adamo88 Zgłoś #1 Napisano 14 Lipca 2011 (edytowane) czy ktoś może próbował już zmienić egr w silnikach afn/avg na ten z klapą gaszącą np od awx ? ten z afn/avg wygląda tak: a ten z asf/awx/avf wygląda tak jak widać posiada klapę gaszącą i silnik gaśnie bardzo ładnie czy da się te egry podmienić? w sumie do afn/avg bez problemów można przełożyć kolektor ssący od awx więc wydaje mi się że się da tylko gdzie podłączyć wężyk od gruszki? próbował ktoś? Edytowane 14 Lipca 2011 przez adamo88 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabeł_ Zgłoś #2 Napisano 14 Lipca 2011 (edytowane) Hej, Ludzie wyrzucają to ustrojstwo a Ty chcesz zakładać? Spoko luzik żarcik hehe. Nie wiem skąd wychodzi wężyk do gaszka. W AFNie masz średniće dolotu fi 55 natomiast w AWX masz fi 60 do tego mocowanie wężna na szybkozłączkę. Najłatwiej by było kupic ori wąż od AWX bo łacznik elastyczny od AFn-a raczej nie założysz na zewnętrzną srednice EGR-a AWX. Kolejną sprawą, jest to że po założeniu zaworu recylkulacji spalin i kolektora od 130PD'ka będzie za ciasno w stosunku do ori dolotu z AFN-a (tamten zestaw jest dłuższy około 40mm). moim zdaniem lepszą opcją byłoby założyć EGR od AJM/ATJ/AVG teoretycznie tańszy od swojego większego brata. Pozdrawiam Andrzej EDIT: chodziło mi o egr od AVB Edytowane 14 Lipca 2011 przez Diabeł_ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamo88 Zgłoś #3 Napisano 14 Lipca 2011 no tak założyć od avg skoro od avg mam chodzi mi o zastosowanie tej klapy gaszącej - żeby nie telepało silnikiem przy odpalaniu i gaszeniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mazury78 Zgłoś #4 Napisano 14 Lipca 2011 POMOCY! Mam taki dylemat gdy silnik jest rozgrzany po dłuższej jeździe gdy skręcam kołami EGR stuka puka.Słychać to nawet w czasie jazdy.POMOCY. 1.9 AVG 101 ps Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamo88 Zgłoś #5 Napisano 15 Lipca 2011 (edytowane) a jak bym zastosował kolektor ssący od awx i do tego coś takiego a zaślepił kolektor wydechowy tym to by normalnie chodziło? turbo by te samo mogło zostać - mocowania by pasowały? czy ten egr od AVB podejdzie na kolektor od AWX i ma już dobrą średnice do AVG? Edytowane 15 Lipca 2011 przez adamo88 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabeł_ Zgłoś #6 Napisano 16 Lipca 2011 jak widać posiada klapę gaszącą i silnik gaśnie bardzo ładnie a jak bym zastosował kolektor ssący od awx i do tego coś takiego Na zdjęciu jest przelot więc w polepszeniu kultury gaszenia Ci nie pomoże ale za to przepustowość (ilość) powietrza w cylindrach znacznie polepszy :tdi Jednym słowem zamiennik to problem na cieknący EGR w AWX/AVF/ARL/ASZ lub tuning (większy kolektor) do reszty paszaczaków. to by normalnie chodziło?turbo by te samo mogło zostać - mocowania by pasowały? czy ten egr od AVB podejdzie na kolektor od AWX i ma już dobrą średnice do AVG? Turbina by została ta sama, zmieniłbyś tylko kolektor. Jeżeli uparłeś się już na EGR z klapą gaszącą to szukaj kolektora dolotowego od ATJ/AJM/AVB i zaworu recyrkulacji spalin od tych modeli tylko, że w tych modelach średnica dolotu to 50 mm przy Twoich 55. Sam kolektor i egr są sporo tańsze w porównaniu do 130/150/160(BPX) PD-ków. P.S dzięki za reklame adamo Do mniejszych PD'ów robię również zamienniki i służę pomocą :ok Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamo88 Zgłoś #7 Napisano 21 Lipca 2011 Ale jak rozwiązać sterowanie tą klapą gaszącą ??? Patrząc na schematy w etce podciśnieniem na ta klapę steruje zaworek o nr. 1J0906283A który ma gniazdo na 2 piny, ale do czego to podpiąć aby przy gaszeniu dawało impuls i puszczało podciśnienie na klapę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach