze przed uruchomieniem silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maryo Zgłoś #6 Napisano 7 Grudnia 2011 no wlasnie w tym jest sęk ze z tego co ja pamietam to powinien dostac przed zaplonem, tj po przekreceniu kluczyka. Mialem na stanie golfa3 tdi i kurcze dostawal napiecie dopiero jak silnik odpalil. A narazie nie mam czasu by obadac u siebie jak to jest:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #7 Napisano 7 Grudnia 2011 Z tego co pamiętam w tdi N109 zamyka się jak np. hamujesz silnikiem więc i tak się nie nadaje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maryo Zgłoś #8 Napisano 7 Grudnia 2011 hmm fakt, zapomnialem o tym:( Ale mozna by zrobic podtrzymanie napiecie jak N109 po odpaleniu "rzuci" plusem to uklad bedzie trzymal az sie silnika nie zgasi:) Cos sie wymysli, a i tak nie na teraz te plany:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach