Skocz do zawartości
Gość montowski

Automatyczna skrzynia biegów

Rekomendowane odpowiedzi

Przy okazji jeśli ktoś może polecić jakiś dobry, rozsądny cenowo serwis w Poznaniu lub okolicach, który specjalizuje się w skrzyniach prosiłbym o info na PW.

Dodałbym w skrzyniach automatycznych, automatycznych kolego!!! :) Też z okolic Łodzi tak do 200km bym prosił o info o dobrym serwisie automatów. Zwłaszcza od osób, które miały taką przygodę z naprawą skrzyni/sprzęgła hydrokinetycznego i nie padło po kilku tysiącach. Jak mi mechanik zaproponował zalanie automatu 4 biegowego olejem mineralnym to się lekko zląkłem.

Niby wedle tego http://www.zf.com/na/content/media/united_states/corporate_replacement_parts_1/service_portfolio/passenger_cars/TE-ML_11_en0700.pdf można minerała Dextron 2,3 zalać, ale jak jest syntetyk to można zmieszać?

Edytowane przez Jedrek_TDI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam passata 1.9 TDI z 2005 r. z automatyczną skrzynią biegów (zwykła)dziś zaskoczyła mnie niemile po zapaleniu go nie mogłem wrzucić żadnego biegu tak jakby ktoś przyspawał manetkę na P po jakiejś godz. i wciskaniu manetki hamulca wskoczyło na N i po chwili na D.Po przejażdzce skrzynia chodzi Ok tylko na postoju jak trzeba Np wsteczny a potem na D to tak jakby coś blokowało, co to może być??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość arni9999

Witam,

 

Ostatnio w moim aucie coś się dzieje ze wstecznym. Bywa, że i po kilka razy muszę przełączać na R, bo nie łapie i zachowuje się, jak w położeniu N. Do przodu (D) działa bez problemu. Czy ktoś może mi powiedzieć czemu tak jest? Wymienilem olej, filtr i uszczelke i dalej to samo. Pozd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak załapie to ciągnie normalnie bez poślizgu. Jeśli tak to możesz mieć zatkany/uszkodzony/zacinający się elektrozawór.

Jest też jakieś łożysko jednokierunkowe ale tego nie jestem pewien czy by to taki miało efekt. Sypie się przy włączaniu wstecznego kiedy auto jeszcze jedzie do przodu.

 

A i jeszcze jedno jak auto stoi na górce to lepiej najpierw zaciągnąć ręczny i dopiero dźwignię na P bo po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu niepotrzebnie wysila się taka blokada w skrzyni i zawsze może się wykruszyć.

Mi wystarczyło jak raz na sporym wzniesieniu z wyraźnym oporem przestawiałem dźwignię z P na D i poczułem jak auto bujło do przodu a w skrzyni usłyszałem taki głośnawy klik zeskakującej zapadki. Teraz już zawsze zaciągam ręczny albo kołem dotknąć krawężnik i dopiero P.

 

Co do mojego wcześniejszego posta z 27-06-2011 to jak najbardziej mineralny do 4 biegowego automatu. Miałem czerwony i przy płukaniu i wymianie został wlany Ravenoil Dextron III-f-czerwony. Później coś puściło przy uszczelce i mechanik dolał innej firmy też normy DExtron III i skrzynia działa idealnie.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Pany i panie kto mi odpowie na pytanie odnośnie automatu 60 km/h zaczyna się tarka drży całe auto przez chwile i ponownie przy 80km/h chwile skrzynia po regeneracji , sprzęgło hydrokinetyczne też dalej problem jest a żeby było więcej tego skrzynia po remoncie już leży w garażu i wpakowałem 2 skrzynie z angola i dalej problem jest wiec na 100% nie jest winna skrzynia i co za tym idzie sprzęgło Hydrokinetyczne .

macie jeszcze jakieś pomysły

 

---------- Dodano o 18:51 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:48 ----------

 

przycisk przy manetce 1 lub przewód przesmarować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tak miałem wymieniłem olej i filtr

Witam Pany i panie kto mi odpowie na pytanie odnośnie automatu 60 km/h zaczyna się tarka drży całe auto przez chwile i ponownie przy 80km/h chwile skrzynia po regeneracji , sprzęgło hydrokinetyczne też dalej problem jest a żeby było więcej tego skrzynia po remoncie już leży w garażu i wpakowałem 2 skrzynie z angola i dalej problem jest wiec na 100% nie jest winna skrzynia i co za tym idzie sprzęgło Hydrokinetyczne .

macie jeszcze jakieś pomysły

 

---------- Dodano o 18:51 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:48 ----------

 

przycisk przy manetce 1 lub przewód przesmarować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się do tematu. Czy może mi ktoś powiedzieć gdzie przestawić po wymianie skrzyni automatycznej na manualna informacje w vag-u ?? chodzi o kodowanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja tak miałem wymieniłem olej i filtr

 

regenerowalem skrzynie i baniak olej filtry tez a problem został

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności