Skocz do zawartości
Gość Grzechu

Problem - stukanie przy ruszaniu (B4 1.8 )

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Grzechu

Witam.. mam pytanko.. bo dreczy mnie pewny odglos przy ruszaniu, zwlaszcza do tylu. w momencie puszczenia sprzegla, nawet najdelikatniej jak potrafie, slychac i czuc wyrazne uderzenie i dopiero wtedy auto rusza.. podobnie jest przy ruszaniu do przodu, z tym ze wtedy ten odglos i szarpniecie jest wyraznie mniejsze :kwasny: martwi mnie to, ledwo co kupilem tego paska a juz pojawia sie problemik..i to wydaje sie byc nimaly... co mozna obwinic?

 

sprawdzalem ostatnio przeguby lewe, podczas wymiany popekanych oslon - najpierw wlasnie przeguby podejrzewalem (dziurawe oslony, mogl sie dostac piach i mogly poleciec) no ale wygladaja sie byc dobre.. wiec co dalej? mechanior stwierdzil ze to ktoras z poduszek, mowi ze przednia ale mi to nie wyglada na nia..ktoras inna?

 

a moze najczarniejsza mozliwosc? przekladnia glowna :zalamany: ? jak sadzicie?

 

z gory dzieki za wszelkie odpowiedzi

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek
sprawdzalem ostatnio przeguby
one stukają przy max skrętach

 

Prawdopodobnie jest to uszkodzenie poduszki tak jak pisałeś.Ciężko było by tak wytargać skrzynie że luz na dyferencjale powodował aż tak głośne stuki - no ale może poprzedni właściciel był jakimś nawiedzonym "szybkim i fściekłym".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rozavw

najprawdopodobniej to bedzie poducha pod skrzynią biegów ale możesz łatwo sprawdzić;podnosisz mache i prosisz kogoś by ruszał na ręcznym do tyłu wówczas będziesz widział jak silnik się zachowuje -powinien się przechylać mocno do przodu auta.

drugim sposobem sprawdzenia jest wizualne obejrzenie owej poduchy-poducha jest olejowa i bardzo możliwe jest że olej z niej wyszedł z powodu nieszczelności.

 

PS> jakby okazało sie że to ta poducha i nie wiedział byś jak do tego podejść `to sie polecam z pomocą

 

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Grzechu

od razu wyjasniam - auto ma przebieg w granicach 200-210 tys km (133 tys mil) - jeden poprzedni wlasciciel - kobieta :niepewny:

 

ogladalem przed chwila poduszki i szarpalem sie z silnikiem :cisza:

 

i ta poduszka z przodu, to przy naciskaniu na silnik w okolicach alternatora, unosi sie jakies 10-15 mm do gory - z kolei poduszka pod łapa skrzyni - ta olejowa - jest sucha ale - przy takim samym naciskaniu na silnik, lapa przesuwa wzgledem poduszki ale sama poduszka stoi nieruchomo - wiec moze mocowanie sie zerwalo??

 

Co do wymiany - auto kupilem z komisu i koles obiecal wymienic to co jest nie tak - czyli oslony na polosiach, teraz pojade na przednia poduszke, jak dalej bedzie walic to nie odpuszcze i bede szukal dalej... mam tylko nadzieje ze na poduszkach sie skonczy, bo juz ostatnio przerabialem wymiane skrzyni w mondeo (na szczescie go sprzedalem) i nie mam zamiaru znow przez to przechodzic (chocby ze wzgledu finansowego, nie mowiac o "bezauciu" i straconoych nerwach)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Zrób tak jak pisze rozavw, czyli otwórz maskę zaciągnij ręczny wrzuć jedynkę i niech ktoś prubuje ruszać (tak żeby szarpało autem) a ty patrz co się dzieje pod machą.A jak nie możesz tak to weż jakąś brechę albo łyżkę do opon i podważaj silnik - nie szarp się z nim samymi rękami bo szkoda siły i zdrowia.Obstawiam przednią poduszkę.Jeśli poduszka gumowa jest sucha to powinna być dobra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ,miałem podobny problem w moim poprzednim pasku B3 i u mnie były walnięte łożyska przednich amortyzatorów.Pozdrawiam

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------

B4 1,9 TDI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gora333
najprawdopodobniej to bedzie poducha pod skrzynią biegów ale możesz łatwo sprawdzić;podnosisz mache i prosisz kogoś by ruszał na ręcznym do tyłu wówczas będziesz widział jak silnik się zachowuje -powinien się przechylać mocno do przodu auta.

drugim sposobem sprawdzenia jest wizualne obejrzenie owej poduchy-poducha jest olejowa i bardzo możliwe jest że olej z niej wyszedł z powodu nieszczelności.

 

PS> jakby okazało sie że to ta poducha i nie wiedział byś jak do tego podejść `to sie polecam z pomocą

 

 

pozdrawiam

 

jesli moglbys to prosilbym o jakis skrocony opis wymiany tej poduszki olejowej z belki z przodu, u mnie padla. [email protected] albo naforum ,z goory dzieki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rozavw

odkręcasz górną sróbe mocowania łapy

-unosisz skrzynie troche do góry

-od dołu odkręcasz łapę od skrzyni (3 sróby na klucz 13 przymocowane do skrzyni biegów

-wyjmujesz łapę

-odkręcasz dwoe sróby mocujace poduche olejową do belki i wyjmujesz poduche

Troszke trzerba sie nakombinować z wyjęciem bo nie zawsze jest dużo miejsca

składasz w odwrotnej kolejności.

 

miłej wymiany

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Grzechu

sluchajcie panowie sprawdzilem dzis cos jeszcze :rotfl:

 

podnioslem lewa strone na lewarku tak aby unioslo mi sie kolo, zostawilem auto na biegu i zaczalem ruszac kolem... co zaobserwowalem - obracajac powoli kolem widze jak poloska i przegub obracaja sie rowniez..po chwili - czuje delikatny opor ale staram sie obrocic jeszcze kawalek - i w tym momencie nastepuje przeskok delikatny, kolo z poloska obracaja sie jeszcze kawalek za to czesc przegubu mococwana 6 imbusami - stoi juz w miejscu - wiec chyba wszystko jasne nie panowie ? ;)

 

mam teraz w zwiazku z tym pytanko - czy istnieje kilka typow tegoz przegubu czy tez raczej jeden? pytam, bo u ojca w audi 80 ponoc sa 3 typy i jak zmienial przegub to trafil najpierw na nie ten co potrzeba..a ze silnik z audi jest ten sam co w pasku to i reszta moze ? czy sie myle...

 

z gory dzieki za wszelkie info :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

No to przegub.Prawdopodobnie masz u siebie tzw. przegub trójramienny.Ale w sklepie jak podasz rocznik i moc silnika to powinni dobrać bo to zależy tylo od mocy silnika i czy skrzynia auto czy manual.W audicy są różne średnice przegubów i stąd ta rozbieżność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rozavw

z tymi przegubami to bywa różnie.

musisz wyjąć go i wtedy zajechać do sklepu. a czy patrzyłeś czty półośka nie obciera o jakiś element na podniesionym aucie????????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Grzechu

nie sadze zeby obcierala... poza tym jesli poloska obraca mi sie wzgledem stojacego w miejscu przegubu mocowanego 6 imbusami do walka napedowego polosi -> dalej do dyfra - to chyba jednak przegub ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Rozbierz go i zobacz co jest grane.Tam są takie 3 łożyska igiełkowe - może któreś z nich się posypało.to będziesz miał 100% pewności.I wtedy jedź z nim do sklepu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Grzechu

W tym sek ze tu nie tak latwo pszemek - jak rozbiore polos, to poza Dublinem u kolesia na warsztacie - nie bede mial jak sie dostac do miasta to raz - dwa ze sklepow z czesciami do niemieckich aut nie ma za duzo - znam temat bo szukalem ostatnio cewki do polo.... po 3 miasto jest ogrome i skorkowane - pojechalem kiedys do sklepu po spraya i do drugiego po cos jeszcze..do domu wrocilem po 2,5 godziny z dodatkowym przebiegiem 110 km - niezle co? ;)

 

jedyne rozsadne dla mnie wyjscie to podczas pobytu w Polsce w pazdzierniku kupic cala półos, sprawdzona (w pl mam dosjcia wiec nie problem) i przywiezc tu, pod domem przelozyc - wielkiego halo z tym nie bedzie :)

 

mam nadzieje ze do jeszcze miesiac wytrzyma :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość camel

proszę o podpowiedz czy wymiana przegubów pomogła, bo mam taki sam problem w B3 tylko tyle że stukot pojawia się przy ruszaniu tylko do przodu i milknie momentalnie po wrzuceniu drugiegi biegu, nie jest też słyszalny na żadnym innym biegu, ani też na maksymalnym skręcie w lewo czy też w prawo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności