wnowo Zgłoś #1 Napisano 5 Września 2011 W moim paszczaku TDI 90KM, 1998 r, silnik AHU, klimatyzacja w wersji climatronic, szaleje mi sprężarka klimy. Klimatyzacja nabita, ciśnienia w porządku, brak błędów przez VAG. Sytuacja nr 1: Na wolnych obrotach sprężarka rozłączana jest na kilka sekund poprzez kod 11 w rejestrze nr 19 climatronica (czyli temperatura cieczy chłodzącej powyzej 118). Czujniki temperatury sprawdzone VAG-iem, wszystkie podają właściwą temperaturę. Sprężarka wyłącza się na kilka sekund i po chwili ponownie rozpoczyna pracę. Na zegarach temperatura nie przekracza 90 stopni. Dzieje się tak okresowo, zauważyłem że częściej na zimnym silniku, zaraz po odpaleniu - ale to nie jest reguła. Sytuacja nr 2 - przy przegazowaniu na wolnych obrotach oraz przy przyspieszaniu na biegu 1 i 2 sprężarka wyłączana jest z kodem 12 (wyłączenie przez interfejs Motronic, czyli komputer silnika). Z tego co czytałem to to podobno normalne, że silnik przy trochę gwałtowniejszym dodawaniu gazu odcina na chwilę sprężarkę - ale szukam u Was potwierdzenia tego faktu. Jeśli sytuacja nr 2 okaże się normą, to co może powodować odcinanie sprężarki w przypadku nr 1? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek.wroc Zgłoś #2 Napisano 5 Września 2011 moze co jakis czujnik szfankuje i ci się wyłancza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wnowo Zgłoś #3 Napisano 6 Września 2011 (edytowane) Czujniki sprawdzone. Elektromechanicy jeździli z wężami ciśnieniowymi wpiętymi w klime (podgląd ciśnienia) + VAGiem i wszystko w normie. Dodatkowo czujniki temperatury cieczy sprawdzone "ręcznie". Efektów niestety nadal brak... any ideas? PS. Czy przyczyną może być uwalony panel klimatronika? Edytowane 6 Września 2011 przez wnowo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #4 Napisano 6 Września 2011 any ideas? Only one Sprężarka klimatyzacji wyłącza się i włącza co 5 sekund ---- klik Poczytaj :bry2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wnowo Zgłoś #5 Napisano 6 Września 2011 Przeczytałem oczywiście wcześniej ale odpowiedzi na moje pytanie nie znalazłem. Wszystkie czujniki dają poprawne wartości... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #6 Napisano 6 Września 2011 Przeczytałem oczywiście wcześniej No i ... ale odpowiedzi na moje pytanie nie znalazłem. Wszystkie czujniki dają poprawne wartości... Skoro piszesz jedynie o czujnikach, to chyba czytałeś tylko pierwszą stronę A jak masz opiłki w układzie klimy, to oprócz wymiany sprężarki - czeka cię płukanie całego układu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kryniu81 Zgłoś #7 Napisano 6 Września 2011 U mnie w zakresie temperatur płynu 70-80 stopni włącza i wyłącza się sprężarka. Gdy dojdzie do 80-90 już ładnie działa. Byłem w swoim serwisie klimy i posprawdzali wszystko i jest git. Najważniejsze, że ciśnienia, itp. w normie. Klima na wylocie z kratki ma 3 stopnie. Nabijana rok temu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wnowo Zgłoś #8 Napisano 6 Września 2011 U mnie częściej dzieje się to na zimnym silniku... aczkolwiek po rozgrzaniu też "wariuje" na biegu jałowym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wnowo Zgłoś #9 Napisano 7 Września 2011 Sprężarka wymieniona, układ wyczyszczony, nabity i zapuszczone UV. Problem od strony elektroniki nie zniknął - chociaż sprężarka chodzi zauważalnie ciszej. Na jutro jestem umówiony z elektronikiem, który ma przeprogramować komputer, żeby sprężarka nie reagowała na sygnał o za wysokiej temperaturze cieczy chłodzącej silnik. Pozostaje problem (a może to nie problem?) polegający na wyłączaniu sprężarki przez komputer silnika przy nagłym dodawaniu gazu na biegu jałowym, albo przy przyspieszaniu na pierwszym biegu. Czy u Was też się tak dzieje, że sprężarka wyłącza się przy dodawaniu gazu (nagłym, bo jak dodaje gaz powoli sprężarka pracuje cały czas) oraz przy przyspieszaniu na jedynce? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kryniu81 Zgłoś #10 Napisano 9 Września 2011 Czy u Was też się tak dzieje, że sprężarka wyłącza się przy dodawaniu gazu (nagłym, bo jak dodaje gaz powoli sprężarka pracuje cały czas) oraz przy przyspieszaniu na jedynce? U mnie się tak nie dzieje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #11 Napisano 9 Września 2011 Czy u Was też się tak dzieje, że sprężarka wyłącza się przy dodawaniu gazu (nagłym, bo jak dodaje gaz powoli sprężarka pracuje cały czas) oraz przy przyspieszaniu na jedynce? U mnie jest tak samo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wnowo Zgłoś #12 Napisano 9 Września 2011 Ładne jaja. Obaj macie ten sam silnik (AFN) i jak rozumiem climatronica? U jednego jest ten sam objaw co u mnie (wyłączanie sprężarki celem odciążenia silnika) a u drugiego sprężarka chodzi cały czas... spoko. Może mamy różne wersje modułu climatronic? Update: wczoraj okazało się że uwalony był "czujnik A/C thermal switch", który dawał "pik" ze złym sygnałem, trwający zapewne kilka milisekund. Najlepsze że po wymianie czujnika problem nie zniknął. Objawia się on co ciekawe w zakresie temperatur 60-70 stopni (odczyt z G2). Poniżej i powyżej jest git. Prawdę mówiąc straciłem rezon - czujniki ok, licznik ok, panel climatronic ok, pozostaje sprawdzanie wiązek (ale sądząc po odczytach z Motronica też są ok). Elektronik podał mi dwa wyjścia: albo szukać dalej, albo zmienić program climatronica, żeby nie reagował i nie odcinał sprężarki (mówię o kodzie 11 (temperatura) i 12 (wyłączenie przez Motronic)). Chyba zdecyduje sie na opcję nr 2... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stefan613 Zgłoś #13 Napisano 24 Maja 2012 mam taką samą lipę jak koledzy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomascor Zgłoś #14 Napisano 25 Maja 2012 mam taką samą lipę jak koledzy Pierwsza sprawa , zerknij czy jak załączasz klimę startuje wentylator ( mały dodatkowy ) jeśli nie to do wymiany lub sprawdzenia czy dociera do niego napięcie , kolejna rzecz nie daj się nikomu namówić na sprawdzanie szczelności układu za pomocą UV chyba że po tej operacji za free przeprowadzą czyszczenie całego układu przepłukując min 4 razy feronem ( w co nie wierzę że ktoś będzie na tyle ambitny ) , najpewniejsza i stara metoda to azot jeśli trafisz do dobrego klimiarza to da sobie z tym radę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach