Skocz do zawartości
Gość Endrju B.

Problemy z 1.6TD...

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Endrju B.

Witam Braci ;)

Cała historia przedstawia sie nastepujaco...

Otoz, za gorami, za lasami, za dolinami, zyli byli trzej krasnale - nie gorale, trzech ich bylo, trzech z fasonem, dwoch wesolych jeden smutny, bo mial zone... ;]

I ta oto zona "kazala" qpic bratu samochod jakis konkretny, bo juz miala dosc wartburga ;]

Wiec braciszek wystraszony, pognal szybko jak szalony, gubiac po drodze kondo... No dobra, powaznie, bo moze nie kazdemu odpowiada tego typu ©humor...

Braciak kupil Passata kombi 1.6TD, ktory odkad pamietam, to lubil sobie pokopcic przy naglym depnieciu w gaz. Od poczatku wiadome bylo, ze turbosprezarka nie osiaga odpowiedniej mocy (choc ponoc wg dokumentacji daje dosc sensowne cisnienie (czyt. w ogole cos daje)), pomine juz tutaj fakt wyciekania spod niej oleju... Z czasem (dosc krotkim jak na takie zmiany - niecale pol roku) zaczely sie trudnosci z uruchomieniem zimnego silnika. Braciak zastosowal:

1) zmiana pompy oleju (jednak nadal zdarza sie, ze po dluzszej jezdzie (~20km) na chwile kontrolka cisnienia oleju miga i slychac dosc irytujacy sygnal),

2) zmiana swiec zarowych (2-ch, do ktorych jest w miare dostep, bo za pompa to chyba jakis czlowiek-guma "da rade"),

3) jakies czary-mary strzykawki z jakims tajemniczym "bubu", ktore ponoc regeneruje cylindry (podejrzane to jakies jak dla mnie),

Cisnienie wg braciaka super urzadzenia made in private_garaz pokazuje niemal polowe wartosci minimalnej, tj. okolo 18MPa...

Pytania:

1) jakies sugestie na temat cisnienia oleju?

2) czy niskie cisnienie sprezania moze byc powodem tak trudnego rozruchu zimnego silnika (przy rozgrzanym pali "na dotyk")?

jakies sugestie co do ulatwienia uruchomienia zimnego silnika (suszarki w przewod doprowadzajacy powietrze?)?

3) czy mozna w jakis sposob pominac sprezarke, np. zamknac obieg oleju pomijajac ja, a tym samym zapobiec ubytkom oleju? Kupno nowej, czy tez regeneracja nie wchodzi w rachube...

Dziekuje za ewentualne, pomocne odpowiedzi

Pozdrawiam

Brat ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do 2 punktu to moim zdaniem tak, wplyw ma ze pali na dotyk na rozgrzanym, piersienie sie rozszerzają pod wplywem ciepla i tym sposobem uszczelniają lepiej.

Jak to DIESEL 2 rzeczy do odpalenia DOBRE CISNIENIE i AKUMULATOR :) mialem santane 1,6 D gdy tylko cisnienie zaczeło malec na cylindrach nie cchiala tak palic jak przedtem.

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krizz

wszystko wskazuje na to że trzeba wymienić pierścienie. to powinno zwiększyć ciśnienie w cylindrach, no i nie będziesz tracił oleju. a radził bym zrobić to jak najszybciej, bo szkoda cylindrów. to powinno wystarczyć żebyś nie miał problemów z odpaleniem. a jeśli nadal nie będziesz miał zadowalającego ciśnienia to będziesz musiał zaopiekować się gniazdami zaworów, ponieważ będą nieszczelne.[/b]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siwy

zmieniając pierścienie musisz od razu gniazda zaworów zrobić i prowadnice - prawidłowo to powinno być nowe tłoki , pierścienie panewki czyli ogólnie remont a turbo nie omijaj czy nie odłączaj tymczasowo bo chmury same za tobą zostawały będą. Suszarke zmieniaj odrazu czy dawaj do regeneracji bez niej zostanie ci traktor !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ArturN

witaj Endriu

przeczytałem bajeczkę ;)

a jeśli chodzi o silnik 1.6td to kiepska sprawa

posiadam trakowego paska równiesz silnik SB

że kocham disele ;) to jeżdzę tylko nimi, cóż inni też kochają, a szczególnie złodzieje

jeżdziłem 10 miechów po zakupie passata 1.6td i ukradli po trzech latach policja znalazła i oddała, był w całości, otóż jestem w trakcie uruchamiania silnika po postoju około2 lat na parkingu policyjnym, nie łatwe zadanie to jest.

konkrety:

disel twój już nie ma pierścieni, wszystkie punkty wskazują na to :(

Faktem jest ,że po ich zmianie zapali na dotyk nawet przy -20 (jeśli aku ok)

Turbina jeśli leje to bardzo żle, tracisz ciśnienie=zacierasz silnik, jeśli zaniedbasz sprężarke uszkodzisz silnki, a bez niej nie pojedziesz. Jeśli nie za późno możesz regenerować, wymienią uszczelniacze i można brykać.

Wiadome jest że ten silnik wytrzymuje bez awaryjnie ponad 400kkm (jeśli ma się dobry olej w silniku i głowie;)

Żeczywiście:Swiece wykręca się kiepsko, ale zmęcz je i wymień wystarczy, że 2 uszkodzone w bloku zostraną, a zapalasz na linkę

Szuszarka:To nie działa, Kiedyś stopiła się mi robiąc dym pużniej iskry i wybuch, a silnik nie odpalił :(

Ogólnie: wykosztujesz się sporo ale warto gdy reszta ok

pozdrawiam wspieram duchowo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość booster666

ja posiadam passka tez z silnikiem 1.6td.

fajny silnik super jeździ ale mam z nim stałe problemy z głoicą(mechaniczna)

ostatnio rozleciał mi sie popychacz w głowicy i narobiło trochę szkody.ale nie moj problem chcemy tu rozwiązac.

Wedlug mnie nie ma co pozbywać sprawy i trzeba robic wszystko kompleksowo.

Silnik ten jak kazdy diesel jak sie mocniej naciśnie pedał gazu puści czarnego bąka:mad: to jest normalne. ja w pierwszej kolejności za opiekowałbym sie turbiną bo to jest ważny element i drogi. Jeśli ograniczają finanse to polecam regeneracje i powinno być ok. podczas generalnego remontu nie ma problemu z wymianą świec. Jeśli jednak chce sie to zrobić "na aucie" to trzeba odkrecić przewody paliwowe i wszystko mozna lekko zrobic.potem trzeba zakrecić rurki do pompy wtryskowej i przekręcić silnik bezgrzania pare razy aż wypłynie z nich paliwo.

trzeba poprostu rozebrac silnik na czynniki pierwsze i zrobić

pozdrawiam i Zycze udanego majsterkowania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość booster666

jeszcze taka jedna sugestia.

Jeśli okaze sie ze silnik nie chce zapalic to mozna zastosowac doraźnie samostart.

to preparat spray na bazie eteru.

kiedy dwa lata temu w zimie padły mi wszystkie świece(wina uszkodzonego przekaźnika)to wystarczało psiknięcie na dolot powietrza i silnik pali.

WARNING!!!!

nie stosować go zbyt duzo bo głowica leci przez maskę!! i to nie żart

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności