Skocz do zawartości
Gość nowyjar

Passat b5 brak biegow w automacie, klima mruga

Rekomendowane odpowiedzi

Gość nowyjar

VW Passat b5 1,9TDi 110KM automat 1998r

W czasie jazdy wylaczyl sie bieg i samochod stanal.

Po wlaczeniu zaplonu mruga kilkanascie sekund wyswietlacz klimatyzacji,

czasem mrugna awaryjne,

bieg na wyswietlaczu przeskakuje z pozycji parkowanie na D jazde (niezaleznie od pozycji biegow),

po kilkunastu sekundach znika wyswietlacz biegow,

wlacza sie wentylator klimatyzacj,

blokuje sie przelacznik biegow, i samochodem nie da sie jechac.

Czasem uda sie wlaczyc tylko pierwszy bieg ale nie da sie go ponownie wylaczyc do czasu wylaczenia zaplonu.

 

Czy ktos spotkal sie z takim problemem?

Czy inny sterownik moze zaklocac glowny komputer?

Jak uruchomic skrzynie biegow (jak mozna jechac), jesli glowny komputer padl?

 

Pozdrawiam

prosze o jakas pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VAG Ci prawdę powie (częściowo). Resztę zinterpretują fachowcy z forum (podpowiedzą co jest grane lub do kogo uderzyć z problemem). Ale najpierw podepnij VAG'a. :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość nowyjar

VAG-COM Version: Release 311.2-N

 

Chassis Type: 3B - VW Passat B5

Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,58

 

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 038 906 018 P

Component: 1,9l R4 EDC G00AG 1629

Coding: 00001

Shop #: WSC 00028

4 Faults Found:

00545 - Engine-Transmission Electrical Connection

31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)

31-00 - Open or Short to Ground

00777 - Accelerator Position Sensor (G79)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

01266 - Glow Plug Relay (J52)

31-00 - Open or Short to Ground

Readiness: N/A

 

Address 02 -------------------------------------------------------

Controller: 01N 927 733 DG

Component: AG4 Getriebe 01N 4147

Coding: 00000

Shop #: WSC 00000

9 Faults Found:

00258 - Solenoid Valve 1 (N88)

36-10 - Open Circuit - Intermittent

00260 - Solenoid Valve 2 (N89)

36-10 - Open Circuit - Intermittent

00262 - Solenoid Valve 3 (N90)

36-10 - Open Circuit - Intermittent

00266 - Solenoid Valve 5 (N92)

36-10 - Open Circuit - Intermittent

00270 - Solenoid Valve 7 (N94)

36-10 - Open Circuit - Intermittent

00293 - Multi-function Switch (F125)

25-00 - Unknown Switch Condition

00281 - Vehicle Speed Sensor (G68)

03-00 - No Signal

00638 - Engine/Transmission Electrical Connection 2

03-10 - No Signal - Intermittent

00297 - Gearbox Speed Sensor (G38)

03-00 - No Signal

 

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 614 111 AB

Component: ABS 5.3 FRONT D00

Coding: 0273004281

Shop #: BB 24548

No fault code found.

 

Address 08 -------------------------------------------------------

Controller: 3B1 907 044 B

Component: CLIMATRONIC V 1.0.0

Coding: 02000

Shop #: WSC 00028

1 Fault Found:

01273 - Fresh Air Blower (V2)

35-00 - -

 

Skipping Address 15-Airbags

 

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 3B1 919 860 D

Component: B5-KOMBIINSTR. VDO V01

Coding: 04140

Shop #: WSC 00000

IMMO-IDENTNR: VWZ7Z0W1031157

No fault code found.

 

Address 46 -------------------------------------------------------

Controller: 1J0 959 799 Q

Component: 38 Zentral-SG Komf. 0001

Coding: 04097

Shop #: WSC 00028

6 Faults Found:

01329 - Convenience System Data Bus in Emergency Mode

35-10 - - - Intermittent

00930 - Locking Module for Central Locking: Rear Left (F222)

54-10 - Incorrectly Equipped - Intermittent

00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

00930 - Locking Module for Central Locking: Rear Left (F222)

27-00 - Implausible Signal

 

End -------------------------------------------------------

 

Po usunieciu usterek, nie ma bledow. Dopiero po kilkunastu sekundach, kiedy znowu wszystko wariuje, pojawiaja sie na nowo bledy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość firewire

Wygląd że odłączyła CI się lub zamoczyła wtyczka z tyłu skrzyni - lub przy sterowniku na podszybiu.

 

Wszystkie pierdólki sa mało ważne oprócz

Multifunction switch - bez tego skrzynia nic nie bedzie robić

i speed sensor (vehicle - i transmission/gearbox) będzie chodzi awaryjnie tylko na 3'im biegu - poszukaj moich postów miałem problem z G38 ale i przestudiowałem wszystkei problemy... nie daj się naciągnąć na otwieranie skrzyni bo problem jest typowo elektryczny - a otwieranie skrzyni to ostateczność i ktoś kto mówi że zrobi to za 1000zł to nie ma zielonego pojęcia o czym mówi - same otwarcie skrzyni wymaga wymiany kilkunastu uszczelek oleju itd... a te części dla AG4 (typ DG) bo taki pewnie masz jak i ja = to 1500zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość nowyjar

Po dlugotrwalych badaniach, oddalem do mechanika,

ktory wymienil wybierak skrzyni biegow,

po czym samochod zaczal jezdzic, ale nie za dlugo.

 

W koncu sam zaczalem ponownie analizowac i doszedlem, ze to komputer od skrzyni biegow robi problemy i podjechalem ponownie do mechanika.

Podmienilismy sterownik skrzyni i zaczelo wszystko dzialac.

Niestety jego modul byl troszke inny i troche niezbyt plynnie przelaczal biegi, ale dzialal prawidlowo, wyswietlal biegi i cala reszta byla w porzadku.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lucasuk

witam,mam ten sam problem,moj komputer zostal zalany,woda nie scieka prawidlowo przez zabrudzone odplywy,liscie,kurz itakie tam. bardzo wazne to wyczyscic. problem jest taki ze teraz szukam komputera do skrzyni biegow. 01n 927 733 cn. czy ktos moze pomoc? dzieki i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam podobny problem jak kolega wyzej. Poczatkowo skrzynia zblokowala mi samochod i nie moglem odpalic. Okazalo sie ze przepalil sie bezpiecznik od niej. Po wymianie autko zaczelo chodzic bez problemow ale tylko 1 dzien. Podczas jazdy skrzynia szarpnela i autko jechalo tylko na 3 biegu. Pierwszy raz po wykasowaniu bledow bylo ok. Nastepnego dnia to samo, tyle ze bledow skasowac nie moglem. Po jakims czasie znowu wszystko wrocilo do normy. Obstawiam problem z elektronika tylko gdzie ew szukac? Sterownik suchy i wyglada jak nowy. Wtyczki do skrzyni nie zasniedziale. Bledy jakie auto zapamietuje to:

00258, 00260, 00262, 00264, 00266, 00270, 00300

Gdzie moge jeszcze patrzec co moze powodowac moje problemy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności